Se indlæg|
Nye regler......
|
|
| Asian Farmer |
Lagt på d. 05/09-2015 17:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 445 |
Eller blot en opstraming.... Forrige tirsdag kom jeg tilbage fra Vietnam, og blev i Subvarnabhum moedt med spoergsmaal jeg ikke har faaet foer. Om hvor laenge jeg agtede at blive, om jeg kom for at besoege min hustru, osv. Jeg fik mine 30 dage on arrival og taenkte ikke mere over det. Idag kom jeg tilbage efter et 6 dages ophold i Indonesien og fik en ny stribe spoergsmaal. Samme som sidst. Men officeren bad mig kigge med paa hans pc-skaerm. Der var poppet en advarsel op, som jeg ikke kunne laese. Men han kunne vaelge at ignorere. Jeg bedyrede at jeg er rejst igen senest 1. Oktober og han sagde ok for denne gang, men naeste gang skal jeg lave visa inden ankomst. Vi snakkede om naar jeg kommer tilbage til jul osv.... og han forklarede at jeg saa skulle ha visa iorden foer ankomst. Umiddelbart tror jeg jeg har opholdt mig ca 110 dage i Thailand indenfor de sidste 6mdr. Tidligere aar har jeg opholdt mig her mange flere dage uden problemer. Og altsaa ogsaa uden overstay eller andre finurligheder. Er der nogen der kender til de her stramninger/aendringer af reglerne? |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 05/09-2015 18:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Man bliver registreret i systemet naar man rejser ud og ind af landet. Ved indejse bliver man ikke registreret hvor man bor. Bor man paa hotel eller lignende bliver man registreret gennem deres indberetninger. Har man egen adresse, skal man meddele til emmigration, naar man er hjemme igen. Bor man hos fks. konen, skal hun indberette til emmigration at man bor der. Min kone fik en bode paa 800 baht da vi sogte merried extension fordi hun ikke havde fortalt dem at jeg havde boet der en maaned. Dettte galder ogsaa selv om man kun har varet paa weekend besog i feks cambodia. Saadan har jeg faaet reglerne at vide hos emmigration i pibun Ubon Racharhani. Det er muligt de er anderledes andre steder. Jeg har anmodet om at adressreg. pr internet, fordi jeg saa tit rejser ud og har ca 100 km til immigration. Det er forelobigt kun forbeholdt hoteller og lign. her hvor jeg bor |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/09-2015 04:59
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
cali111 skrev: Man bliver registreret i systemet naar man rejser ud og ind af landet. Ved indejse bliver man ikke registreret hvor man bor. Bor man paa hotel eller lignende bliver man registreret gennem deres indberetninger. Har man egen adresse, skal man meddele til emmigration, naar man er hjemme igen. Bor man hos fks. konen, skal hun indberette til emmigration at man bor der. Min kone fik en bode paa 800 baht da vi sogte merried extension fordi hun ikke havde fortalt dem at jeg havde boet der en maaned. Dettte galder ogsaa selv om man kun har varet paa weekend besog i feks cambodia. Saadan har jeg faaet reglerne at vide hos emmigration i pibun Ubon Racharhani. Det er muligt de er anderledes andre steder. Jeg har anmodet om at adressreg. pr internet, fordi jeg saa tit rejser ud og har ca 100 km til immigration. Det er forelobigt kun forbeholdt hoteller og lign. her hvor jeg bor Maaske vaerd at overveje at anskaffe den "gule bog" saa er man vel ude over det problem ? |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 06/09-2015 06:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Det er desvaerre ikke nok at have den gule bog. Det var netop i forbindelse med registrering af den gule bog, at min kone blev spurgt om, hvor laenge jeg havde boet i huset. Det hjaep ikke, at jeg forsogte at bilde dem ind, jeg havde boet i telt i haven. Det er heller ikke nok at skrive sin adresse på arrivalkortet. Den man bor hos, har pligt til indenfor 24 timer at indberette, at man har en logerende, ogsaa selv om man er gift og har gul bog. Saadan har det vist altid vaeret. Problemet er at man bliver registreret som indrejst. Men ikke hvor man opholder sig. De kunne dog ikke lige svare paa, hvad jeg skulle gore, naar jeg efter indrejse korte rundt paa motorcykel og overnattede i telt forskellige steder i landet Naar jeg moder op i immigration, medbringende min kones blaa bog, hendes id kort, mit pas med kopi af siden med sidste indrejsedato og arrivalkort, faar jeg naadigst lov til at underskrive erklaeringen paa hendes vegne. Det tager somregel 5 min. og koster ikke noget Redigeret af cali111 d. 06/09-2015 06:22 |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 06/09-2015 09:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Jeg er ikke rigtig klar over hvad der tales om, for da jeg ikke boede fast i Thailand, fik jeg med konens hjælp allerede dengang et retirement visa, MULTY, så jeg kunne rejse frem og tilbage som jeg ønskede inden for visaets gyldighed.. Dette gjorde jeg flere gange, men det krævede dengang bare, at man havde indtægten til dette de 65.000.- baht om måneden.. og emigrationen havde ingen problemer med at give mig dette visa... Kan da huske det første år, at jeg rejste 10 gange til Thailand.. Havde aldrig problemer med det første eller de 2 næste, men da jeg nu er her fast, kommer jeg jo ikke ud for problemer.. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 06/09-2015 10:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Som jeg læser Asian Farmer indlæg, Rejser han en del ind i Thailand på 30 days Visa exempt. Det er sådan nu, at hvis man har 6 eller flere af dem inden for 12 måneder, Bliver ens pas "flagged" i Immigration System. Da det mønster kan ligner en der arbejde ulovlige i Thailand. Det er næsten sikkeret det der stod på pc skærmen han blev vist. Og Immigration kan / Skal undersøg om han er "rigtige Tourist". Det er derfor Asien Farmer der SKAL overbevise dem om, at han ikke arbejde her for at komme ind. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 06/09-2015 10:25
|
Bade-Dyr skrev: Som jeg læser Asian Farmer indlæg, Rejser han en del ind i Thailand på 30 days Visa exempt. Det er sådan nu, at hvis man har 6 eller flere af dem inden for 12 måneder, Bliver ens pas "flagged" i Immigration System. Da det mønster kan ligner en der arbejde ulovlige i Thailand. Det er næsten sikkeret det der stod på pc skærmen han blev vist. Og Immigration kan / Skal undersøg om han er "rigtige Tourist". Det er derfor Asien Farmer der SKAL overbevise dem om, at han ikke arbejde her for at komme ind. Forstår altså ikke dit svar, for jeg kender mange der som jeg, har haft retirement visa uden at bo i landet, så forstår ikke rigtig hvad du siger bade-dyr... Hvorfor gøre alt så kompliceret, når det egentligt kan være ganske nemt, altså hvis man har indtægten til et retirement.. Ved godt at denne går altså ikke med ægteskabsvisa. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 06/09-2015 10:33
|
Som du kan læse fra Asien Farmer indlæg skriver han jo Selv han fik 30 dage, Han kalder det dog 30 dage on arriva, hvilket dette ikke er. Som vi ved jo så meget at han IKKE havde et NoN O 90 dage single eller multi. Vi ved han ikke har et Extension med re-entry permit. Vi ved han ikke har et 60 dage Tourist Visa. Vi ved han ikke har ED-Visa / Extension. Ja så, er der altså kun 30 Visa exempt tilbage. Mange rejser til thailand UDEN visa, og får 30 dage ved ankomst, også kaldet Visa exempt. Tager en tur til XXXXX land, tilbage igen, får 30 dage Visa exempt. Rejse til XXXXX land, tilbage til Thailand og får 30 dage Visa exempt osv osv osv Disse folk har IKKE Visa, og har heller IKKE en Extension. Det er den her metode der er brugt førhen af folk der arbejde ulovlige i Thailand. Edit: Det er derfor Immigration anbefaler ham et Visa næste gang, Da han så slippe for at blive kontrolleret. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 06/09-2015 10:47
|
Nu skal vi altså heller ikke gøre det svære end det er.. Hvis man ikke har indtægten, kan man tage til Mukdahan over broen og på konsulatet der.. For 5.000.- baht har man et ægteskabsvisa med multy rejser.. Det er ikke så svært, og har man ikke mod på dette kan man jo kontakte den danske bager i Mukdahan, som er en venlig sjæl.. hehe som er behjælpelig med alt der skulle ønskes med hensyn til papirarbejdet.. Alt kan lade sig gøre i Thailand lovligt, bare man ikke er så fandens korrekt. Han findes her på denne adresse og Michael er bare rar.. http://mukdaharn.... |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 06/09-2015 11:14
|
Nu er det ikke det Asien farmer spørger ind til Mukke. Men om det er en ny regel på den måde han gøre det på. Altså ved brug af 30 dage Visa exempt. Så er det sådan total lige meget hvad du eller andre gøre, Det er ikke Visa, Extension som Asien farmer spørge ind til. Samt 30 dage Visa exempt er skam også lovliget, er bare blevet lidt svære at bruge pga kontrol. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 06/09-2015 11:23
|
Bade-Dyr skrev: Nu er det ikke det Asien farmer spørger ind til Mukke. Men om det er en ny regel på den måde han gøre det på. Altså ved brug af 30 dage Visa exempt. Så er det sådan total lige meget hvad du eller andre gøre, Det er ikke Visa, Extension som Asien farmer spørge ind til. Samt 30 dage Visa exempt er skam også lovliget, er bare blevet lidt svære at bruge pga kontrol. Du har da fuldstændig ret Bade-dyr, men hvorfor gøre det kompliceret, når det nemt kan ordnes med et enkelt trip til Mukdahan, så har Asien Farmer det han gerne vil have uden den gule bog, uden papirer på indtægt, men bare sit ægteskabs bevis.. Hvis man ikke har dette kan retirement visa også klares samme sted... Hvorfor have alt dette bøvl med det ene og det anden, når det hele kan klares på 2. dage i Mukdahan.. Undskyld forstår det bare ikke, for jeg kender godt de regler du nævner bade-dyr.. så forstår da slet ikke at Asian Farmer belemre lufthavns personalet med dette, for jeg er sikker på at han også kender reglerne desangående. De er da kun for... nej jeg vil ikke skrive det, men tag dog bussen næste gang AsianFarmer og få orden i dine sager, det er faktisk ganske let. |
|
|
|
| Asian Farmer |
Lagt på d. 07/09-2015 01:53
|
|
Jep, jeg tror også det er antallet af entries der gør udslaget for mit vedkommende. Så jeg laver et marriage visa, så skulle det bøvl være ude af verden. |
|
|
|
| Asian Farmer |
Lagt på d. 28/09-2015 14:09
|
|
Mukke skrev: Bade-Dyr skrev: Nu er det ikke det Asien farmer spørger ind til Mukke. Men om det er en ny regel på den måde han gøre det på. Altså ved brug af 30 dage Visa exempt. Så er det sådan total lige meget hvad du eller andre gøre, Det er ikke Visa, Extension som Asien farmer spørge ind til. Samt 30 dage Visa exempt er skam også lovliget, er bare blevet lidt svære at bruge pga kontrol. Du har da fuldstændig ret Bade-dyr, men hvorfor gøre det kompliceret, når det nemt kan ordnes med et enkelt trip til Mukdahan, så har Asien Farmer det han gerne vil have uden den gule bog, uden papirer på indtægt, men bare sit ægteskabs bevis.. Hvis man ikke har dette kan retirement visa også klares samme sted... Hvorfor have alt dette bøvl med det ene og det anden, når det hele kan klares på 2. dage i Mukdahan.. Undskyld forstår det bare ikke, for jeg kender godt de regler du nævner bade-dyr.. så forstår da slet ikke at Asian Farmer belemre lufthavns personalet med dette, for jeg er sikker på at han også kender reglerne desangående. De er da kun for... nej jeg vil ikke skrive det, men tag dog bussen næste gang AsianFarmer og få orden i dine sager, det er faktisk ganske let. Ganske let? Det var da det nemmeste jeg til dato har oplevet! 1500 for Laos Visa, 60 bath til en eller anden gut der udfyldte alle mine papierer og tog de kopier jeg manglede. 5000 paa konsulatet og kl 14 dagen efter stod jeg med 1 aars Non-Immigrant O med Multi entry. Fandme dumt af mig ikke at ha gjort det tidligere ![]() |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 28/09-2015 14:32
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
@Asian Farmer, Uden selv at have undersøgt det, er et marriage visa det samme som et Non Immigrant O ? Skal man have noget fast beløb på kontoen for at få Marriage visa ? var det ikke 400.000 Thb? |
|
|
|
| Asian Farmer |
Lagt på d. 28/09-2015 14:44
|
|
