Se indlæg|
Lære Thai omkring Yasothon området
|
|
| bannok |
Lagt på d. 11/10-2015 05:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Er der nogen der ved om nogen eller kender nogen, der giver undervisning i Thai sproget til Udlændinge omkring Yasothon området. Jeg bor i Yasothon Provinsen, men synes ikke jeg kan finde nogen der underviser Thai til udlændinge, jeg ved der er nogle i Ubon Ratchathani, men jeg har 110 km til Ubon by, så det er for langt for mig at køre hver dag. Jeg har overvejet muligheden for at tage thai undervisning gennem skype video, men det er lidt dyrt og ikke det samme som personlig undervisning. Jeg kan lidt Thai, men det kniber med at snakke, eller konversere, jeg kan læse og skrive thai, d.v.s. jeg kan læse alt men forstår ikke alt hvad jeg læser, men det bliver jo bedre og bedre, men når det komme til at snakke sådan rigtig spontant, så kniber det gevaldig, derfor prøver jeg at finde en der kan lære mig at konversere på thai. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/10-2015 06:02
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
bannok skrev: Er der nogen der ved om nogen eller kender nogen, der giver undervisning i Thai sproget til Udlændinge omkring Yasothon området. Jeg bor i Yasothon Provinsen, men synes ikke jeg kan finde nogen der underviser Thai til udlændinge, jeg ved der er nogle i Ubon Ratchathani, men jeg har 110 km til Ubon by, så det er for langt for mig at køre hver dag. Jeg har overvejet muligheden for at tage thai undervisning gennem skype video, men det er lidt dyrt og ikke det samme som personlig undervisning. Jeg kan lidt Thai, men det kniber med at snakke, eller konversere, jeg kan læse og skrive thai, d.v.s. jeg kan læse alt men forstår ikke alt hvad jeg læser, men det bliver jo bedre og bedre, men når det komme til at snakke sådan rigtig spontant, så kniber det gevaldig, derfor prøver jeg at finde en der kan lære mig at konversere på thai. Maaske en mulighed ? http://learnthaiw... |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 11/10-2015 07:11
|
Jo der er en mulighed, men jeg synes de tager ved, 800 bath i timen, og prisen er så høj fordi de appelerer kun til udlændinge. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 11/10-2015 08:25
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Er der ingen Colleges & Universities (Gymnasier og universiteter) i nær området ? Hvis der er, så der over og snakke med dem, møde op i cafeteriet og snak med dem der, Der er altid nogle der er nysgerrige og vil falde i snak med dig. Og brug dem til at finde nogle der vil hjælpe dig. Måske hjælpe med at lave en opslag med hvad du søger du kan sætte op, de vil dele på deres blog, hjemmeside fra Colleges & Universities. Evt tilbyde at bytte, Du lære Thai fra dem, de lære (øver sig) English fra dig. Tjek Facebook, Din by / område har "nok" en gruppe på FB. Ind og spørge på English efter hjælp, og se om der er nogle der svare dig. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/10-2015 11:38
|
bannok skrev: Jo der er en mulighed, men jeg synes de tager ved, 800 bath i timen, og prisen er så høj fordi de appelerer kun til udlændinge. Maaske i overkanten men diverse video'er er gratis, saa det vel bare at gaa igang. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 12/10-2015 11:32
|
http://www.thai-l.../id/816938 Et forslag |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 12/10-2015 11:36
|
Jeg er langt over det stadium. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 12/10-2015 15:00
|
Tillykke med det, saa behoever du jo ingen undervisning. Under alle omstaendigheder et godt link plus en rimelig god ordbog. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 12/10-2015 16:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
Tillykke med det, saa behoever du jo ingen undervisning. Nå igen kloge HB som ved alt skal jeg nu igen sendes retur i.flg. din mening du store altvidende
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/10-2015 04:12
|
click skrev: Tillykke med det, saa behoever du jo ingen undervisning. Nå igen kloge HB som ved alt skal jeg nu igen sendes retur i.flg. din mening du store altvidende ![]() @click - jeg takker for komplimenten - meget paent af dig. Nu forsoeger jeg at hjaelpe og det kan ikke ligefrem sige at du goer. @bannok - gad vide om du ikke har vaeret for hurtig paa aftraekkeren ? - side 1 paa linket er stort set blot et "sawaddee krab" men proev at gaa videre for det er ret omfattende plus der er ogsaa et forum som du kan melde dig til. Maaske skulle du lave en forespoergsel der ? http://www.thai-l...m/forums/f |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 13/10-2015 04:54
|
|
Nu forsoeger jeg at hjaelpe og det kan ikke ligefrem sige at du goer. NEJ HB du forsøger ikke at hjælpe du forsøger at nedgøre andre mennesker der ikke har din mening
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/10-2015 06:18
|
click skrev: Nu forsoeger jeg at hjaelpe og det kan ikke ligefrem sige at du goer. NEJ HB du forsøger ikke at hjælpe du forsøger at nedgøre andre mennesker der ikke har din mening ![]() @click - det kraever en forklaring, tak. Hvor i denne traad har jeg forsoegt at nedgoere nogen ? Men saa vidt jeg husker var der en click som nedgjorde Thai befolkningen. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 13/10-2015 06:42
|
|
Tillykke med det, saa behoever du jo ingen undervisning. Har du ikke selv skrevet det ??? Det er at nedgøre
![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/10-2015 07:03
|
click skrev: Tillykke med det, saa behoever du jo ingen undervisning. Har du ikke selv skrevet det ??? Det er at nedgøre@click - det er faktisk en stor compliment til bannok for hvis han kan alt det som der er linket til saa er det virkelig godt gjort. Her er noget mere avanceret fra samme link. http://www.thai-l.../id/590446 Her er der masser af muligheder: http://www.thai-l....com/store |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 13/10-2015 08:59
|
Hej Hugo, jeg kender godt siden du referer til, den er god nok, nem hvad jeg leder efter er en i nærområdet, som kan undervise mig, sådan en til en, hver dag i et pat timer både i skrift og tale, i nogle måneder, så jeg kan kan blive bedre til thai. Det er lidt svært at finde nogen på de her kanter, der har været nogen, men efter et stykke tid ja så har de ikke tid eller de skal noget andet etc. Det kan godt være lidt krævende at lære en farang thai, så derfor er det måske lidt svært at finde en. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/10-2015 10:58
|
bannok skrev: Hej Hugo, jeg kender godt siden du referer til, den er god nok, nem hvad jeg leder efter er en i nærområdet, som kan undervise mig, sådan en til en, hver dag i et pat timer både i skrift og tale, i nogle måneder, så jeg kan kan blive bedre til thai. Det er lidt svært at finde nogen på de her kanter, der har været nogen, men efter et stykke tid ja så har de ikke tid eller de skal noget andet etc. Det kan godt være lidt krævende at lære en farang thai, så derfor er det måske lidt svært at finde en. Et forslag. Opsoeg nogle skoler i naerheden af hvor du bor og spoerg om der er en laerer der underviser i engelsk og spoerg om vedkommende er interesseret i at tjene lidt ekstra ved at give thai undervisning. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.