Se indlæg
 Udskriv debat
Forskudsopgørelse SKAT
Conrad
Jeg har lige checket min forskudsopgørelse for 2016 og som sædvanlig havde SKAT glemt at give mig dobbelt personfradrag, så jeg måtte skrive en mail til dem om som sædvanlig at rette det.

Så til Jer der er bosat i Thailand, er gift og bliver beskattet som grænsegængere vil jeg anbefale at I også kontrollerer Jeres forskudsopgørelse, for SKAT har sikkert heller ikke givet Jer dobbelt personfradrag, selv om I skulle være berettiget til det.

Hvis der skulle være nogen som nævnt i ovenstående, som af en eller anden grund, ikke skal have dobbelt personfradrag, så venligst se bort fra dette indlæg.

Bade-Dyr
Ja..

Mail afsendt fra morgen af, Omkring jeg "Mangler" det fradrag på min forskudopgørelse.

Så må vi se om de svare, Eller om jeg skal ringe hjem i år igen. Sick

click
Jeg har lige checket min forskudsopgørelse for 2016 og som sædvanlig havde SKAT glemt at give mig dobbelt personfradrag, så jeg måtte skrive en mail til dem om som sædvanlig at rette det.

Så til Jer der er bosat i Thailand, er gift og bliver beskattet som grænsegængere vil jeg anbefale at I også kontrollerer Jeres forskudsopgørelse, for SKAT har sikkert heller ikke givet Jer dobbelt personfradrag, selv om I skulle være berettiget til det.

Same same det er det samme hvert år jeg sendte en sikker mail gennem skat.dk kl.10.10 kl. 04.10 dansk tid og har fået det rettet op af skat her kl. 15.30 09.30 dansk tid så lidt hurtige kan de da godt være Grin
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

cali111
Hvordan foregår det med dette dobbelte personfradrag? Kan man få det, uden ens kone har dansk personnummer? Er det nok at være gift og ægteskabet er registreret i Danmark?

http://www.aseanmctour.dk
hugoboerge
cali111 skrev:

Hvordan foregår det med dette dobbelte personfradrag? Kan man få det, uden ens kone har dansk personnummer? Er det nok at være gift og ægteskabet er registreret i Danmark?

Man skal soege om at komme under graensegaenger ordningen.

Det kraever:

1. SKAT vil se en vielsesattest.
2. At ens hustru ikke har indkomst i Thailand eller andetsteds.
3. 75% af ens egen indtaegt har oprindelse i DK. Saa hvis man har pensionsindtaegeter fra DK som udgoer 100% saa er det i orden.

Vedr. punkt 2 saa er der ingen myndighed i Thailand som kan attestere at ens hustru ikke har indtaegt i Thailand eller andetsteds og det er vigtigt at man fortaeller det forhold til SKAT.

Hvad angaar min egen situation saa har min hustru et kunstigt cpr-nummer i Danmark saa hun er registreret.

Jeg oensker selv at overgaa til graensegaenger ordningen saa jeg talte med en venlig person hos SKAT og naevnte at jeg havde dokiumentation at min hustru var registreret hos Udbetaling Danmark saa det ville de gerne have som dokumentation plus vielsesattest plus navneaendring til mit efternavn.

Hvad angaar dokumentation for ingen indtaegt fik jeg fortalt at det skal forklares at det er umuligt at opnaa saadan et dokument.

Saa i loebet af ugen vil jeg fremsende den noedvendige dokumentation til SKAT.

cali111
kræver Skat, at ægtefællen er registreret med personnr. i Danmark, for at man kan få dobbelt personfradrag som grænsegænger?
Jeg er klar over, at man skal registreres som grænsegænger, være registreret som udrejst i CPR registret, være gift og ægtefællen må ikke have indtægt.

click

Jeg kan nok ikke hjælpe dig da min kone jo har dansk person nr. men det kræver jo som det første at man bor sammen og derefter en masse besvær som HB så rigtigt antyder. men hvis du cali111 bor sammen med konen i Thailand og de andre små ting er opfyldt er det vel bare at klø på da det jo er næsten dobbelt fradrag du får Smile så bare gå til den Tuttelu Tralla
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

hugoboerge
cali111 skrev:

kræver Skat, at ægtefællen er registreret med personnr. i Danmark, for at man kan få dobbelt personfradrag som grænsegænger?
Jeg er klar over, at man skal registreres som grænsegænger, være registreret som udrejst i CPR registret, være gift og ægtefællen må ikke have indtægt.