GAMBIT skrev: @Asian Farmer, Uden selv at have undersøgt det, er et marriage visa det samme som et Non Immigrant O ? Skal man have noget fast beløb på kontoen for at få Marriage visa ? var det ikke 400.000 Thb? Ja det er Marriage Visa. Gyldigt i 1 aar. Skal enten rapportere eller rejse ud hver 3. maaned. Hvilket absolut ikke er et problem i mit tilfaelde. Jo det er vist rigtigt nok med de 400k THB. Hvis man ansoeger i Thailand. Jeg medbragte vielsesattest samt kopi af denne, kopi af konens blaa bog, kopi af konens ID og kopi af mit pas samt originalen(naturligvis). Det var saa ogsaa alt de ville se. Ingen indkomstopgoerelser eller bankboeger osv. Snakkede med flere andre falanger der. Det var kun mig der havde medbragt konen. Enkelt og ligetil. ![]() |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 28/09-2015 14:50
|
|
Asian Farmer skrev: GAMBIT skrev: @Asian Farmer, Uden selv at have undersøgt det, er et marriage visa det samme som et Non Immigrant O ? Skal man have noget fast beløb på kontoen for at få Marriage visa ? var det ikke 400.000 Thb? Ja det er Marriage Visa. Gyldigt i 1 aar. Skal enten rapportere eller rejse ud hver 3. maaned. Hvilket absolut ikke er et problem i mit tilfaelde. Jo det er vist rigtigt nok med de 400k THB. Hvis man ansoeger i Thailand. Jeg medbragte vielsesattest samt kopi af denne, kopi af konens blaa bog, kopi af konens ID og kopi af mit pas samt originalen(naturligvis). Det var saa ogsaa alt de ville se. Ingen indkomstopgoerelser eller bankboeger osv. Snakkede med flere andre falanger der. Det var kun mig der havde medbragt konen. Enkelt og ligetil. ![]() Tak, det lyder til at være ret ligetil Min kone nævnte godt at hun havde læst sig til at det ikke er alle steder de er interesseret i at se 400.000 - jeg var dog noget skeptisk, men det kan være at det ikke længere er et krav.. |
|
|
|
| Asian Farmer |
Lagt på d. 28/09-2015 15:10
|
|
GAMBIT skrev: Asian Farmer skrev: GAMBIT skrev: @Asian Farmer, Uden selv at have undersøgt det, er et marriage visa det samme som et Non Immigrant O ? Skal man have noget fast beløb på kontoen for at få Marriage visa ? var det ikke 400.000 Thb? Ja det er Marriage Visa. Gyldigt i 1 aar. Skal enten rapportere eller rejse ud hver 3. maaned. Hvilket absolut ikke er et problem i mit tilfaelde. Jo det er vist rigtigt nok med de 400k THB. Hvis man ansoeger i Thailand. Jeg medbragte vielsesattest samt kopi af denne, kopi af konens blaa bog, kopi af konens ID og kopi af mit pas samt originalen(naturligvis). Det var saa ogsaa alt de ville se. Ingen indkomstopgoerelser eller bankboeger osv. Snakkede med flere andre falanger der. Det var kun mig der havde medbragt konen. Enkelt og ligetil. ![]() Tak, det lyder til at være ret ligetil Min kone nævnte godt at hun havde læst sig til at det ikke er alle steder de er interesseret i at se 400.000 - jeg var dog noget skeptisk, men det kan være at det ikke længere er et krav..Det ved jeg saa ikke. Men jeg ved det kan vaere et problem hvis ikke bankudskriften med de behoerige signaturer fra banken er fra dags dato.... Uanset hvad, saa kan man ikke skifte fra Visa on arrival til andre typer visa uden at forlade Thailand. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 28/09-2015 15:22
|
|
Det bliver ikke aktuelt for mit vedkommende i nær fremtid, var blot nysgerrig på hvordan og hvorledes.. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/09-2015 16:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Asian Farmer skrev: Ja det er Marriage Visa. Gyldigt i 1 aar. Skal enten rapportere eller rejse ud hver 3. maaned. Hvilket absolut ikke er et problem i mit tilfaelde. Er du helt sikker på, at du kan nøjes med at rapportere? Jeg tror, du har fået et almindeligt Non-Immigrant O, og så SKAL du forlade Thailand inden 90 dage. Du kan dog så rejse ind igen med det samme. Asian Farmer skrev: Jo det er vist rigtigt nok med de 400k THB. Hvis man ansoeger i Thailand. Det er ikke samme visa. Det i Thailand er en extension. hvor man netop kan nøjes med at rapportere i stedet for at skulle forlade landet. For at få en extension, skal du i forvejen have et Non-Immigrant. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.