Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Aktier i Thailand
|
|
| energy |
Lagt på d. 08/11-2015 10:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Jeg handler en del med aktier. Mest danske og svenske. Men jeg tænkte på om der var nogen her som havde købt aktier i thailandske firmaer ?. Og hvilke firmaer, hvis i har købt... |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/11-2015 10:38
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Det er jo et risikofyldt område...bl.a. politisk, og vækstraterne har ikke været som forventet, men jeg mener stadig at der er nogle solide aktier, om ikke andet kan man holde sig til de velkendte: AOT (Lufthavne), forholdsvis nye, billige i drift og årlig fremgang i afgange. SCC (Siam Cement), infrastruktur og byggeri, dog temmelig risikofyldt bl.a. pga. mangel på arbejdskraft, stilstand i antal nye projekter og så især med en general i spidsen for landet som ikke helt kan finde ud af om han vil investere eller spare. Men ellers en solid aktie i et land i fornuftig fremgang. PTT (Olie/gas), en outsider som bare bliver ved med at stige. CPF (CP Food), velkendt mad imperium, som også eksporterer til udlandet, tror den vil være rigtig god langsigtet. BBL (Bangkok Bank). KBANK (Kasikorn). - begge bankaktier, jeg kan godt lide banker i en økonomi som Thailands, og så er det jo dem som tjener på thaiernes lyst til at låne til de stigende privatforbrug. (nyrige)Asiater elsker at bruge penge, modsat folk i Europa lige pt. som bare har dem stående i banken. Centel (Central Group), indkøbscentrer, restauranter, marketing, mad, hoteller osv...de står på alt..en halvdyr aktie, men set i forhold til hvad de har gang i, så er den ret vild og sjov aktie. TRUE (kommunikation), jeg tror de bliver gigantiske, de står på kable TV og Internet og tredje størst på mobilmarked, alle områder i vækst. Bank, telekommunikation og byggeriet fx cement er mine favoritter pt., især TRUE og SIAM CEMENT. CENTRAL er en cool outsider. Redigeret af Anonym Bruger d. 08/11-2015 10:53 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 08/11-2015 10:41
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
JS skrev: Det er jo et risikofyldt område...bl.a. politisk, og vækstraterne har ikke været som forventet, men jeg mener stadig at der er nogle guldkorn, om ikke andet kan man holde sig til de solide og velkendte: AOT (Lufthavne) SCC (Siam Cement) PTT (Olie/gas) CPF (CP Food) BBL (Bangkok Bank) KBANK (Kasikorn) Centel (Central Plaza) True (kommunikation) Bank, telekommunikation og byggeriet fx cement er mine favoritter pt., især TRUE og SIAM CEMENT. CENTRAL er en vækst outsider. Utrolig interessant - er der nogen som ved hvordan man kommer igang ? |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 08/11-2015 11:20
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Man går ind via Netbank - investering, så kommer resten af sig selv. PS! du skal dog lige være tilmeldt, så kontakt din bank for det. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 08/11-2015 11:25
|
Girobank skrev: Man går ind via Netbank - investering, så kommer resten af sig selv. PS! du skal dog lige være tilmeldt, så kontakt din bank for det. Netbank ? Eller mener du man skal gaa ind paa ens egen banks hjemmeside ? |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 08/11-2015 12:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Du laver et depot, i din danske internet bank, som du sætter penge på, som du kan bruge til at handle aktier på børsen i københavn. Hvordan du kommer ind på den Thailandske børs gennem din danske internet bank er jeg ikke helt klar over |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 08/11-2015 12:08
|
bannok skrev: Du laver et depot, i din danske internet bank, som du sætter penge på, som du kan bruge til at handle aktier på børsen i københavn. Hvordan du kommer ind på den Thailandske børs gennem din danske internet bank er jeg ikke helt klar over Det er Thailand det drejer sig om. |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 08/11-2015 12:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
Girobank skrev: Man går ind via Netbank - investering, så kommer resten af sig selv. PS! du skal dog lige være tilmeldt, så kontakt din bank for det. Jeg tror ikke lige at investorer i thailandske aktier, er vilde med at det går over det danske bank system og der med skattepligtigt i DK. Bare et gæt. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 08/11-2015 12:46
|
Nero skrev: Girobank skrev: Man går ind via Netbank - investering, så kommer resten af sig selv. PS! du skal dog lige være tilmeldt, så kontakt din bank for det. Jeg tror ikke lige at investorer i thailandske aktier, er vilde med at det går over det danske bank system og der med skattepligtigt i DK. Bare et gæt. For mig vil det vaere interessant at vide hvordan man kommer igang. Hvorfor gaa via ens bank i DK ? Lidt af en omvej. |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 08/11-2015 13:36
|
|
Nero skrev: [quote]Girobank skrev: Man går ind via Netbank - investering, så kommer resten af sig selv. PS! du skal dog lige være tilmeldt, så kontakt din bank for det. Jeg tror ikke lige at investorer i thailandske aktier, er vilde med at det går over det danske bank system og der med skattepligtigt i DK. Bare et gæt.[/ For mit eget vedkommende så vil det blive køb via min danske bank. Skatten er kun 27 % ved salg af aktier, så det er ok. Dog under 49000 kr om året. Gift det dobbelte. Om man kan købe aktier direkte via sin thailandske bank, det ved jeg ikke noget om men det kunne da være sjovt at høre om nogen ved noget om det. Redigeret af energy d. 08/11-2015 13:39 |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 08/11-2015 13:38
|
|
JS skrev: Det er jo et risikofyldt område...bl.a. politisk, og vækstraterne har ikke været som forventet, men jeg mener stadig at der er nogle solide aktier, om ikke andet kan man holde sig til de velkendte: AOT (Lufthavne), forholdsvis nye, billige i drift og årlig fremgang i afgange. SCC (Siam Cement), infrastruktur og byggeri, dog temmelig risikofyldt bl.a. pga. mangel på arbejdskraft, stilstand i antal nye projekter og så især med en general i spidsen for landet som ikke helt kan finde ud af om han vil investere eller spare. Men ellers en solid aktie i et land i fornuftig fremgang. PTT (Olie/gas), en outsider som bare bliver ved med at stige. CPF (CP Food), velkendt mad imperium, som også eksporterer til udlandet, tror den vil være rigtig god langsigtet. BBL (Bangkok Bank). KBANK (Kasikorn). - begge bankaktier, jeg kan godt lide banker i en økonomi som Thailands, og så er det jo dem som tjener på thaiernes lyst til at låne til de stigende privatforbrug. (nyrige)Asiater elsker at bruge penge, modsat folk i Europa lige pt. som bare har dem stående i banken. Centel (Central Group), indkøbscentrer, restauranter, marketing, mad, hoteller osv...de står på alt..en halvdyr aktie, men set i forhold til hvad de har gang i, så er den ret vild og sjov aktie. TRUE (kommunikation), jeg tror de bliver gigantiske, de står på kable TV og Internet og tredje størst på mobilmarked, alle områder i vækst. Bank, telekommunikation og byggeriet fx cement er mine favoritter pt., især TRUE og SIAM CEMENT. CENTRAL er en cool outsider. Takker, jeg vil kigge lidt på dem du har nævnt... ![]() |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 08/11-2015 14:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
energy skrev: Nero skrev: [quote]Girobank skrev: Man går ind via Netbank - investering, så kommer resten af sig selv. PS! du skal dog lige være tilmeldt, så kontakt din bank for det. Jeg tror ikke lige at investorer i thailandske aktier, er vilde med at det går over det danske bank system og der med skattepligtigt i DK. Bare et gæt.[/ For mit eget vedkommende så vil det blive køb via min danske bank. Skatten er kun 27 % ved salg af aktier, så det er ok. Dog under 49000 kr om året. Gift det dobbelte. Om man kan købe aktier direkte via sin thailandske bank, det ved jeg ikke noget om men det kunne da være sjovt at høre om nogen ved noget om det. Man betaler ikke 27% i skat ved salg af aktier, du betaler 27% i skat af aktie udbytte. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/11-2015 14:27
|
energy skrev: JS skrev: Det er jo et risikofyldt område...bl.a. politisk, og vækstraterne har ikke været som forventet, men jeg mener stadig at der er nogle solide aktier, om ikke andet kan man holde sig til de velkendte: AOT (Lufthavne), forholdsvis nye, billige i drift og årlig fremgang i afgange. SCC (Siam Cement), infrastruktur og byggeri, dog temmelig risikofyldt bl.a. pga. mangel på arbejdskraft, stilstand i antal nye projekter og så især med en general i spidsen for landet som ikke helt kan finde ud af om han vil investere eller spare. Men ellers en solid aktie i et land i fornuftig fremgang. PTT (Olie/gas), en outsider som bare bliver ved med at stige. CPF (CP Food), velkendt mad imperium, som også eksporterer til udlandet, tror den vil være rigtig god langsigtet. BBL (Bangkok Bank). KBANK (Kasikorn). - begge bankaktier, jeg kan godt lide banker i en økonomi som Thailands, og så er det jo dem som tjener på thaiernes lyst til at låne til de stigende privatforbrug. (nyrige)Asiater elsker at bruge penge, modsat folk i Europa lige pt. som bare har dem stående i banken. Centel (Central Group), indkøbscentrer, restauranter, marketing, mad, hoteller osv...de står på alt..en halvdyr aktie, men set i forhold til hvad de har gang i, så er den ret vild og sjov aktie. TRUE (kommunikation), jeg tror de bliver gigantiske, de står på kable TV og Internet og tredje størst på mobilmarked, alle områder i vækst. Bank, telekommunikation og byggeriet fx cement er mine favoritter pt., især TRUE og SIAM CEMENT. CENTRAL er en cool outsider. Takker, jeg vil kigge lidt på dem du har nævnt... ![]() det var så lidt, du kan jo kigger her: http://marketdata...country=US Det thailandske index hedder SET og her finder du fx. SET50 el. SET100, det er de 50- og 100 største aktier i Thailand, du kan her se deres børskode samt info om hver aktie, bl.a branche, kurver m.m. du kan så sortere overordnet i brancher, fx. hvis du er til IT og teknologi aktier. Er der en branche du særligt kan lide el. tror på vil stige i fremtiden fx. solenergi? du kan også købe aktier efter virksomheder du blot finder interessante el. kender fra livet i Thailand fx. de store Privathospitaler...Der er mange måder at kigge på....mavefornemmelse, nøgletal el. mere teknisk analyse. generelt bliver thai aktier set på med en smule skepsis og usikkerhed, specielt nu hvor Kina begynder at vakle...men jeg er generelt optimist. Derudover er det for os alm. mennesker klart bedst at tænke langsigtet...dvs. 5-10 år. Du bliver ikke millionær på et år...men går alt stille og roligt fremad som nu får man bedre afkast end hvad en bank kan tilbyde ved bare at have penge stående, låst el. ej... Redigeret af Anonym Bruger d. 08/11-2015 14:35 |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 08/11-2015 15:13
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
