Se indlæg
 Udskriv debat
Thai internationalt kørekort
handy
Hej har lige taget kørekort til bil har fået et 2 års temporary kan det ikke laves til internationalt vil gerne køre i Dk under ferie eller er det ført når man har fået kortet med 5 års gyldighed .

VH Handy

bannok
Hvis du bor i Thailand og har thai kørekort‚ kan du bruge det i Danmark‚ når du er på ferie iDanmark.
En thaier kan også køre med thai kørekort under ferie i Danmark‚ ingen problemer der.

handy
bannok skrev:

Hvis du bor i Thailand og har thai kørekort‚ kan du bruge det i Danmark‚ når du er på ferie iDanmark.
En thaier kan også køre med thai kørekort under ferie i Danmark‚ ingen problemer der.

takker troede bare man skulle ha udstedt et internationalt af slagsen...

god dag.

bannok
Ikke når man kun er på ferie, det fik jeg at vide af politiet, da jeg spurgte om min kone som har thai kørekort kunne køre i danmark, når vi var på ferie, der blev ikke nævnt noget om internationalt kørekort.

Du kan også bruge dit Thai kørekort i de omkring liggende lande inklusive Singapore, når er på ferie.

dutling68
da jeg tog kørekort her i thailand og skulle så lave et internationalt da jeg skulle på ferie i danmark, fik jeg af vide af min kørelære at jeg skulle have haft det i min et år før jeg kunne få et internationalt kørekort.....og lige et lille tip hvis du har fast adr i udlandet så får du en anden pris når du lejer bil i dk Cool
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

handy
dutling68 skrev:

da jeg tog kørekort her i thailand og skulle så lave et internationalt da jeg skulle på ferie i danmark, fik jeg af vide af min kørelære at jeg skulle have haft det i min et år før jeg kunne få et internationalt kørekort.....og lige et lille tip hvis du har fast adr i udlandet så får du en anden pris når du lejer bil i dk Cool

ja er godt klar over man kan leje billigt som udlands dansker men nu har jeg så 2 forskellige svar !!!

men det står jo også både på Thai og på engelsk på kortet.....

dutling68
så ring til politiet i dk og hør hvad som skal bruges... ellers tag til det lokale kørekort kontor,,,
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

THansen
handy skrev:

dutling68 skrev:

ja er godt klar over man kan leje billigt som udlands dansker men nu har jeg så 2 forskellige svar !!!

men det står jo også både på Thai og på engelsk på kortet.....

Jeg kan ikke lige finde dokumentation men mener ikke at det midlertidige thai kørekort er gyldigt udenfor thailand, hvilket også er grunden til at der ikke kan udstedes et internationalt kørekort til et sådant kørekort.

Et almindeligt thai kørekort er gyldigt under midlertidig ophold i Danmark jf. §116 pkt.5 i Bekendtgørelse om kørekort

buick
Husk lige hvis du har mistet kørekortet i danmark så må du heller ikke køre her på et andet lands kørekort og står til samme straf som kørte du uden i frakendelsestiden

handy
jeg er ikke frakendt førerretten og har stadig samme cpr nummer så den ville nok ikke gå...

god dag Smile

handy
dutling68 skrev:

så ring til politiet i dk og hør hvad som skal bruges... ellers tag til det lokale kørekort kontor,,,

ja det vil jeg gøre nu skal jeg ikke til Dk igen før aprill....

Spring til debat: