Se indlæg
 Udskriv debat
Simkort med internet i Hua Hin
jele5800
Hej, vi skal være 7 uger i Thailand, og jeg vil derfor gerne købe et simkort med adgang til nettet -
jeg opretter hotspot så jeg kan gå på nettet på min laptop.
MEN hos hvem skal jeg købe dette simkort - vil gerne have så mange GB som muligt, så vi
også kan se lidt DK-tv. Mvh JeLe

dutling68
jeg har dem her
https://www.dtac....ckage.html
og det køre bare og de ligger her
http://www.market...ex_en.aspx

Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

jele5800
Hej dutling68, det ser OK ud - ved du hvor jeg kan købe det i Hua Hin - 7-11 eller? Mvh jele

Fotofreak
jele5800 skrev:

Hej dutling68, det ser OK ud - ved du hvor jeg kan købe det i Hua Hin - 7-11 eller? Mvh jele

Du kan også købe det i lufthavnen i Bangkok

Umiddelbart efter du har forlad toldområdet findes boder fra telselskaberne - DTAC / True / AIS (12call)

Her er et simplificeret kort, hvor du kan finde dem

Klik på foto for større billede
i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/0e2a2ea1-a1b9-497f-820a-9ae3146a83a4_zpswuwwu87o.png

M.v.h. Fotofreak

birkedhoj
Låner lige tråden..

Har før på Kata Beach Phuket, kunne købe "unlimited" forbrug. i januar 2015 fandes det ikke mere. Men ligner det DTAC tourist kort med varighed på 30 dage. Har pc, 2 iphone og ipad med.
Grunden til mit indlæg skyldes, min frue har et hoved projekt i økonomi som skal afleveres 1.februar 2016 .Hvis hun ikke når at aflevere inden vi rejser 22. januar har hun behov for en god mulighed for at gøre opgaven færdig på ferien. Nogen gode forslag?
Flyver PE med THAI altid

jens
Ved DTAC kan man bare købe en hvilken som helst Simkort pakke og derefter enten på deres app eller selvbetjening på deres hjemmeside købe den pakke der passer en eller bruge den Activation shortcut der er på hjemmesiden.

Dette forudsætter selvfølgelig der er penge på kontoen, men de kan også sættes ind med kort på selvbetjeningen.
Der er så lige det at man ved brug af et dansk kort modtager en sikkerhedskode på sms ved netbetaling så det er smart at have en tlf med det danske simkort i.
DTAC skulle have 4G i Hua Hin iflg denne artikel.
http://tech.thaiv...gkok/6357/

jele5800
Hej Jens. Er det korrekt at jeg forstår det som: at jeg får købt et eller andet Dtac simkort først,
og derefter går ind på deres hjemmeside og vælger/køber den pakke jeg ønsker?
(Jeg har plads til 2 simkort.)
Har overvejret at købe allerede i lufthavnen, men tror det vil tage lang tid (kø). Mvh Jele5800

jens
Ja jeg købte bare et simkort til 49 baht og satte penge ind på det.
Også aktiverede jeg en internet pakke der passede til mit behov.
Dette sim ville da være en god start da du så har 500mb at begynde på.
https://www.dtac....g-sim.html
Men ellers er det vist ligegyldigt hvilket simkort du starter med, hvis du ikke lige kan finde det.
Og ja DTACs tillægspakker er rimeligt uverskuelige, jeg har så købt 365 forlængelse så det også kan bruges næste gang vi kommer til Thailand.

jele5800
Hej Jens - tak for hjælpen - også super man kan beholde sit nummer til næste tur. Mvh Jele5800

jojokent
Jeg bruger AIS . Du får 3 GB for 450 THB , men lige i tiden får du 1,5 ekstra med , så altså 4,5.
Nu ved jeg ikke hvor travl du har men er nemt at få i lufthavnen . Og det tager ikke SÅ lang tid . Bare ikke hold dig tilbage i køen ;-) Sidst spurgte jeg efter koden så jeg selv kunne ordne det .
Du skal SMSè *777*985# . Du skal selvfølgelig have et sim kort først , det ordnes hurtigt og nemt i 7eleven eller family mart hvor du også kan købe kredit . God ferie.

jele5800
Hej jojokent, ja det med hvor meget data der kan bruges, er jo også vigtigt - vi skal være af sted i 7 uger og plejer at se noget dansk tv på computeren og ikke mindst nogle arbejdsopgaver der skal passes. Så lige nu er jeg ved at undersøge hvor der er gode tilbud. Mvh jele5800

handy
jele5800 skrev:

Hej jojokent, ja det med hvor meget data der kan bruges, er jo også vigtigt - vi skal være af sted i 7 uger og plejer at se noget dansk tv på computeren og ikke mindst nogle arbejdsopgaver der skal passes. Så lige nu er jeg ved at undersøge hvor der er gode tilbud. Mvh jele5800

bruger også Ais når jeg er på landet 55 thb 2 gb 24 timer......og der er til nogle timer foran pc med dansk tv *500# kald op så tast 3 for mao mao internet så kommer de forskelige muligheder de har.....

Nahm
Jeg bruger AIS . Du får 3 GB for 450 THB , men lige i tiden får du 1,5 ekstra med , så altså 4,5.
Nu ved jeg ikke hvor travl du har men er nemt at få i lufthavnen . Og det tager ikke SÅ lang tid . Bare ikke hold dig tilbage i køen ;-) Sidst spurgte jeg efter koden så jeg selv kunne ordne det .
Du skal SMSè *777*985# . Du skal selvfølgelig have et sim kort først , det ordnes hurtigt og nemt i 7eleven eller family mart hvor du også kan købe kredit . God ferie.

Jeg købte i denne uge i lufthavnen også, der var 10 min. ventetid ved DTAC, det er jo også den første udbyder man ser på sin vej, de andre ligger jo efter DTAC. Synes ikke køen var så voldsom, på trods af at jeg ankom med en Airbos A380, køen med de hundredevis af passagerer med kuffeter var ved paskontrol derimod SINDSYG, men det også hurtigere end forventet, heldigvis.
Mvh,
Nahm

Thaidreamer
Har lige købt dtac 4.5 GB / 30 dage idag for 399 baht + vat totalt 426 baht

birkedhoj
Hvordan med registrering, er det droppet
Flyver PE med THAI altid

dardi
Man skal vise pas for at købe taletidskort

Spring til debat: