Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Naturen, dyrelivet og miljøet » Landbrug og opdræt
 Udskriv debat
A Dairy Farm Diary.....
Asian Farmer
http://www.bangko...farm-diary

hugoboerge
Det var noget af en flop i starten idet man forsoegte at lancere frisk soedmaelk i de samme plastikposer som man anvendte i DK.

Aarsagen til floppen (hvis man kan kalde det for det) var at maelken var alt for dyr og ingen havde raad til at betale, selv en farang som jeg selv.

chaingmai
den altid positive hugoboege....................................LOL LOL

Webmaster
Vil lige i farten "reklamere" for følgende tråde:
- Den Danske Gård i Thailand (1998)
- Thai-Danish mælk?
- Thaidansk Milk
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
hugoboerge
chaingmai skrev:

den altid positive hugoboege....................................LOL LOL

Det er vel positivt at fortaelle tingene som de er ?.

Eller skal vi male det hele rosenroedt Chaingmai ?

Jeg boede i Chiangmai i et aar i begyndelsen af 70'erne og een af mine gode venner arbejdede paa Thai-German Dairy Farm og det var heller ikke den store success. Problemet i en noeddeskal har vaeret at faa den friske maelk ud til forbrugerne og dengang havde man ikke supermarkeder som man har i dag.

At man kan vende en flop til en success er rigtig godt gjort. En parallel historie er at man introducerede det danske Dumex maelkepulver i Kina, byggede en fabrik og det gik faktisk ad helvede til. I dag er Dumex det foerende maerke i Kina. Dumex blev koebt af Numico som et aar senere blev koebt af Danone.

chaingmai
det er jo det jeg skriver, du er positiv............................LOL LOL

hugoboerge
chaingmai skrev:

det er jo det jeg skriver, du er positiv............................LOL LOL

Det var vist ikke det du mente helt alvorligt.

chaingmai
jamen det er da ok. og gå 40-50 år tilbage for at finde noget negativt, i stedet for, at glæde sig over det går godt i dag....................LOL LOL

hugoboerge
chaingmai skrev:

jamen det er da ok. og gå 40-50 år tilbage for at finde noget negativt, i stedet for, at glæde sig over det går godt i dag....................LOL LOL

@Chaingmai - der er vel ikke noget galt i at fortaelle at man vende skuden ?

Nu var jeg tilfaeldigvis i Thailand paa davaerende tidspunkt da maelkeprojektet startede.

Nu naevnte jeg firmaet Dumex tidligere og i dagens BP er der et stort tillaeg om de foerende "groenne firmaer" i Thailand. Under kategorien produktion er Dumex Thailand # 3.

Spring til debat: