Se indlæg|
Cykel pardis !!!!
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 06/08-2015 06:20
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Hej der ude. Vil bare dele min stor glæder med jer. Vi er flytte til Bang Saen, og ved at være kommet godt på plads. Så det har været tid til at starte med at cykel igen, efter lidt over et års pause fra cykelture. Når man er vant til at havde cykel i Bangkok og Nonthaburi over de sidste 4.5 år med en hel del trafik, special på chaengwattana rd. med mere, JA så er det at cykel i Bang Saen på en hverdage en drøm !!!! Næsten ingen biler, og kun få motor bike, samt de normal baht busser (Grisebiler) I week end er der for meget trafik da byen bliver invaderet af ferie week end "gæsterne". Som bonus idag var de igang med noget på stranden, om det var til tv, photo shooting eller hvad skal jeg være usagt, Men stor sol spejle, og en mand der råbte Action !!!!! Der var vil 30-40 unger kvinde i de der Thai tradition tøj der stod oppe på vejen og igang med at blive sminket , komme i tøjet. Så jeg fik lige en par Hello hello med på min cykel tur. Livet er nu skønt, ikke ?? Håber i får en god dag der ude. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/08-2015 07:37
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Bade-Dyr skrev: Hej der ude. Vil bare dele min stor glæder med jer. Vi er flytte til Bang Saen, og ved at være kommet godt på plads. Så det har været tid til at starte med at cykel igen, efter lidt over et års pause fra cykelture. Når man er vant til at havde cykel i Bangkok og Nonthaburi over de sidste 4.5 år med en hel del trafik, special på chaengwattana rd. med mere, JA så er det at cykel i Bang Saen på en hverdage en drøm !!!! Næsten ingen biler, og kun få motor bike, samt de normal baht busser (Grisebiler) I week end er der for meget trafik da byen bliver invaderet af ferie week end "gæsterne". Som bonus idag var de igang med noget på stranden, om det var til tv, photo shooting eller hvad skal jeg være usagt, Men stor sol spejle, og en mand der råbte Action !!!!! Der var vil 30-40 unger kvinde i de der Thai tradition tøj der stod oppe på vejen og igang med at blive sminket , komme i tøjet. Så jeg fik lige en par Hello hello med på min cykel tur. Livet er nu skønt, ikke ?? Håber i får en god dag der ude. Badedyr altid rart at hoere noget positivt - udover "Hallo Hallo" fik du saa ikke et "handsum man" med paa vejen ![]() |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 06/08-2015 09:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Ja min cykel har også hængt på væggen det sidste års tid det er sku blevet for farligt at cykle i Pattaya der er godt nok nogle søde Thaier i gaden der også cykler et par gange om ugen der har en bil bagefter men de cykler hvis lidt mere seriøst en mig gad godt....ca 140 km pr gang og de er en del ældre en mig må se om jeg kan træne lidt på trænings cyklen i i Tonys først er gået 10 kg op der skal af efter en brækket fod som stadig driller her 4 måneder efter samt for meget god mad her under ferie i Danmark så skeen skal i den anden hånd igen når vi er hjemme igen og 3 ugers tid.... håber den sidste tid i Danevang skal nydes med sommer vejr her lige nu dejligt god dag.... |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 06/08-2015 11:53
|
Har altid cykel meget der hjemme i Danmark, jeg elsker at cykel. Gjorde det også meget i starten her ned, Men faldt så lidt af på den. Ja jeg var for dovn !!! Samt jeg var mega træt af "stor byen" mængde af folk, motor bike, og køretøjer. Alt det forurening der nu engang er i stor byen området. Så nu er vi kommet til Bang Saen, tæt på havet, vi bo ca 300 meter fra havet. Luften er så meget mere frisk her i området end jeg er vant til. Samt på hverdagen næsten ikke trafik. Så håber at genvinde lysten til at cykel mine små 5-10 km 4-5 gange pr uge. Samt jeg skal jo rundt at lære min nye by at kende, Og det er nu skønt at gøre på en cykel, det er så dejlig nemt at komme i kontakt med folk når man cykel rundt. Hvis man lige tager sig tid til en sludder for en sladder... |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 06/08-2015 13:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
Jeg har også altid cyklet meget her hjemme i Danmark, og gør det fortsat. Men jeg har samtidigt altid sagt, jeg vil aldrig cykle i Thailand, det er for farligt. Alle kører som sindssyge, og færdselsreglerne er helt uforståelige. Men når jeg opholdt mig i Thailand i længere tid af gangen, savnede jeg at komme ud og cykle. Derfor brød jeg for nogle år siden princippet og lejede en cykel, når jeg opholdt mig fredelige steder uden for meget trafik. Eks. Kanchanaburi. Jeg blev dog ved med at holde på, jeg ville aldrig cykle, hvor der var stejle bakker eller i de større byer med megen trafik. Men man har en holdning, indtil man tager en anden. Her i sommer har jeg været i Thailand i fem uger. På et tidspunkt nåede jeg til Koh Chang, et sted jeg altid har sagt jeg ikke ville cykle. Alligevel lejede jeg en cykel og kørte så lange turer at jeg helt fik ondt i røven. Op ad de stejleste stigninger trak jeg naturligvis cyklen, en supermand er jeg trods alt ikke. Da jeg senere nåede til Pattaya, lod jeg mig igen friste til at leje en cykel. Hensigten var, at jeg udelukkende ville benytte den på de små veje i Pattayas omegn, og det gjorde jeg. Men mit hotel lå midt inde i byen, så bykørsel undgik jeg ikke helt. Heldigvis kendte jeg Pattaya godt nok til også at kende småvejene, så dem benyttede jeg i første omgang. Det var imidlertid et problem, når jeg skulle krydse de store veje, i særdeleshed Sukhumvit. Første gang jeg krydsede den, slæbte jeg cyklen med op over en gangbro. Men det gider man ikke gøre for mange gange, jeg gør i hvert fald ikke. Heldigvis vænnede jeg mig hurtigt til de thailandske ’færdselsregler’, og jeg begyndte at forstå hvorfor folk kørte som de kørte. Så efter et par dage ikke alene krydsede jeg de store veje som Sukhumvit, jeg cyklede også på dem. Den første farlige situation opstod først, efter jeg var kommet hjem til Danmark. Første dag cyklede jeg fortsat rundt efter de thailandske ’færdselsregler’ (og her tænker jeg ikke på at køre i venstre side). Af en eller anden mærkelig grund synes danske bilister ikke om, at man køre ud, bare der er et lille hul i trafikken.
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 06/08-2015 14:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Thailand er så langt fra et cykel paradis. I Bang Saen synes den største fornøjelse at være at leje en lyserød tandemcykel og øffe lidt rundt på fortorvene, mens de klemter lystigt på deres cykelklokke. Well, små hjerner, små fornøjelser. Ikke møntet på dig, Badedyr ![]() Når det så er sagt, så er der masser af muligheder for at cykle udenfor alfarvej. Jeg har en god kammerat, der bla. har cyklet fra Phuket til Chiang Mai ad små "listige" stier med mange gode oplevelser til følge. Jeg har hørt en del af disse, jeg håber han vil komme med en rejseberetning. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 06/08-2015 17:51
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Jeg kan anbefale denne tur hvis man kan lide at cykle og vil se Bangkok fra en anden side. Jeg kørte med en gruppe på 3 personer, cyklerne er gode velholdte city bikes og guiden var meget opmærksom på deltagerne. Det er ganske få km. der køres hvor der også køre biler. Vi mødte under 15 MC på de ca. 30 km. http://www.veloth...nd-canals/ Det er et øjebliks billede og det er 4 måneder siden. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 28/11-2015 11:46
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Der er vist nok et par sider i feriesektionen i dagens Ekstra Bladet om cykling i Bangkok/Thailand. Det har jeg ladet mig fortælle, men jeg kan ikke selv se siderne.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 28/11-2015 11:54
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Maaske det her: http://www.pressr...3/TextView |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 28/11-2015 17:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
Lyder som dejligt sted Bade-Dyr har lige googlet lidt på det,der tror jeg vi vil prøve at være til sommer, måske enkelte dage her i December/Januar.Pattaya er jeg ved at være træt af trafikken bliver værre og værre år for år derinde.Kan se man også kan få noget rimeligt billigt at bo i der.Hvordan er bar miliøet der ikke fordi jeg render meget der men rar at vide.Og det lyder fanme skønt man kan cykle en tur uden at være i fare hele tiden. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 28/11-2015 23:21
|
jh skrev: Lyder som dejligt sted Bade-Dyr har lige googlet lidt på det,der tror jeg vi vil prøve at være til sommer, måske enkelte dage her i December/Januar.Pattaya er jeg ved at være træt af trafikken bliver værre og værre år for år derinde.Kan se man også kan få noget rimeligt billigt at bo i der.Hvordan er bar miliøet der ikke fordi jeg render meget der men rar at vide.Og det lyder fanme skønt man kan cykle en tur uden at være i fare hele tiden. Hejsa. Ja det er perfekt by, for mig altså. Den stille hverdag, Den travle week end, Et godt mix. Der er lige været det der Thailand Super car, Og de 6 dage har der været "tryk" på med folk og biler i området. Gade race nede ved stranden. Kan intet fortælle om det, Da vi ikke var nede og se det, Interesser mig ikke for biler. Elsker det at en mindre by på ca 43.000 befolkning tal. Holde / har så mange aktiverter. Hvis man er til Thai guesthouse, er prisen 600 baht pr nat (Ingen pris stigning siden jeg var der første gang tilbage i 2011). Med Thai morgenmad for 2 personer. Ris suppe, toast brød, skinke, pølser, spejlæg. Tit en ekstra ting de laver om morgen, Vand, te, kaffe. Kan købes 1 ekstra plads 300 baht for en person, Da hvert rum har en briks. Stedet er lille, dejlige, pænt, rent, Men der er kun 1 person der, Der kan snakke English, Og hun er der ikke så tit. Køleskab, wi fi, bad. Der er intet luksus over stedet. Om aften er der der kaffe med XXXXX, Har ikke selv prøvet det om aften, Så ved ikke lige hvad de server der. Stedet er ca 300 meter fra stranden, Ca 30 meter op til vejen hvor der er "grisebiler" (songthaew ) Det er dog tit fyldt booked, og gæsterne er ca 99% Thaier. Hotel nede ved vandet koster vel fra 800 baht og opad !!!! Kan desvære ikke være behjælpelig omkring bar miljøet. Da det ikke er steder jeg/vi kommer. |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 29/11-2015 06:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
jh – Ganske som de fleste andre steder i Thailand findes der også adskillige barer i Bangsaen. Du skal dog være opmærksom på, at det meste af det øvrige publikum består af thaier. Men det har jo også sin charme.
|
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 29/11-2015 08:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
Lyder skønt, bare det er rent en go madras (da jeg bøvler med ryggen) En A/C og der er ro om natten ja så er jeg meget tilfreds.Og om det er Thaier eller andre er også ok bare folk ikke råber skriger og er voldige så er det bare ok for mig.Jeg tror vi måske prøver det her i julen,måske først i Juli/August.Det lyder som et skønt sted. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.