Det er ikke noget krav at aegtefaelle er registreret med cpr nummer i DK jeg naevnte det kun fordi min hustru har et kunstigt cpr nummer og det kan jeg dokumentere via et brev fra Udbetaling Danmark.

Saa jeg gaar igang i denne uge og forhaabentlig med tilbagevirkende kraft fra 2014.

cali111
jeg takker for hjælpen og håber hugo melder tilbage med svaret fra skat.
Click, jeg er ikke udrejst fra Danmark endnu. Men det varer nok ikke længe. Med dobbelt fradrag er der ikke så stor forskel på rådighedsbeløbet i forhold til fuld pension, når man modregner sparet husleje i DK og flybillet til DK hver 6. md.
Redigeret af cali111 d. 10/11-2015 14:46

Conrad
Hvis man har fået registreret på et folkeregister i Danmark at man er gift, så skal man ikke vise Skat en vielsesattest, da de kan se det i cpr. reg.

Og hustruen behøver ikke at have været i Danmark eller have dansk cpr. nr.

@click, det er ikke næsten dobbelt personfradrag man får, det er dobbelt fradrag, da man får 2 personfradrag.

click
@click, det er ikke næsten dobbelt personfradrag man får, det er dobbelt fradrag, da man får 2 personfradrag

Conrad du har sikkert ret nu har jeg nogle andre små fradrag det er nok derfor jeg skrev næstenSmile

chaingmai
gå ind på borger dk. hent formularen for grænsegænger den har nr.04.031 udfyld og send den til skat, så skulle det være ok..................LOL LOL

cali111
Jeg kan ikke finde den på borger.dk. Men den findes på Skat.dk og kan udfyldes som tillæg til forskudsregistreringen og indsendes via internet. Skriv grænsegænger i søgefeltet på Skats hjemmeside.

handy
Conrad skrev:

Hvis der skulle være nogen som nævnt i ovenstående, som af en eller anden grund, ikke skal have dobbelt personfradrag, så venligst se bort fra dette indlæg.

jeg er blevet oplyst at din grænsegænger status kun virker et år af gangen derfor...jeg sendte den også mail i går så håber det så bliver rettet det har de gjort uden videre problemer de seneste år kommer bare en mail med der er ny forskudsopgørelse....

click
jeg er blevet oplyst at din grænsegænger status kun virker et år af gangen derfor...jeg sendte den også mail i går så håber det så bliver rettet det har de gjort uden videre problemer de seneste år kommer bare en mail med der er ny forskudsopgørelse....

Det er vist ikke helt rigtigt du er blevet oplyst begrænset skattepligtigt og grænsegænger reglen varer ved til du oplyser noget andet eller flytter tilbage til Danmark.
Men ægtefællens person fradrag
kan ikke overføres automatisk hvorfor ved jeg ikke måske fordi skat ikke vil.
Her er noget fra skat som du kan læse som forklaring det var det de sendte til mig da jeg spurgte hvorfor jeg hvert år må skrive en mail til dem

Personfradrag overføres ikke opsat automatisk på forskudsopgørelse, så derfor var fradraget ikke
indregnet.
Du har fået personfradrag for din ægtefælle, idet du kan bruge grænsegængerreglen.
Grunden til at hendes cpr.nr. ikke står på forskudsopgørelsen er, at man ikke kan stå registreret som værende gift, når man er
begrænset skattepligtig.
I står stadig som værende gifte i cpr.registreret, så I er korrekt registreret i systemet.

OleH
click skrev:

Det er vist ikke helt rigtigt du er blevet oplyst begrænset skattepligtigt og grænsegænger reglen varer ved til du oplyser noget andet eller flytter tilbage til Danmark.
Men ægtefællens person fradrag
kan ikke overføres automatisk hvorfor ved jeg ikke måske fordi skat ikke vil.
Her er noget fra skat som du kan læse som forklaring det var det de sendte til mig da jeg spurgte hvorfor jeg hvert år må skrive en mail til dem

Jeg har samme oplevelse som handy.

Hver gang jeg får en forskudsopgørelse, er grænsegængerstatus forsvundet.
Så skriver jeg til Skat, og de retter det.
Når jeg så får slutopgørelsen, er grænsegængerstatus slettet igen !
Og så må jeg skrive til Skat igen !

Tåbeligt cirkus !

hugoboerge
chaingmai skrev:

gå ind på borger dk. hent formularen for grænsegænger den har nr.04.031 udfyld og send den til skat, så skulle det være ok..................LOL LOL

Vil lige naevne at paa intet tidspunkt kom den flinke dame jeg talte med ind paa at der skulle fremsendes formular 04.031.

Jeg formoder at denne formular fremsendes efter at SKAT har godkendt min anmodning om overgang til graensegaenger ordningen

Conrad
hugoboerge,

Det kan godt være at damen hos SKAT var flink, men jeg er ikke sikker på at hun ved ret meget om det at blive beskattet som grænsegænger og derfor har de kørt dig rundt i manegen.

Blanket 04.031 er en man skal udfylde sammen med selvangivelsen når man er grænsegænger.

Det er blanket 04.029 som ligner den jeg udfyldte, da jeg flyttede fra Danmark og hvor jeg let blev registreret som beskattet som grænsegænger hos det kære danske skattevæsen.

Jeg er ikke sikker på at jeg stadig har papirerne fra da jeg søgte, da min tidligere PC er død og jeg er flyttet og det er ikke let at finde papirerne.

Og lige nu nyder jeg stilheden i bjergene i det nordlige Bali, så her kan jeg ikke finde noget af den slags. Vulkanen på naboøen er begyndt at rumle igen, men jeg håber den holder askeskyen væk fra Bali indtil jeg er fløjet igen.
Redigeret af Conrad d. 11/11-2015 12:46

click
OleH skrev
Jeg har samme oplevelse som handy.

Hver gang jeg får en forskudsopgørelse, er grænsegængerstatus forsvundet.
Så skriver jeg til Skat, og de retter det.
Når jeg så får slutopgørelsen, er grænsegængerstatus slettet igen !
Og så må jeg skrive til Skat igen !

Tåbeligt cirkus !

Du har helt ret Tåbeligt Circus
Men måske har jeg brokket mig så meget de sidste år at jeg har fået det nemmere alt hos mig er nu i orden grændsegængerstatusen sidder nu nederst på min årsopgørelse og skal bare printes ud og udfyldes og så mailes tilbage. Det eneste skat.dk nu ikke kan finde ud af er som før beskrevet ægtefællefradraget og som jeg læser det er det fordi de ikke vil og håber på at de ud flyttede borgere glemmer det Kan bare en her forklare mig hvorfor man som grænsegænger ikke kan have sin ægtefælles person nr. stående oppe i højre hjørne hvor der står ægtefælles person nr. jeg henviser igen til svar fra skat.dk

Personfradrag overføres ikke opsat automatisk på forskudsopgørelse, så derfor var fradraget ikke
indregnet.
Du har fået personfradrag for din ægtefælle, idet du kan bruge grænsegængerreglen.
Grunden til at hendes cpr.nr. ikke står på forskudsopgørelsen er, at man ikke kan stå registreret som værende gift, når man er
begrænset skattepligtig.
I står stadig som værende gifte i cpr.registreret, så I er korrekt registreret i systemet.

Er det bare fordi de i Skat og andre myndigheder behandler folk der er flyttet ud af DK/EU som andenrangs borgere og ikke kan lide udenlandsdanskere ? Jeg spørger bare skattepengene kan de godt bruge men behandle os som danske borgere NEJ du må ikke stemme du kan ikke få lægehjælp i DK men vi elsker dine skattepenge

Conrad
Hej click,

Hvad er det for en grænsegænger status nederst på årsopgørelsen, som du skal udfylde og maile tilbage?

Jeg udfylder da bare det tillæg 04.031 for grænsegængere i tast selv i årsopgørelsen og det er det, men det er nok den du printer, udfylder og mailer.

Vi er enige i at Danmark ikke behandler borgere som bl.a. flytter til Thailand som værende danskere.

Dette af et land (politikere), som ellers gerne vil have det til at se ud som om der ikke skal gøres forskel på folk, hvad enten de er af hun- eller hankøn, hvor de kommer fra, hvad religion eller ingen de tror på osv., men hvis de tillader sig at flytte til et eller andet sted der ikke passer dem, så bliver der godt nok diskrimineret så det forslår. Read the rules

Men jeg har resigneret flere år tilbage, så det generer ikke mig mere, bortset fra at stemmeretten vil jeg nu gerne have tilbage.

Spring til debat: