Se indlæg|
3 klar med billig data i USA og Thailand
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 01/10-2015 19:18
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Teleselskabet 3 tilbyder nu danskerne billig mobildata på rejsemål uden for Europa. For 199 kr. kan man få 200 MB data, så man kan surfe online i Thailand, USA, Kina, Tyrkiet og Forenede Arabiske Emirater. 3 markerer sig dermed endnu en gang som det naturlige førstevalg for rejselystne danskere. Forud for den store rejsesæson i vinterhalvåret tilbyder 3 nu billig mobildata i udvalgte lande uden for Europa. Med 3RejseData giver teleselskabet de rejselystne danskere mulighed for at streame, dele og like fra mobilen på stranden i Phuket eller i Abu Dhabis ørken. ”Vi ved, at danskerne savner mobilen, når de er på ferie i udlandet. Mobildata er især i høj kurs, fordi vi bruger mobilen som vejviser og deler ferieoplevelserne på de sociale medier. Netop derfor har vi gjort det nemt for vores kunder at tage mobilvanerne med på rejsen. Og med vores nye datapakker er man sikret frihed til at bruge mobilen, når og hvor man vil, så man slipper for at jagte gratis wifi på café og restauranter,” siger David Elsass, direktør for privatmarkedet hos 3 Danmark. Dataforbrug eksploderer i udlandet Med de nye datapakker markerer 3 sig endnu en gang på rejsefronten. Teleselskabet har tidligere droppet roamingafgifterne på tale, data og sms i 24 lande i Europa med 3LikeHome. Og dét fik markant flere til at bruge deres smartphone på rejsen denne sommer. Alene i juli måned eksploderede dataforbruget i udlandet med 500 procent blandt 3’s kunder med 3LikeHome. Brug mobilen i Beijing, Las Vegas og Dubai De nye rejsepakker lanceres op til efterårsferien i uge 42, hvor op mod 80.000 danskere, ifølge Spies, tager på solferie. Hos 3 forventer man, at der vil være særlig stor efterspørgsel på datapakker i USA og Thailand, der ifølge Danmarks Statistiks seneste EU-turismeundersøgelse, er danskernes favoritdestinationer, når ferien går uden for EU’s grænser. I 2013 foretog danskerne cirka 205.000 rejser til USA og mere end 150.000 rejser til Thailand. *Ferierejser med mindst fire overnatninger fordelt efter destination i 2014. Kilder: Danmarks Statistik, Eurostat.com, Spies og egne udregninger. Om 3RejseData
Om 3LikeHome
3 tilbyder danskerne mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Kombinationen af 3’s 3G-netværk og lynhurtige 4G /LTE-netværk, sikrer danskerne adgang til fremtidens netværk - i dag. 3 i Danmark er en del af Hi3G Access, som har mobillicenser i Danmark og Sverige og ejes af Hutchison Whampoa Ltd. (60 pct.) og Investor AB (40 pct.). Begge ejere har global industriel og teknologisk erfaring. 3 samarbejder desuden med selskaber i Hutchison Whampoa-gruppen, som har 3G-licenser i Israel og Macau og 4G/LTE-licenser i Danmark, Hongkong, Italien, Irland, Storbritannien, Sverige og Østrig. Du kan besøge 3 på 3.dk. Kilde: 3.dk Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 01/10-2015 19:21
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
"200MB til 199,- dkr" og "billig data" hænger ikke helt sammen i min verden.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 02/10-2015 01:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
De dyre datamegabyte er hurtigt brugt op, især hvis smartphonen opdaterer programmer/spil og operativsystem. Til mail kan det godt bruges på ferien, men at påstå andet er at drive plat med kunderne. |
|
|
|
| Fc |
Lagt på d. 02/10-2015 10:17
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
200 Mb Data holder ikke længe, for slet ikke at tale om prisen. Jeg brugte på ferie i Tyskland 3Like Home, jeg brugte mellem 500 & 700 MB på døgn. På mit abonnement kunne jeg bruge 10 GB pr. måned i EU Så jeg tror jeg forsætter med at bruge TruMove på vores næste ferie i Phuket. Det fungerede fint sidste år, og til rimelige penge. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 02/10-2015 11:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Det er SVINEDYRT ! men folk der er så fatsvage at købe det skal da bare købe løs. man kan købe 4,5 GB hos AIS for 399 thb pr måned uden binding. Skulle ens telefon være låst så er det bare ærgeligt. 200 MB bliver brugt hurtigt så det skal nok blive en dejlig dyr affære. Danske teleselskaber skulle have kogende olie helt udover sig -SLUT! Skål og god weekend. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 02/10-2015 13:26
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Jeg synes sådanset det er en fornuftig pris, i skal huske på at tidligere kostede det 10 kr pr mb. Samtidig så er det et skridt imod at vi faktisk får lov til at bruge data uden for Danmark. For sidste år da jeg var i Tyskland købte jeg en ligende pakke og i år kunne jeg så bruge min inkluderede data. Jeg gætter på at det samme gør sig gældende for de nye lande om et år til 2 så er de helt med. |
|
|
|
| Fc |
Lagt på d. 02/10-2015 17:26
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Da jeg har 3LikeHome koster det ikke ekstra at holde ferie i ca.25 lande i EU Med det abonnement jeg har kan jeg ringe Gratis til danske numre, samt bruge 10GB Inden for en regningsperiode, altså 30 dage uden det koster ekstra. Men den pris de tilbyder i Thailand med 3Rejsedata er helt ude på herrens mark. Så heller bruge Lokalt taletidskort i Thailand. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 03/10-2015 18:42
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jeg ville heller aldrig bruge det i Thailand. Indtil fornylig var Spanien under "Thailandmodellen", nu er det gratis med 3 under 3Likehome. Det fungerede perfekt med brug af data og opkald til danske numre for et par uger siden. Hong Kong er også med under ordningen. Mon ikke Thailand og USA kommer med under 3Likehome indenfor overskuelig fremtid? Jeg vil dog stadig benytte mit thai Sim, når jeg er i Thailand da jeg har en del thainumre jeg ringer til. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.