Se indlæg|
THAI - not so smooth as silk anymore
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/11-2015 05:57
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
I den forloebne uge har THAI vaeret i vaelten - daarlig oekonomi - trusler med strejker osv. I dagens BP skriver OldCrutch foelgende: http://www.bangko...th-as-silk |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 29/11-2015 10:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Hvis de tal THAI oplyser er korrekte, taber de 10 millioner danske kroner om dagen. Har Thailands skattesystem virkelig så store skatteindtægter, at det kan dækkes hjem i længere tid?
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/11-2015 10:55
|
jc skrev: Hvis de tal THAI oplyser er korrekte, taber de 10 millioner danske kroner om dagen. Har Thailands skattesystem virkelig så store skatteindtægter, at det kan dækkes hjem i længere tid? [url] Her er analysen omkring THAI om det er DKK 10m i tab om dagen har jeg ikke regnet paa. http://www.bangko...or-turmoil [/url] |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 29/11-2015 11:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Ja et omregnet tab pr par på ca 820 baht i 2014, og i 2015 ser det ud til at underskuddet bliver endnu større da de jo allerede er 18,1 milliard efter de første 9mdr. Det er jo ikke ligefrem en forretningsmodel der er holdbar, købte jeg en billet med dem blev der betalt med mastercard så jeg ville få pengene igen ved en eventuel konkurs. Og den er ikke usandsynlig da det er den eneste vej ud af de ansattes lukrative ansættelsesvilkår som er den primære årsag til det kæmpe underskud pga det høje antal ansatte. Det er jo bare et spørgsmål om at generalen siger stop og lukker pengekassen. https://en.m.wiki...ai_Airways 25000 ansatte til 102 fly er rigtig mange |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 29/11-2015 15:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
THAI har gået og fedet den i alt for mange år, beskyttet af korrupte politikere og elite der fik deres goder med VIP treatment. Tit og ofte med 1st Class 90% optaget af samme VIP/HiSo hob, den går jo ikke i længden. Man kan sige de lider af "SAS syge" - alt for sene til at igangsætte den nødvendige omstilling i en benhård branche, så det er lige op over, måske en konkurs og restrukturering er eneste farbare vej ud af den krise. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 29/11-2015 16:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Jeg tror, en konkurs er meget usandsynlig. Så ville Thailand og generalen tabe ansigt STORT. Det kan vi ikke have ! |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 29/11-2015 17:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Kan være de får Kina til at spytte i kassen, det er jo de nye legekammerater! |
|
|
|
| Johnf |
Lagt på d. 29/11-2015 20:22
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Lyder da godt nok voldsomt det underskud der, lol.. Jeg håber personligt ikke de går konkurs, da jeg altid synes det har været en fornøjelse at flyve med dem - og vil til hver en tid foretrække dem i stedet for fx. Norwegian. /John ![]() : |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 30/11-2015 07:56
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jeg tror ikke på en bangagtig konkurs, det er der alt for meget prestige i. Derimod kan jeg godt se, for mig, en kontrolleret form for "konkurs", hvor aktiviteterne overflyttes til et nyt selskab. Det er i forskellige former sket med Estonian, Austrian, Malaysian mmf.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/11-2015 09:41
|
natty skrev: Jeg tror ikke på en bangagtig konkurs, det er der alt for meget prestige i. Derimod kan jeg godt se, for mig, en kontrolleret form for "konkurs", hvor aktiviteterne overflyttes til et nyt selskab. Det er i forskellige former sket med Estonian, Austrian, Malaysian mmf. THAI er et boersnoteret selskab hvor hovedaktionaeren er finansministeriet. Saa hvorfor skulle de erklaere sig konkurs. Problemet er at det er den altid siddende regering som absolut skal have sine egne folk i bestyrelsen. Lige nu goer det ondt fordi nu skal der skaeres. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 30/11-2015 16:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Kursen på selskabet er gennem årene faldet så meget, at det efterhånden ligner en konkurs. http://www.bloomb...te/THAI:TB vælg 5 års periode. Var der ikke engang en dygtig formand der blev strittet ud af Thaksin, og genplaceret med en af hans venner? |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 30/11-2015 17:55
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
hugoboerge skrev: natty skrev: Jeg tror ikke på en bangagtig konkurs, det er der alt for meget prestige i. Derimod kan jeg godt se, for mig, en kontrolleret form for "konkurs", hvor aktiviteterne overflyttes til et nyt selskab. Det er i forskellige former sket med Estonian, Austrian, Malaysian mmf. THAI er et boersnoteret selskab hvor hovedaktionaeren er finansministeriet. Saa hvorfor skulle de erklaere sig konkurs. Problemet er at det er den altid siddende regering som absolut skal have sine egne folk i bestyrelsen. Lige nu goer det ondt fordi nu skal der skaeres. Børsnoterede selskaber, selv hvor staten, læst finansministeriet, har aktiemajoriteten, kan da sagtens gå konkurs, frivilligt eller ufrivilligt. Som jeg forstår det er det lige hvad som skete med Estonian Airways, hvor staten var hovedaktionær. Man lod det gå konkurs, men havde allerede oprettet et andet selskab, ejet af selvsamme stat. Dette selvskab fik derefter overdraget flyverettighederne. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.