Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Norwegian på Premium/Premium flex
|
|
| OleH |
Lagt på d. 16/10-2015 18:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Jeg har egentlig ikke været særlig interesseret i Norwegian tidligere, men kom i dag til at se på billetpriser på Norwegian og flere andre selskaber. Og Norwegians Premium klasse ser interessant ud som et alternativ til Premium Economy og Business class hos andre selskaber. Er der nogen af jer, der har fløjet med Norwegian Premium class, og hvad synes i om det ? Skal man betale ekstra for f.eks. alkohol, snacks og lignende under flyveturen ? Hvordan er maden ombord ? |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 17/10-2015 09:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Ja alt udover det der serveres ifbm måltiderne skal betales, og det er rasende dyrt. http://www.norweg...ium-cabin/ Her er den seneste menu jeg kan finde. http://www.inflig...wegian.pdf Også er deres premium sæder jo af den type som man brugte på business i 90erne ved de alm flyselskaber som vel kan lægges ned i ca 45grader. Så det kan ikke på nogen måde sammenlignes med Thai premium economy. |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 17/10-2015 10:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
jens skrev: Ja alt udover det der serveres ifbm måltiderne skal betales, og det er rasende dyrt. http://www.norweg...ium-cabin/ Her er den seneste menu jeg kan finde. http://www.inflig...wegian.pdf Også er deres premium sæder jo af den type som man brugte på business i 90erne ved de alm flyselskaber som vel kan lægges ned i ca 45grader. Så det kan ikke på nogen måde sammenlignes med Thai premium economy. Tak for info, Har selv gået med tanken om at skifte til Premium Norwegian, fra Thai. Det tænker jeg ikke på længere, efter dit indlæg. Til trods for næsten halv pris af Thai's priser. En af årsagerne, til et evt. skifte var også, at det er forbandet svært at booke sæde hos Thai' på Premium class. Selv 6 måneder frem i tiden. Har lige prøvet. Vi taler altså om afgang fra Bkk. medio marts 2016! Har nu endelig fået seat, efter at ha' været på vente liste, et stykke tid. Men, et godt alternativ, er Austria Airlines, Full Business Class. Lidt dyrere, men også meget bedre. Hold øje med deres priser. De kører promotion tilbud flere gange årligt. |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 17/10-2015 10:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Ville købe billetter i april med afrejse slut januar direkte til phuket på PE. Der var 2-sæder rækkerne allerede optaget. Kunne få samme dag via Bangkok. Men det er ved at være noget pebret med Thai. Der er så meget der skal spille sammen, så derfor bliver vi nødt at være tidligt ude. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| Wangtan |
Lagt på d. 18/10-2015 07:50
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 89 |
Åh nej, jeg beder dig inderligt om IKKE at flyve med Norwegian. Jeg vil gå ned på knæ med foldede hænder ..please brug dem ikke. Har aldrig nogensinde haft en dårligere flyvetur til LOS end med Norwegian. Forskinet 6 timer fra CPH. Der manglede mad i kabinen,stewardesserne så unge at de knap nok havde myndighed eller autoritet bag sig. Små smalle stive sæder. Håbede at flyveturen hjem blev bedre....4 timers forsinkelse ud af BKK. Familien ( mig , thaikonen og teenager børn ) enige om een ting. Nu bliver det kun Thai Air fremover. Lad være med at prøve. Gå langt udenom Norwegian Airlines. Du bliver ked af det og meget skuffet. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 18/10-2015 08:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Jeg har ikke haft nogen dårlige oplevelser de 2 gange jeg har fløjet med Norwegian.. Vi havde endda over 20 kg, mener det var ca24 kg og vi blev hverken charget extra eller blev gjort opmærksomme på det, jeg havde ovenikøbet min pengepung oppe for at betale for de ekstra kg, men ingen opkrævning - det synes jeg var cool af dem. OK sæderne er ikke noget at skrive hjem om, de er lidt trange osv, men for billetprisen så kan jeg sagtens holde til det i de 11 timer turen tager. Det er klart at hvis man har råd og økonomisk overskud til at betale for mere komfort så er det da dejligt, men altså jeg synes at 11 timer er ret hurtigt overstået og kan bruge pengene på alt muligt andet når jeg er landet. Måske er det bare alle de transport former jeg har været på i Asien, som selvmorderiske Minivan chauffører, Isaan toge med 12-13 timer til BKK på hårde træbænke, lynene kolde og uafbrydelige Aircons i langturs busser og timers sejlads på dækket af en speedbåd op ad Mekong floden fra Phnom Penh fra Siem Reap og mere Mekong sejlads fra Cambodja til Vietnam. Norwegian er totalt luksus i forhold til og medmindre jeg finder andre billeter til nærliggende pris så køber jeg igen hos Norwegian uden at tøve Så krydser jeg blot fingre for at jeg ikke oplever samme ærgelse som Kanyarat for så havde jeg nok også boycuttet dem |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 18/10-2015 10:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Kanyarat skrev: Åh nej, jeg beder dig inderligt om IKKE at flyve med Norwegian. Jeg vil gå ned på knæ med foldede hænder ..please brug dem ikke. Har aldrig nogensinde haft en dårligere flyvetur til LOS end med Norwegian. Forskinet 6 timer fra CPH. Der manglede mad i kabinen,stewardesserne så unge at de knap nok havde myndighed eller autoritet bag sig. Små smalle stive sæder. Håbede at flyveturen hjem blev bedre....4 timers forsinkelse ud af BKK. Familien ( mig , thaikonen og teenager børn ) enige om een ting. Nu bliver det kun Thai Air fremover. Lad være med at prøve. Gå langt udenom Norwegian Airlines. Du bliver ked af det og meget skuffet. Så håber jeg da du har kontaktet flyforsinkelser.dk for så får du alle dine penge tilbage, dog - 25 % til dem for at køre din sag. |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 18/10-2015 11:35
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
første gang jeg fløj med Norw. Stockholm - Bangkok var en stor skuffelse. Jeg havde reserveret plads ved nødudgang i dreamlineren. Men pga. tekniske vanskeligheder blev flyet erstattet med et andet fra portugal og sædereserv. passede ikke. Flymaden var under al kritik. Så sulten og forklemt, var jeg glad for at blive lukket ud i Bangkok. Trods denne kedelige oplevelse, bookede konen og jeg alligevel hos Norw. igen, til 1298,00 kr. one way cph - bkk i håb om at prøve dreamlineren. Dog uden mad og sædereserv. Godt klemt sammen på bagerste række i en totalt fyldt flyver, kom redningen i form af en meget smuk ung sterwadesse, der smilende gjorde opmærksom på, at vi var blevet opgraderet til premium. Da jeg spurgte hvad dette skyldtes, smilede hun bare og sagde, det var kaptains order. Vi protesterede ikke. Men nød en pragtfuld flyvetur med den bedste flymad jeg nogensinde har fået. Flyver fremover helst med Norw. idet flytider og priser passer bedst, når jeg kun har håndbagage og madpakke med, og hvem ved. Måske er jeg heldig at blive opgraderet igen en anden gang. |
|
|
|
| larsmand |
Lagt på d. 18/10-2015 15:54
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
Jeg har ogs
livet er jagt og kvinder....
|
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 18/10-2015 21:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 209 |
Mit fly var forsinket 2,5 ud og 6 timer hjem, ja s |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 19/10-2015 15:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Iflg. seatguru har Norwegian de mindste sæder, på præmium er sædebredden kun 19" og økonomi class kun 17,2". På Thai og Finnair er sædebredden 18", men det er så også på monkeyclass. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 19/10-2015 16:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Hele 2016 ser ud til at være til dobbel priser hos Norwegian. Hvis det virkelig bliver til de priser er det nemt at fravælge dette flyselskab. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 19/10-2015 16:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
De har da billetter til 1299 cph-bkk i hele maj og retur til 1659 i juni, det kan man da ikke kalde dobbelt pris selvom det er excl bagage og mad. Men mon ikke qatar kommer med tilbud der kan matche den pris når det er incl alt, det er jo så ikke direkte. Nu får vi besøg fra Thailand 10dec-17jan, det har kostet 4100kr for billetten til billund herop over oslo og retur direkte fra Cph da der ikke var nogle fornuftige afgange fra jylland. Så må vi jo se om de flyver til tiden, ellers er der da heldigvis knap 4t i oslo at løbe på. Men det ville være markant dyrere med alle andre selskaber i den periode. Mht sæder på economy er de præcis de samme som qatar har på economy i deres B787 og også samme pitch, som jeg tidligere har skrevet herinde er det de smalleste flysæder jeg nogensinde har oplevet da armlænet er regnet med i bredden også ifht emirates på B777. Men mon ikke det går til en lille thailænder, personligt fravælger jeg B787 med 9 sæder på tværs i fremtiden. Mon ikke også det er derfor at qatar er gået over til at købe A350 istedet for B787 da der er plads til 9 sæder på tværs på rigtige 18" uden armlæn indregnet. Jeg håber til gengæld på at Emirates snart begynder en rute til Billund eller Aalborg, så vi slipper for at køre til Hamborg. Vi syntes nemlig det er perfekt at få delt flyturen på midten. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 19/10-2015 17:22
|
|
GAMBIT skrev: Hele 2016 ser ud til at være til dobbel priser hos Norwegian. Hvis det virkelig bliver til de priser er det nemt at fravælge dette flyselskab. Vil gerne rejse i hele april og maj måned, der koster Norwegian kun omkrig 3000 kr. Rejser kun med håndbaggage. Ja så kommer der jo maden. |
|
|
|
| Wangtan |
Lagt på d. 19/10-2015 19:27
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 89 |
Nej lad nu være..kan ikke advare kraftigt nok om at rejse med Norwegian. At side i de små smalle stive sæder. Plus betale overpris for en cola eller sandwich..det er ligefør man skal betale for at gå på toilettet. Zapper..jo vi klagede, dog kun til Norwegian. De fralagde sig ansvaret for forsinkelserne da problemerne var opstået fra andre sider af. Noget med mekaniker mangler i Florida . Og det var ikke Norwegians personel. Så de fralagde sig ansvaret. Ja der manglede også mad i kabinen. Pigerne fik mad. Konen blev "spist" af med en sandwich... Så ringe ,at selv djævlen ikke ville flyve med dem. Lad være, i fortryder det inderligt. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 19/10-2015 19:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
vandango skrev: GAMBIT skrev: Hele 2016 ser ud til at være til dobbel priser hos Norwegian. Hvis det virkelig bliver til de priser er det nemt at fravælge dette flyselskab. Vil gerne rejse i hele april og maj måned, der koster Norwegian kun omkrig 3000 kr. Rejser kun med håndbaggage. . Du ved godt, at hos Norwegian der betaler man også "vægtafgift", ik`? ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 19/10-2015 23:16
|
|
rinpoche skrev: vandango skrev: GAMBIT skrev: Hele 2016 ser ud til at være til dobbel priser hos Norwegian. Hvis det virkelig bliver til de priser er det nemt at fravælge dette flyselskab. Vil gerne rejse i hele april og maj måned, der koster Norwegian kun omkrig 3000 kr. Rejser kun med håndbaggage. . Du ved godt, at hos Norwegian der betaler man også "vægtafgift", ik`? ![]() Jepper lissom hos Store Robert i Valby. ![]() |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 20/10-2015 04:16
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
vandango skrev: GAMBIT skrev: Hele 2016 ser ud til at være til dobbel priser hos Norwegian. Hvis det virkelig bliver til de priser er det nemt at fravælge dette flyselskab. Vil gerne rejse i hele april og maj måned, der koster Norwegian kun omkrig 3000 kr. Rejser kun med håndbaggage. Ja så kommer der jo maden. det er da bare at handle ind i Lufthavnen 3 dobbelt whoppere så klare man den helt til København... |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 20/10-2015 05:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Jeg har spurgt en gang tidligere i en anden tråd, men fik aldrig svar: Er der internet om bord på flyet mellem Bangkok og København? Jeg har rejst en enkelt gang med Norwegian til Stockholm, og der havde vi gratis internet. Tiden går meget hurtigere med internetadgang. Jeg skal med Norwegian igen til december, når jeg skal hjem og holde jul, så jeg er naturligvis nysgerrig. |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 20/10-2015 06:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Da jeg fløj med dem sidst, og det var feb 2015, da var der intet internet. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.