Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Opskrifter og gode råd
 Udskriv debat
Mad & Opskrifter: Hvorfor smager Thai-mad så godt?
Webmaster
Thailandsk mad er i fokus i denne udgave af Mad & Opskrifter.

Link: Mad & Opskrifter
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
vandango
Fedt nu behøver jeg ikke at forklare hvorfor jeg er gift med en thailandsk kvinde, nu kan jeg bare linke til denne hjemmeside. Grin

lek
Nogen mennesker er jo alt ædende..
Klart der findes også godt mad i det Thailandske køkken, præcis som i det Danske.
Den store forskel er uvidenhed om indholdet og krydderier.
Masser af krydderier i, så smager det jo som Thaimad.. Men hvad er det man spiser ud over chilli / ingefær osv.

dutling68
thai mad er godt men pas på med dette Det tredje krydderi (MSG):

http://www.alun.d...t/msg.html

Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

juj
Gode råvare, og de er friske. Og de er ikke bange for at bruge krydererier, ikke kun fordi der er masser af chilier i og ingefær, men bla. salt er erstattet af fishsouce mere smag i det. Samt de tager sig tid til at lave mad, slow food er sgu det bedste.

Thai mad kan så bare kun laves i Thailand, igen er det råvarene der spiller ind. Ja man kan lave noget der ligner i farlangland, men ligesom hvis man vil lave dansk mad her ude så bliver det kun noget der mere eller mindre om det, lige som hvis man laver dansk mad her ude, råvarene er der bare for stor forskel på. Sikkert pga af klimaet.
Redigeret af juj d. 03/12-2015 16:54

JohnBKK
Thaimad er da totalt hamrende usundt, hahaha! Smager det godt? Ja, fordi de vælter sukker, salt, olie og MSG i en pærevælling, og så mener de uvidende at fordi der bruges de "eksotiske" ting og sager at det smager godt og er sundt? Gu´gør det da ej, det meste er noget værre hundeæde, hvor man anvender elendige råvarer, hormonpumpet gammelt kød, fisk og skaldyr der er fyldt med medicin og holdes "frisk" med formalin, livsfarlig genbrugsolie, grøntsager der er sprøjtet 20 gange inden det lander på markedet, og de midler der sprøjtes med er forbudt i den civiliserede verden, som Thailand ikke er en del af.

Velbekomme...
Redigeret af JohnBKK d. 03/12-2015 18:47

vandango
JohnBKK skrev:

Thaimad er da totalt hamrende usundt, hahaha! Smager det godt? Ja, fordi de vælter sukker, salt, olie og MSG i en pærevælling, og så mener de uvidende at fordi der bruges de "eksotiske" ting og sager at det smager godt og er sundt? Gu´gør det da ej, det meste er noget værre hundeæde, hvor man anvender elendige råvarer, hormonpumpet gammelt kød, fisk og skaldyr der er fyldt med medicin og holdes "frisk" med formalin, livsfarlig genbrugsolie, grøntsager der er sprøjtet 20 gange inden det lander på markedet, og de midler der sprøjtes med er forbudt i den civiliserede verden, som Thailand ikke er en del af.

Velbekomme...

PS. har oplyst min hustru om at jeg er multiallergiker, vi spiser sundt og fedtfattigt derhjemme.
Det er meget meget få allergiske reaktioner jeg har haft i Thailand, har heller ikke set noget mystisk i de restauranter hvor jeg kan følge med i køkkenet.
[img]http://comps.gograph.com/bad-food_gg64964294.jpg[/img] is not a valid Image.

GAMBIT
JohnBKK skrev:

Velbekomme...

Haha, det er fandme godt at høre sandheden for en gangs skyld !

I al den tid jeg har levet i Thailand har kun få retter imponeret mig;

Yoke Gai/Moo
Khao Tom Moo/Kai
Pad Khrapao Moo
Tom Zaap

Pad Khrapao Moo forbliver min all time favorit fordi den er simpel, velsmagende og mættende. En god "once a day" ret. Jo stærkere des bedre i følge mine smagsløg.

De skal 100% stoppe med alt det overforbrug af MSG

hugoboerge
JohnBKK skrev:

Velbekomme...

JohnBKK - der er noget om det du skriver men der er ogsaa Thai retter som er sunde:

Her er sunde thai retter for fightere:

http://muaythaipr...-thailand/

Til frokost fik jeg i dag Som Tam eller Papaya Pok Pok og den er ihvertfald ikke usund.

JohnBKK
Ja, jeg maler jo som sædvanlig f.... på væggen, tøhø!

Køber man selv ind og laver mad derhjemme, kan man undgå det værste snas.

Jeg bruger kun lidt olie til stegning, og absolut slet ikke Palm Oil, fyføjda.

hb: Lavede du selv den Somtam? Er den købt ude i byen så er der med garanti et ordentligt skud MSG i, samt rigelig med Namphlaa, og alt for meget sukker.

hugoboerge
JohnBKK skrev:

Ja, jeg maler jo som sædvanlig f.... på væggen, tøhø!

Køber man selv ind og laver mad derhjemme, kan man undgå det værste snas.

Jeg bruger kun lidt olie til stegning, og absolut slet ikke Palm Oil, fyføjda.

hb: Lavede du selv den Somtam? Er den købt ude i byen så er der med garanti et ordentligt skud MSG i, samt rigelig med Namphlaa, og alt for meget sukker.

Det var fruen i huset der stod for den somtam saa nul msg og naesten intet namphlaa eller sukker. Den var lige som den skulle vaere efter min smag.

JohnBKK
Nemlig hb, sådan skal det være..

[img]http://thaisq.com/wp-content/uploads/2015/06/Som-Tam-Thai-Dish.jpg[/img] is not a valid Image.

Spring til debat: