Se indlæg
 Udskriv debat
Datter i Thailand
oestjyden
Hvordan sikrer man penge til et barn i Thailand så der er penge til uddannelse m. v. i årene fremover.
Skal der oprettes testamente i DK ?
Kan man alternativ gøre noget lignende i Thailand hvis pengene står i banken der - og som er holdbar, så hun får et månedlig beløb fremadrettet, f. eks. fra hun er fyldt 15 år ?
Og sidst men ikke mindst - hvordan sikrer man hun får beløbet og ikke evt. " hjælpsomme familiemedlemmer " får adgang til pengene.

hugoboerge
oestjyden skrev:

Hvordan sikrer man penge til et barn i Thailand så der er penge til uddannelse m. v. i årene fremover.
Skal der oprettes testamente i DK ?
Kan man alternativ gøre noget lignende i Thailand hvis pengene står i banken der - og som er holdbar, så hun får et månedlig beløb fremadrettet, f. eks. fra hun er fyldt 15 år ?
Og sidst men ikke mindst - hvordan sikrer man hun får beløbet og ikke evt. " hjælpsomme familiemedlemmer " får adgang til pengene.

Lige nu afventer vi at vores medlem Sudsakhon kommer op med en afhandling omkring dette emne. Han har lovet at det skulle vaere faerdig engang til januar 2016.

Nahm
@ Hugobørge,

Ang. om Sudsakhon har lovet det eller ej har jeg ikke chekket div. indlæg på, men du har nok helt styr på netop dette...men Sudsakhon arbejder jo i Danmark, og det kan jo tage ens tid...mon ikke denne webside er lidt for sjov for ham ?? du venter selvfølgelig med længsel med et svar fra ham......Til hest
Mvh,
Nahm

hugoboerge
Nahm skrev:

@ Hugobørge,

Ang. om Sudsakhon har lovet det eller ej har jeg ikke chekket div. indlæg på, men du har nok helt styr på netop dette...men Sudsakhon arbejder jo i Danmark, og det kan jo tage ens tid...mon ikke denne webside er lidt for sjov for ham ?? du venter selvfølgelig med længsel med et svar fra ham......Til hest

Jeg skal ikke udtale mig om at jeg venter med "laengsel" men der er faktisk en del medlemmer her i forum som er meget interesseret i netop emnet omkring arv/testamente osv.

Sudsakhon har paa et tidspunkt naevnt at han vil have noget klart til januar hvis jeg husker rigtigt.

Fotofreak
hugoboerge skrev:
Sudsakhon har paa et tidspunkt naevnt at han vil have noget klart til januar hvis jeg husker rigtigt.

Indlæg #5 i denne tråd:
http://www.thaila...d_id=18243

M.v.h. Fotofreak

sudsakhon
jeg har ganske rigtigt lovet at publicere det for os interessante, af det arbejde, som jeg skriver i anden anledning
det skal nok komme, jeg har ikke glemt det

min begrænsning er at jeg er opereret i højre arm og det er derfor, at min deadline til arbejdet er lagt i januar.

men det du skal overveje, og i øvrigt de oplysninger, der er nødvendige, er om datteren er din biologiske, om du har særbørn, hvordan dine formueforhold er, samt bopæl osv. osv.

det har alt sammen, på forskellig måde, indflydelse på hvordan sagen skal angribes og hvilke landes regler der skal anvendes

en anden vigtig ting er, om det er mange penge vi taler om, eller en helt almindelig småsag.
man kan sikre sig med mange kringlede konstruktioner, men administration koster. (trust fond osv.)

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Mukke
Nu er jeg i Thailand og bor her fast, og da helbred ikke er som det skal være, har jeg valgt den nemme måde fordi.

Jeg har set folk der har været over advokat og meget andet, og vil familien havde pengene ved din eventuelle død, så skal de nok få fat i dem.

Jeg har valgt dette, at jeg har taget min datter med i banken og fået oprettet en bankbog som kun hun kan hæve på. Det gode ved dette er, at ved ens død vil advokat eller lignende ikke informere familien om indestående..

Min datter er på universitetet, så jeg har beregnet 300.000.- baht over de næste fem år, for så må hun klare sig selv. Det skal bemærkes, at universiteter i Thailand kan være dyre. Selvom min datter er på et offentligt universitet hvor der i hendes tilfælde kun undervises på engelsk, er de årlige udgifter med værelser og alt andet tæt på det afsatte beløb..

Jeg har valgt denne løsning fordi, jeg tror simpelthen ikke på den thailandske sagfører stand.. Jeg taler her om erfaring..

Håber du finder den bedste løsning.

Spring til debat: