Se indlæg|
? At købe condo og leve i Thailand
|
|
| mogenskis |
Lagt på d. 12/11-2015 18:26
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Jeg påtænker at købe en ferielejlighed i Thailand Chiang Rai, Men der er nogle ting jeg er usikker på som jeg håber nogle her på siden vil hjælpe mig med. 1. De faste udgifter om måneden , findes der nogen form for betalingsservice i Thailand 2. Er der nogen der vil hjælpe mig med en navngiven advokat som kan hjælpe mig med købet. 3. Hvordan foregår det med at overføre penge, Skal man først have en bankkonto i en Thailandsk bank. 4. Findes der et sted i Chiang Mai hvor man kan få timer i thailandsk. |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 12/11-2015 20:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
mogenskis skrev: Jeg påtænker at købe en ferielejlighed i Thailand Chiang Rai, Men der er nogle ting jeg er usikker på som jeg håber nogle her på siden vil hjælpe mig med. 1. De faste udgifter om måneden , findes der nogen form for betalingsservice i Thailand 2. Er der nogen der vil hjælpe mig med en navngiven advokat som kan hjælpe mig med købet. 3. Hvordan foregår det med at overføre penge, Skal man først have en bankkonto i en Thailandsk bank. 4. Findes der et sted i Chiang Mai hvor man kan få timer i thailandsk. Det eneste jeg kan hjælpe dig med er at du skal have en bankkonto til at overføre på,overfør ALDRIG til en anden uanset hvor flinke og rare de er,og bemærk jeg siger ALDRIG.Efter købet kan der jo altid blive ekstra udgifter så rart man ikke skal rende og veksle eller hæve penge på sit Danske Kort |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 12/11-2015 21:25
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
Hvorfor overhovedet købe noget ? Hvad fedt er der ved at eje noget i Thailand ? med alle de problemer der ofte er , er det da bedre at være lejer, og det er jo skønt med den frihed det giver, flyt hvis du bliver træt af nabolaget mm. Mvh,
Nahm |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 12/11-2015 21:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Hej Mogens, Hvor meget og hvor længe har du været i Thailand ? Alt efter din erfaring med landet kan vi måske bedre give råd til hvad de forskellige erfarne brugere herinde har af tips og advarsler som du kan tage med i dine overvejelser.. Min mening om at eje i Thailand er måske ikke hvad du ønsker at høre, så jeg vil undlade at komme mere ind på det, dog vil jeg sige at efter min opfattelse er Cambodia langt mere interessant, men det er så min mening - Interessen er individuel. Det eneste punkt på dine spørgsmål jeg med sikkerhed kan hjælpe dig er punkt 4; der er en del steder i Chiang Mai som tilbyder Thai undervisning. Hvis du er interesseret kan du sende mig en PB og jeg kan sætte dig i kontakt med en (kvindelig) Thai underviser som jeg kan stå inde for. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 13/11-2015 03:36
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
mogenskis skrev: Jeg påtænker at købe en ferielejlighed i Thailand Chiang Rai, Men der er nogle ting jeg er usikker på som jeg håber nogle her på siden vil hjælpe mig med. 1. De faste udgifter om måneden , findes der nogen form for betalingsservice i Thailand 2. Er der nogen der vil hjælpe mig med en navngiven advokat som kan hjælpe mig med købet. 3. Hvordan foregår det med at overføre penge, Skal man først have en bankkonto i en Thailandsk bank. 4. Findes der et sted i Chiang Mai hvor man kan få timer i thailandsk. Ferielejlighed i Chiang Rai - timer i thailandsk i Chiang Mai ? Punkt 1. Der findes betalingsservice i Thailand. For eks. saa betaler vi el, vand, telefon, internet, satellit TV osv via Citibank Credit Card og vi har saa en betalingsservice hos Bangkok Bank. Punkt 3. Overfoersel af penge er ikke noget problem. Kan evt vaere et problem at aabne en thailandsk bank konto. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.