bannok skrev: energy skrev: Nero skrev: [quote]Girobank skrev: Man går ind via Netbank - investering, så kommer resten af sig selv. PS! du skal dog lige være tilmeldt, så kontakt din bank for det. Jeg tror ikke lige at investorer i thailandske aktier, er vilde med at det går over det danske bank system og der med skattepligtigt i DK. Bare et gæt.[/ For mit eget vedkommende så vil det blive køb via min danske bank. Skatten er kun 27 % ved salg af aktier, så det er ok. Dog under 49000 kr om året. Gift det dobbelte. Om man kan købe aktier direkte via sin thailandske bank, det ved jeg ikke noget om men det kunne da være sjovt at høre om nogen ved noget om det. Man betaler ikke 27% i skat ved salg af aktier, du betaler 27% i skat af aktie udbytte. Gid det var så vel!. Man betaler 27% af realiseret gevinst ved handel med aktier samt 27% af aktie-udbytte. Ved gevinst/udbytte større end 49900 kr betales 42% af overskydende beløb. For ægtefæller er grænsen 2x49900 kr. |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 08/11-2015 21:00
|
|
JS skrev: energy skrev: JS skrev: Det er jo et risikofyldt område...bl.a. politisk, og vækstraterne har ikke været som forventet, men jeg mener stadig at der er nogle solide aktier, om ikke andet kan man holde sig til de velkendte: AOT (Lufthavne), forholdsvis nye, billige i drift og årlig fremgang i afgange. SCC (Siam Cement), infrastruktur og byggeri, dog temmelig risikofyldt bl.a. pga. mangel på arbejdskraft, stilstand i antal nye projekter og så især med en general i spidsen for landet som ikke helt kan finde ud af om han vil investere eller spare. Men ellers en solid aktie i et land i fornuftig fremgang. PTT (Olie/gas), en outsider som bare bliver ved med at stige. CPF (CP Food), velkendt mad imperium, som også eksporterer til udlandet, tror den vil være rigtig god langsigtet. BBL (Bangkok Bank). KBANK (Kasikorn). - begge bankaktier, jeg kan godt lide banker i en økonomi som Thailands, og så er det jo dem som tjener på thaiernes lyst til at låne til de stigende privatforbrug. (nyrige)Asiater elsker at bruge penge, modsat folk i Europa lige pt. som bare har dem stående i banken. Centel (Central Group), indkøbscentrer, restauranter, marketing, mad, hoteller osv...de står på alt..en halvdyr aktie, men set i forhold til hvad de har gang i, så er den ret vild og sjov aktie. TRUE (kommunikation), jeg tror de bliver gigantiske, de står på kable TV og Internet og tredje størst på mobilmarked, alle områder i vækst. Bank, telekommunikation og byggeriet fx cement er mine favoritter pt., især TRUE og SIAM CEMENT. CENTRAL er en cool outsider. Takker, jeg vil kigge lidt på dem du har nævnt... ![]() det var så lidt, du kan jo kigger her: http://marketdata...country=US Det thailandske index hedder SET og her finder du fx. SET50 el. SET100, det er de 50- og 100 største aktier i Thailand, du kan her se deres børskode samt info om hver aktie, bl.a branche, kurver m.m. du kan så sortere overordnet i brancher, fx. hvis du er til IT og teknologi aktier. Er der en branche du særligt kan lide el. tror på vil stige i fremtiden fx. solenergi? du kan også købe aktier efter virksomheder du blot finder interessante el. kender fra livet i Thailand fx. de store Privathospitaler...Der er mange måder at kigge på....mavefornemmelse, nøgletal el. mere teknisk analyse. generelt bliver thai aktier set på med en smule skepsis og usikkerhed, specielt nu hvor Kina begynder at vakle...men jeg er generelt optimist. Derudover er det for os alm. mennesker klart bedst at tænke langsigtet...dvs. 5-10 år. Du bliver ikke millionær på et år...men går alt stille og roligt fremad som nu får man bedre afkast end hvad en bank kan tilbyde ved bare at have penge stående, låst el. ej... Jeg har primært i mange år kun købt aktier i C20 men er nu gået ind i svenske aktier som der er gang i. Kender du Fingerprint Cards ?. Den er f.eks steget over 1000 % i år. . Udover det f.eks Powercell, Phase holograf. Stort afkast hvis man rammer det rigtige tidspunkt. ![]() |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 08/11-2015 21:04
|
|
milex skrev: bannok skrev: energy skrev: Nero skrev: [quote]Girobank skrev: Man går ind via Netbank - investering, så kommer resten af sig selv. PS! du skal dog lige være tilmeldt, så kontakt din bank for det. Jeg tror ikke lige at investorer i thailandske aktier, er vilde med at det går over det danske bank system og der med skattepligtigt i DK. Bare et gæt.[/ For mit eget vedkommende så vil det blive køb via min danske bank. Skatten er kun 27 % ved salg af aktier, så det er ok. Dog under 49000 kr om året. Gift det dobbelte. Om man kan købe aktier direkte via sin thailandske bank, det ved jeg ikke noget om men det kunne da være sjovt at høre om nogen ved noget om det. Man betaler ikke 27% i skat ved salg af aktier, du betaler 27% i skat af aktie udbytte. Gid det var så vel!. Man betaler 27% af realiseret gevinst ved handel med aktier samt 27% af aktie-udbytte. Ved gevinst/udbytte større end 49900 kr betales 42% af overskydende beløb. For ægtefæller er grænsen 2x49900 kr. Det er korrekt og så kan jeg tilføje at ikke alle aktier giver udbytte. F.eks biotek aktier. Genmab, Zealand og osv. Det kan jeg bedst lide. Men det er en smagssag. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/11-2015 21:10
|
ja, jeg lytter til 1 times aktie-snak alle hverdage på Radio 24 Syv (Millionærklubben) og der omtaler de tit Fingerprint Cards..imponerende. Svenske aktier er interessante, generelt er forbruget og vækstraterne også højere i Sverige...danskerne gemmer stadig pengene i banken som om vi stadig ikke er helt sikre på om vi nu er helt ude af krisen...om det er vores jantelovsmentalitet el. den jyske nærighed ved jeg ikke...måske er det udsigten til mere krig og flygtningestrømme der hæmmer os, men det hæmmer angiveligt ikke svenskerne (endnu). Generelt lader jeg banken tage sig af min portefølje..jeg skal bare lægge penge til....men i fremtiden kunne jeg godt tænke mig selv at handle...og lige som vi har denne tråd kørende bliver jeg hooked på thailandske aktier, fx bare 50.000 DKK til lidt langsigtede leg. |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 08/11-2015 21:16
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
HB, du er så klog, selvfølgelig går man ind gennem ens banks hjemmeside for at komme på ens netbank, skal du ha alt skåret ud i pap! Mon ikke de fleste herinde er/var klar over det. Og nej man skal ikke selv åbne et depot, det gør banken automatisk, hvis du køber aktier! Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 08/11-2015 21:21
|
|
JS skrev: ja, jeg lytter til 1 times aktie-snak alle hverdage på Radio 24 Syv (Millionærklubben) og der omtaler de tit Fingerprint Cards..imponerende. Svenske aktier er interessante, generelt er forbruget og vækstraterne også højere i Sverige...danskerne gemmer stadig pengene i banken som om vi stadig ikke er helt sikre på om vi nu er helt ude af krisen...om det er vores jantelovsmentalitet el. den jyske nærighed ved jeg ikke...måske er det udsigten til mere krig og flygtningestrømme der hæmmer os, men det hæmmer angiveligt ikke svenskerne (endnu). Fingerprint er en vild aktie. For 1 uge siden steg den så vidt jeg husker 35 % på en dag. Dagen efter faldt den vist 40 %. Og nu er den vist oppe med de samme % igen. Men i morgen kan det hele være slut. Nobody knows. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 09/11-2015 20:11
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Girobank skrev: HB, du er så klog, selvfølgelig går man ind gennem ens banks hjemmeside for at komme på ens netbank, skal du ha alt skåret ud i pap! Så-så, lad os lige holde den gode tone. Ikke alle som lige har arbejdet med eller prøvet sådan noget før. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.