Se indlæg
 Udskriv debat
Flere førtidspensionister skal i job
JohnBKK
"Danskere, der har fået tildelt førtidspension for over ti år siden, skal ikke længere være fredet fra arbejdsmarkedet. Hvis man kan arbejde – hvor lidt det end måtte være – har man også en pligt til at stå til rådighed."

http://www.b.dk/n...skal-i-job

Ja, penge til migranter og indvandrere skal jo findes et sted..

Shock

jh
JohnBKK skrev:

"Danskere, der har fået tildelt førtidspension for over ti år siden, skal ikke længere være fredet fra arbejdsmarkedet. Hvis man kan arbejde – hvor lidt det end måtte være – har man også en pligt til at stå til rådighed."

Shock

Jo jo først alle indvandre så må vi kikke på Danskerne senere.Men lidt ret er der nok i det de vil have gang i.Der går en del førtids pensionsnister rundt der godt kunne lave noget,kender nogle der er under 30 år der kun har været på arbejdsmarket kort der får pension og det får de pga af småting som kan ikke være sammen med så mange mennesker,men de har ikke problemer når de sider på værtshus med mange mennesker.
Det problemet bliver i det de vil have gang i koster nok det dobbelte af hva folk får i pension,alt hvad staten rører ved koster bare kassen men sådan noget bliver der sjældent kikket på.

Anonym Bruger
de kan jo starte med dem som har fået ydelsen på baggrund af psykiske lidelser...spørg dem om de stadig har depression på 10. år..

alternativt kunne man ændre reglerne således at de førtidspensionister som overvejer at komme i job igen, evt. blot deltidsjob kunne gøre dette og altid hoppe tilbage på ydelse igen hvis det ikke går. Mange førtidspensionister kunne godt arbejde og nogle vil faktisk gerne, men tør ikke i frygt for at miste ydelsen.

Men igen ser vi et skole eksempel på hvad indvandring har gjort ved vores socialsystem og rammer de danskere som ellers ville kunne have brug for denne ydelse, iøvrigt læste jeg at op imod 80% af de indvandrere der har fået FP er på baggrund af paykiske lidelser såsom PTSD..altså fysisk raske mennesker...

Narin
Hvis der var mangel på arbejdskraft og alle de ledige Danskere på dagpenge og kontanthjælp var i arbejde, kunne jeg godt se fornuften i projektet.
Og hvis dem på FP kommer i arbejde, er der så noget arbejde til alle vores nye gæster?

hugoboerge
Godt at se at ens skattekroner bruges fornuftigt - ironi kan forekomme.

http://www.avisen...52964.aspx

Bjarne
"Men lidt ret er der nok i det de vil have gang i. Der går en del førtids pensionsnister rundt der godt kunne lave noget"

Hydr, hydr, hydr. Den humoristiske sans fejler da ikke noget. Der går masser rundt med snablen nede i den offentlige kasse, som reelt højst kan få diagnosen "bevidst arbejdssky".

Det vil jo ramme dette forum, hvis nogle af skribenterne bliver tvunget tilbage på arbejdsmarkedet for at gøre lidt gavn for pengene. Der vil blive mindre tid til at udgyde visdom her.

Så - nu falder der sgu' da helt sikkert brænde ned. Specielt hvis nogen skulle føle sig truffet.

Thomas72
JohnBKK skrev:

Shock

Nogle af dem er raske nok til at arbejde, når det kommer til stykket. Jeg kender selv en der er på førtidspension, men er rask nok til at udføre sort arbejde. Og hvorfor skal migranter og indvandrere altid blandes ind i en sag? som de ikke har noget med at gøre.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

JohnBKK
Thomas72 skrev:

JohnBKK skrev:

Shock

Nogle af dem er raske nok til at arbejde, når det kommer til stykket. Jeg kender selv en der er på førtidspension, men er rask nok til at udføre sort arbejde. Og hvorfor skal migranter og indvandrere altid blandes ind i en sag? som de ikke har noget med at gøre.

Det skal de fordi det er et ubestrideligt faktum at jo flere der vælter ind over grænsen til evig forsøgelse, jo flere nedskæringer vil der komme på velfærden, og det gælder for alle danskere, meeen de rigeste 5-10% slipper nok alligevel, høhøhø!

Bade-Dyr
Lad dog for pokker de Førtidspenionister være i fred.
Det er jo ikke lykken at være FP, Samt den kæmpe kamp man skal igennem for at kan ansøger om FP og måske tildele dette.

Jeg vil heller havde at nogle få ryger igennem nåleøjet og få FP der godt kan arbejde, Frem for at gener største delen af FP der har været så meget igennem inden de er kommet der til de er nu og her.

Den usikkerhed det her vil bringe med sig, vil forplante sig iblandt de "svage" af disse FP, og måske skubber dem endnu længer ud på vippen.

Det er ikke lykken at være FP, De fleste bytte på et split sekund deres dårlige helbred til et godt helbred og arbejde.

Endnu en jagt på de svage i samfundet, Altså til at skamme sig over. Sad

jh
Thomas72 skrev:

JohnBKK skrev:

Shock

Det er nok fordi det er indvandrene der har ødelagt systemet,derfor bliver de blandet ind i debatter som denne.Og ja mange kan lige pludseligt mange ting når de kommer på FP,kender som dig flere der kan arbejde sort.Men nu til dem der virkelig har behov for en FP kan bare ikke få det i dag.Har lige læst om en mand fra Struer der har ødelagt ryggen så meget han ikke kan noget mere,men ham vil de ikke give FP men have ham på arbejdsmarkedet nogle timer hver uge.Og det er fanme sørgeligt at de ikke vil indse at manden har behov for FP.Så kan man jo se at systemet er fuldstændig råden.

vandango
Det er utroligt så åndsvage ting der kommer fra politisk side, KL viser med disse udtalelser at de ikke er deres opgave voksen. I stedet for at fokusere på at få de raske personer i arbejde vælger man at gå efter de syge, for fanden hvor er det pinligt.

Det der egentlig ryster mig mest er at beskæftigelses indsatsen ligger i kommunerne.
Artiklen bekræftiger så at KL fuldstændig har mistet fokus og beskæftigelses indsatsen er brudt sammen.

Artiklen giver kun mening, hvis KL er en liberalistisk brækforening.

Om KL er der kun at sige:
Sikke en b..........
[img]http://fjendsfolkeblad.dk/sites/fjendsfolkeblad.dk/files/styles/630x420/public/Nr.%20Søby%20Børnehave_2.JPG[/img] is not a valid Image.

JohnBKK
De kunne jo starte med at tvinge virksomhederne til at beholde jobs i DK, istedet for at fyre danskere og flytte de jobs til udlandet, der er jo slet ikke arbejde til alle de syge og svage, hvad f..... skal de lave, hvad har KL idioterne forestillet sig?

Næh, hold arbejdet hjemme i DK, selv Lego med deres gigant overskud fyrer folk og sender adm. jobs til udlandet, totalt gak.

vandango
JohnBKK skrev:

De kunne jo starte med at tvinge virksomhederne til at beholde jobs i DK, istedet for at fyre danskere og flytte de jobs til udlandet, der er jo slet ikke arbejde til alle de syge og svage, hvad f..... skal de lave, hvad har KL idioterne forestillet sig?

Næh, hold arbejdet hjemme i DK, selv Lego med deres gigant overskud fyrer folk og sender adm. jobs til udlandet, totalt gak.

Læs f.eks dette - hav en brækspand indenfor rækkevidde!

http://www.europa...XML+V0//DA

energy
Tror vi alle sammen kender en eller flere igennem livet, som er FP men som arbejder sort...

Vi kan vist godt blive enige om at systemet er blevet misbrugt, og derfor er der strammet op..

Og sjovt nok, så mødte jeg for et par år siden en dansker i Thailand, som var blevet FP og havde fået en stor erstatning af forsikringen.
For pengene havde han købt en stor gård med rismarker, fiskedamme og osv.

Nu kunne han pludselig godt arbejde hver dag på gården men det var pga. varmen påstod han. :-)
Redigeret af energy d. 03/11-2015 12:36

vandango
energy skrev:

Tror vi alle sammen kender en eller flere igennem livet, som er FP men som arbejder sort...

Vi kan vist godt blive enige om at systemet er blevet misbrugt, og derfor er der strammet op..

100% sikkert.

Kom engang forbi Pattaya og spurgte efter en ung mand jeg kender som får den fulde førtidspension.
Fik at vide han var taget til Danmark for at arbejde sort fordi han manglede penge.

Platuglen skyldte mig penge. Sad

juj
Lyder ikke til der er politisk opbakning til at ændre det, verken fra rød eller blå blok. Det er komunernes lands forening der er ude med forslag om det. Og som jeg læser det for dem under 50.

Er selv førtids pensionist, efter knogle kræft i ryggen, dog over 50. Så jeg er ikke en af dem de vil kikke på. Ved nu heller ikke hvad de vil sætte mig til, at passe, som kan gøres forsvarligt af en gammel smed der er stærkt medicineret af morfin.

De kommer ikke til at spare noget som helst, hvis det skulle blive gennemført, Arbejds prøvning og administration koster kassen. Men ok giver da job til en masse DJØFere.

Savner mit job, og ville bytte mit helbred for den skide pension any time for at kunne arbejde igen. Det ikke lykken at være modtager af de små penge samt den mistænkeliggørelse, man møder som førtids pensionist.

Webmaster
juj skrev:
Ved nu heller ikke hvad de vil sætte mig til,

Hørte om en dame de sendte i arbejdsprøvning. Hun var næsten blind og arbejdsprøvningen bestod i at checke udløbsdatoer på varerne i et supermarked. Udløbsdatoer en normal seende mange gange dårligt kan finde eller se. Så vær ikke i tvivl om at deres fantasi til at finde på noget vanvittigt ikke fejler noget.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
juj
Nej noget tåbeligt kan de nok finde på. Rengøring, måske ? Det vil jeg fint kunne klare hvis jeg kan have min hjemmehjælper med.

Sgu ikke noget at sige til vi betaler høje skatter. De tåbeligheder og administrationen af dem koster kassen, men ok så ser det da ud til der bliver gjort lidt. At skabe nye arbejdspladser, undtaget i administrationen evner vores politikere bare ikke.

JohnBKK
Der er folk som er dødssyge af kræft og sengeliggende, og de bliver nu slæbt igennem de såkaldte resourseforløb hvor de har en seng med så de kan hvile imellem anstrengelserne. Flere er døde af de pinsler, så jeg tror du skal være glad for, juj, at du fik din pension dengang der dog var en smule anstændighed og menneskelighed i systemet.

Endvidere er det groft hyklerisk at man nu specifikt går efter dem før 2003, fordi man dengang rundhåndet delte FP´ere ud til folk, især til dem der ikke passede ind, dvs. de tørstige, de besværlige, de aparte m.m. - så var de da væk fra ledigheds statistikkerne, keine hexerei, kun svindel og humbug fra de skod politikere.

Anonym Bruger
JohnBKK skrev:

Der er folk som er dødssyge af kræft og sengeliggende, og de bliver nu slæbt igennem de såkaldte resourseforløb hvor de har en seng med så de kan hvile imellem anstrengelserne. Flere er døde af de pinsler

Tjek dette:

Flere er døde i forløbet end der er kommet i arbejde....ikke engang tyskerne kunne gøre dette bedre i deres lejre...

Siden 1. januar 2013 er 35 danskere døde, mens de har været i ressourceforløb, kun 31 er kommet i arbejde. Hvordan skal det kunne gavne samfundet eller den enkelte, at man trækker døende mennesker igennem ressourceforløb, spørger forsker.

http://www.fagbla...5-er-doede

65 pct. af de ikke-vestlige indvandrere i aldersgruppen 55-59 år på offentlig forsørgelse, mens det kun er tilfældet for 26 pct. af personerne med dansk oprindelse i samme aldersgruppe.

En anden af publikationens konklusioner er, at blandt 25-årige ikke-vestlige indvandrere er 44 pct. hverken i beskæftigelse eller under uddannelse. Det er næsten tre gange så mange som blandt 25-årige med dansk oprindelse, hvor andelen er 16 pct.

Gruppen af indvandrere på kontanthjælp er vokset med 37 procent, siden Helle Thorning Schmidt (S) overtog regeringsmagten i 2011. Det fortæller Radio24syv på baggrund af tal fra Danmarks Statistik.

nå men disse tal kender vi jo godt, jeg kunne lege Google warrior hele aftenen...spørgsmålet er bare hvordan velfærdssystemet så ud vis vi ikke havde alle disse indvandrere...eller hvis de var i arbejde...så ville der være både plads og penge til etniske danskere...

men igen igen..vi bliver diskrimineret i vores eget land....andelen af flygtninge/indvandrere på førtidspension er steget, mens andelen af etniske danskere på samme ydelse er faldet....flere meldinger tyder på at det er nemmere for en indvandre at få FP, end det er for en dansker...bl.a. fordi kommunerne giver lettere op, fx hvis en udlænding ikke kan dansk osv....

skandaløst...
Redigeret af Anonym Bruger d. 03/11-2015 15:13

Spring til debat: