Se indlæg|
Flyttet til Thailand/forsikring
|
|
| phukettrader |
Lagt på d. 12/01-2016 17:53
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
halløj. Er flyttet til Phuket og har i forbindelse med åbning af bankkonti hos kasikorn bank fået noget forsikring. MEN, tænker ikke det er nok. Hvor tegner i andre sygeforsikring ? Min danske ulykkesforsikring dækker yderligere 2 år så den er i vinkel, men mangler nok inden for de næste par uger en god sygeforsikring. Altså ikke at jeg har tænkt mig at blive syg, men man kan jo lige så godt være sikret i hoved og rumpe :-) Kap kap |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 12/01-2016 18:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Jeg har forsikring hos Thai Health: http://www.thaihe...ex_eng.php - og der er mange andre muligheder... Tjek f.eks. ovre på Thai Visa: http://www.thaivi...-thailand/ |
|
|
|
| phukettrader |
Lagt på d. 12/01-2016 22:26
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Hej JohnBKK.. takker.. jeg kigger på siderne :-) hvad giver du om året ? |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 13/01-2016 03:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
Jeg har min hos A+ http://www.aplusi...nline.html min Insurance Broker påstod at det var det eneste forsikringsselskab der ikke smed mig ud når jeg engang fylder 70 år at bruge en broker er en meget god ide han kan hjælpe med mange spørgsmål min broker er ham her du kan jo prøve ham hvis du vil Skype : romain.aoc.insurancebroker Direct Line : +33(0)1 76 21 10 67 Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 13/01-2016 03:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
har min hos bupa mener jeg betalte ca 52.000 sidste år den stiger lidt hvert år den findes med 3 forskellige dækninger min er plan 2 om de beholder dig efter du er fyldt 70 kommer an på hvor gammel du er når du tegner forsikringen jeg var 48 tror jeg og jeg ryger ikke ud men husker ikke hvad alders grænsen var... god dag Handy |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 13/01-2016 04:18
|
|
Jeg prøvede mange forskellige thaiforsikringer i starten men de var sku mærkelige ville max forsikre mig mellem 30.000 & 120.000 THB og ryger man først på et hospital som Bangkok hospital holder 120.000 sku ikke lang tid Nu er jeg forsikret for 1.000.000 USD. med 300 USD. i selvrisiko det må man da kunne få lidt behandling for Jeg brugte min forsikring sidste år til at få fjernet en tennis albue på Bangkok hospital det kostede mig 300 USD. =11.000 THB men det kostede forsikringsselskabet 62.000 THB = 1750 USD så på en måde har de selv betalt min dækning sidste år Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 13/01-2016 04:32
|
|
Jeg betaler 29.352 om året.. Har aldrig brugt den, så jeg aner intet om hvor nemt/besværligt det er at få penge ud af dem. Jo ældre man bliver jo mindre fidus har jeg til de forsikringer og "alt det med småt" om undtagelser osv. osv. Tror man er bedre stillet ved at selvforsikre, dvs. spare op og får man brug for hjælp, så vælg et billigt Government/Taharn Hospital. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 13/01-2016 05:31
|
|
Jeg betaler 29.352 om året.. Har aldrig brugt den, så jeg aner intet om hvor nemt/besværligt det er at få penge ud af dem. Jo ældre man bliver jo mindre fidus har jeg til de forsikringer og "alt det med småt" om undtagelser osv. osv. Tror man er bedre stillet ved at selvforsikre, dvs. spare op og får man brug for hjælp, så vælg et billigt Government/Taharn Hospital. Jae man får hvad man betaler for og det er jo ikke engang sikkert når man har med forsikringsfirmaer at gøre de prøver på alle mulige måder at krybe uden om jeg tror du har ret med hensyn til at selvforsikrer sig problemer er dog hvis der sker noget grimt i starten så der ikke er nok penge på bogen da det jo er svært at spare pengene op mens man er forsikret. Og så vil jeg hvis der er midler nok til det anbefale et betalingshospital og ikke det lokale government hospital, der må være en grund til at hvis thaierne har en smule penge tager de ikke på det lokale government hospital Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 13/01-2016 05:41
|
|
click skrev: "Og så vil jeg hvis der er midler nok til det anbefale et betalingshospital og ikke det lokale government hospital, der må være en grund til at hvis thaierne har en smule penge tager de ikke på det lokale government hospital" Grunden dertil er face og status, ikke andet, hehe! Jeg har været på Samitivej Hospital (dyrt privat) hos en øjenlæge, hun arbejdede der 2 dage om ugen, og var ellers fast ansat på Veterans Hospital, Vibhavadi Road, hvor priserne vel er 1/5 af de private hospitalers. De fleste læger jobber rundt omkring på samme måde. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 13/01-2016 06:23
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Da du er flyttet til den dejlige ø Phuket, så vil jeg anbefale forsikrings broker firmaet: E & I Insurance Brokers http://www.insura...ailand.com Ejeren Eric Dohlon kan rådgive dig og det koster ingenting, han får betaling af det forsikringsselskab du vælger, hvis du da vælger et. Jeg havde en sygeforsikring gennem ham, men jeg syntes den blev for dyr da jeg blev ældre, så de senere år har jeg været selvforsikrende og nu står der ca. baht 1,000,000 ekstra på mine sygeforsikringskonti. Hvis du har i sinde at køre på MC eller scooter, så skal du sikre dig at din danske ulykkesforsikring gælder ved kørsel på sådanne. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 13/01-2016 07:07
|
|
Grunden dertil er face og status, ikke andet, hehe! Ahh jeg har set en del government hospitaler indefra (igennem de kvinder jeg har kendt) gennem de 35 år jeg er kommet i Thailand og jeg vil sige det var ikke alle (de fleste) der var lige lækre og rene jeg har set hospitaler her der var møg beskidte og disideret ulækre hvor skidtet flød sammen med blodet på gange og i 8 mands stuerne såååå Men misforstå mig ikke det er jo ikke dem alle jeg taler om men jeg har set steder hvor jeg nødig ville ligge hvis jeg var syg
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 13/01-2016 08:23
|
|
click, helt enig, man skal da vælge med omhu, men i de 35 år du er kommet her er der sandelig også sket meget mht. udvikling på det område. Jeg er måske forvænt ved at bo i Bangkok, der er mange at vælge imellem.. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 13/01-2016 08:46
|
|
click, helt enig, man skal da vælge med omhu, men i de 35 år du er kommet her er der sandelig også sket meget mht. udvikling på det område. Helt sikkert rigtigt meget, det er snart mange år siden at jeg har været på isaan hospitaler ude på bøelandet bortset fra en enkel gang her for nyligt og der var der da pænt og rent Jeg er måske forvænt ved at bo i Bangkok, der er mange at vælge imellem.. Jeg tror du har helt ret, for kommer du op nordøst ligger der godt nok også et i hver en lille flække, men til gengæld tror jeg ikke de har så meget ekspertise som de har i Bangkok. Det er ikke så lang tid siden vi besøgte en svensker på et lille hospital oppe nordøst på der var ingen af de læger der var på stedet der kunne tale engelsk og så har man sku lidt af et problem, selv om man kan thai til husbehov for de læger han talte med kunne kun isaan/lao så konen måtte oversætte alt for ham han var lidt rystet og jeg forstår ham sku lidt (selvom han er svensker)
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 13/01-2016 09:37
|
|
Ja, det er vel ligesom i DK, der er heller ikke meget ekspertise i yderområderne, og ved komplicerede sygdomme og operationer overføres patienterne til de større byer.. Der har været tilfælde på sygehusene i nordvestjylland hvor nogle udenlandske læger ikke ku´ engelsk/dansk, så det er sgu ikke bare i Isaan det forekommer! Svigermor blev for 5 år siden indlagt på Chulalongkorn i Bangkok til hjerteoperation - på 30 Baht sygesikring - overflyttet fra Nakhon Sawan hvor hun boede, så det fungerer da af og til ganske udmærket her i LOS, selvom jeg jo brokker mig over alt muligt, høhø.. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Men misforstå mig ikke det er jo ikke dem alle jeg taler om men jeg har set steder hvor jeg nødig ville ligge hvis jeg var syg