Se indlæg|
Fornyelse af dansk koerekort i Thailand.
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 05/11-2015 12:04
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Hvis man er bosat i Thailand og ens danske koerekort udloeber, hvad goer man saa ? |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 05/11-2015 12:26
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
http://thailand.u...koerekort/ Tag til ambassaden i Bangkok eller et af konsulaterne i Thailand og bestil et nyt kørekort |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 05/11-2015 13:09
|
Conrad skrev: http://thailand.u...koerekort/ Tag til ambassaden i Bangkok eller et af konsulaterne i Thailand og bestil et nyt kørekort Takker Conrad. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 05/11-2015 13:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
tag til ambassaden i bangkok, husk lægeattest og så sender ambassaden din ansøgning til din hjemkommune, der så udsteder k'rekortet..............der går 3-4 uger................![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 05/11-2015 13:57
|
chaingmai skrev: tag til ambassaden i bangkok, husk lægeattest og så sender ambassaden din ansøgning til din hjemkommune, der så udsteder k'rekortet..............der går 3-4 uger................ ![]() Tak for det Chaingmai - hvis nu ikke har en hjemkommune ? saa er der et problem. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 05/11-2015 16:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
@HB - læs hvad der står på ambassadens hjemmeside!. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 05/11-2015 17:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
nej så finder de en anden, f.eks. Københavns kommune.....................![]() .. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 06/11-2015 03:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er HB men husk at der er nye regler For dig, der har kørekort til almindelig bil, der er gyldigt til din 70 års fødselsdag, betyder ændringen, at du skal ansøge om fornyelse af dit kørekort i forbindelse med udløbet af gyldighedstiden og udgangspunktet er, at ansøgningen ikke skal vedlægges lægeattest. Hvis du vil have en længere gyldighedstid end til det fyldte 75. år, kan du fra det fyldte 73. år ansøge om fornyelse mod indlevering af lægeattest. Gyldighedstiden vil afhænge af din alder på udstedelsestidspunktet: Fyldt 73 år, men ikke 74 år: 3 år Fyldt 74 år, men ikke 80 år: 2 år Fyldt 80 år: 1 år. https://www.polit...koerekort/ Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/11-2015 09:09
|
click skrev: Nu ved jeg ikke hvor gammel du er HB men husk at der er nye regler For dig, der har kørekort til almindelig bil, der er gyldigt til din 70 års fødselsdag, betyder ændringen, at du skal ansøge om fornyelse af dit kørekort i forbindelse med udløbet af gyldighedstiden og udgangspunktet er, at ansøgningen ikke skal vedlægges lægeattest. Hvis du vil have en længere gyldighedstid end til det fyldte 75. år, kan du fra det fyldte 73. år ansøge om fornyelse mod indlevering af lægeattest. Gyldighedstiden vil afhænge af din alder på udstedelsestidspunktet: Fyldt 73 år, men ikke 74 år: 3 år Fyldt 74 år, men ikke 80 år: 2 år Fyldt 80 år: 1 år. https://www.polit...koerekort/ Takkker Click, men jeg synes ikke det haenger sammen med nedenstaaende hvor man oensker en sundhedsattest. Almindeligt dansk/EU kørekort Udfyld og underskriv 1 lyseblåt ansøgningsskema. Husk at anføre adresse og telefonnummer i Thailand samt eventuel adresse i Danmark. Medbring: Dansk kørekort. Pas. 1 stk. pasfoto (35 x 45 mm) (se øverste højre hjørne "pasfotospecifikationer" .Er du 70 år og skal du have fornyet dit danske/EU-kørekort, skal der sammen med ansøgningen indsendes en attest, der skal være udfyldt og underskrevet af din thailandske læge. Attesten findes på Sundhedsstyrelsens hjemmeside , jf. kørekortattest. En engelsk udgave af attesten findes her. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 06/11-2015 09:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Hvis man ikke har en adresse i Danmark, og man bliver bedt om at henvende sig til sin danske kommune, så skal man henvende sig til den kommune man sidst boede i, sådan fungere systemet, hvis du ikke har adresse i Danmark og det vedrører alle forhold hvor du bliver bedt om at henvende dig til din danske kommune. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 06/11-2015 11:03
|
|
Takkker Click, men jeg synes ikke det haenger sammen med nedenstaaende hvor man oensker en sundhedsattest. Almindeligt dansk/EU kørekort Udfyld og underskriv 1 lyseblåt ansøgningsskema. Husk at anføre adresse og telefonnummer i Thailand samt eventuel adresse i Danmark. Medbring: Dansk kørekort. Pas. 1 stk. pasfoto (35 x 45 mm) (se øverste højre hjørne "pasfotospecifikationer"Wink. Er du 70 år og skal du have fornyet dit danske/EU-kørekort, skal der sammen med ansøgningen indsendes en attest, der skal være udfyldt og underskrevet af din thailandske læge. Attesten findes på Sundhedsstyrelsens hjemmeside , jf. kørekortattest. En engelsk udgave af attesten findes her. Det er da nok fordi de ikke har opdateret de nye regler Helt ærlig HB de har jo aldrig været for hurtige på den danske ambassade når det gælder alm. borgere Ambassaden er kun til for erhvervslivet & kongehuset den alm. pøbel må vente. Men HB ring dog eller send en mail inden du tager derind de svarer både på mail og telefon endda på dansk
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/11-2015 14:01
|
click skrev: Takkker Click, men jeg synes ikke det haenger sammen med nedenstaaende hvor man oensker en sundhedsattest. Almindeligt dansk/EU kørekort Udfyld og underskriv 1 lyseblåt ansøgningsskema. Husk at anføre adresse og telefonnummer i Thailand samt eventuel adresse i Danmark. Medbring: Dansk kørekort. Pas. 1 stk. pasfoto (35 x 45 mm) (se øverste højre hjørne "pasfotospecifikationer"Wink. Er du 70 år og skal du have fornyet dit danske/EU-kørekort, skal der sammen med ansøgningen indsendes en attest, der skal være udfyldt og underskrevet af din thailandske læge. Attesten findes på Sundhedsstyrelsens hjemmeside , jf. kørekortattest. En engelsk udgave af attesten findes her. Det er da nok fordi de ikke har opdateret de nye regler Helt ærlig HB de har jo aldrig været for hurtige på den danske ambassade når det gælder alm. borgere Ambassaden er kun til for erhvervslivet & kongehuset den alm. pøbel må vente. Men HB ring dog eller send en mail inden du tager derind de svarer både på mail og telefon endda på dansk ![]() Click - glimrende svar. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 06/11-2015 14:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Hvis man nu aldrig returnerer til DK, så behøver man vel ikke forny sit danske, men køre videre på ens thai kørekort i LOS. Hvad mener eksperterne? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/11-2015 14:32
|
JohnBKK skrev: Hvis man nu aldrig returnerer til DK, så behøver man vel ikke forny sit danske, men køre videre på ens thai kørekort i LOS. Hvad mener eksperterne? JohnBKK - der er noget om det. Nu var det kun en forespoergsel. Jeg har for oevrigt et Thai koerekort der gaelder for livstid. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 06/11-2015 14:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Helt OK.. så vil jeg ikke spekulere på fornyelse når den tid kommer, jeg er rejst "for good".. |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 06/11-2015 16:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
hugoboerge skrev: JohnBKK skrev: Hvis man nu aldrig returnerer til DK, så behøver man vel ikke forny sit danske, men køre videre på ens thai kørekort i LOS. Hvad mener eksperterne? Hugo Børge skrev: JohnBKK - der er noget om det. Jeg har for oevrigt et Thai koerekort der gaelder for livstid. Ups.! Den må jeg lige ha' en forklaring på. Hvordan gør man det? Redigeret af Nero d. 06/11-2015 16:43 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 07/11-2015 01:47
|
Nero skrev: hugoboerge skrev: JohnBKK skrev: Hvis man nu aldrig returnerer til DK, så behøver man vel ikke forny sit danske, men køre videre på ens thai kørekort i LOS. Hvad mener eksperterne? Hugo Børge skrev: JohnBKK - der er noget om det. Jeg har for oevrigt et Thai koerekort der gaelder for livstid. Ups.! Den må jeg lige ha' en forklaring på. Hvordan gør man det? Livstidskoerekortene i Thailand udstedes ikke laengere. Maximum er 5 aar ad gangen. Men de livstidskoerekort som er udstedt gaelder til lad os sige til ubestemt "udloebsdato". |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 07/11-2015 02:59
|
|
Livstidskoerekortene i Thailand udstedes ikke laengere. Maximum er 5 aar ad gangen. Men de livstidskoerekort som er udstedt gaelder til lad os sige til ubestemt "udloebsdato". Det er helt korrekt jeg kender mange der har det, men jeg troede det kun galt indfødte thaier jeg har måtte nøjes med mit nummer to, 5 års kørekort Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.