Se indlæg|
Ny bekendtgørelse om betaling for ydelser fra den danske udenrigstjeneste (2016)
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 13/01-2016 21:54
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Ny bekendtgørelse om betaling for ydelser fra den danske udenrigstjeneste. Gebyrerne for konsulære services i 2016 er ændret. Ændringerne, som kan ses på ambassadens hjemmeside. Dette bevirker bl.a., at udstedelse af pas på ambassadens lukkedage – week-ender og helligdage – er faldet, medens gebyr for EU kørekort for indehavere over 70 år og internationalt kørekort er steget betydeligt. Listen kan ses her: Oversigt over gebyrsatser for borgerservice og andre sager pr. 1. januar 2016 (PDF-format) Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 14/01-2016 08:15
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Forlængelse af kørekort så det gælder til man er 75 år koster kr 425 på ambassaden, men kun kr 130 på Borgerservice i Danmark. Er der nogen som ved hvor længe det tager at få et nyt kørekort på Borgerservice? Da jeg skal til Danmark i 19 dage i april. Lige som i den gamle prisliste er der ikke anført pris for "Pensionist brev", det må da ellers være en ydelse som ambassaden jævnligt leverer. Sidste år steg prisen til baht 1100, gad vide om den så også er steget igen. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 14/01-2016 09:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Kig under varenr. 135 - Legaliseringer, attestationer, verifikationspåtegninger.. 1100 THB |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 14/01-2016 09:27
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
JohnBKK skrev: Kig under varenr. 135 - Legaliseringer, attestationer, verifikationspåtegninger.. 1100 THB Jeg synes ikke at man kan sige at udfærdigelse af et brev, kan omfattes af de tre ord i vare nr. 135. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 14/01-2016 09:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Det er muligt du ikke kan det, men det er den de bruger. De attesterer din indkomst i et brev, hvilket du så kalder et "pensionistbrev" - hvilket ikke er korrekt, det er en "dokumentation for indtægt". |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 14/01-2016 10:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
Conrad skrev: Forlængelse af kørekort så det gælder til man er 75 år koster kr 425 på ambassaden, men kun kr 130 på Borgerservice i Danmark. Er der nogen som ved hvor længe det tager at få et nyt kørekort på Borgerservice? Da jeg skal til Danmark i 19 dage i april. Lige som i den gamle prisliste er der ikke anført pris for "Pensionist brev", det må da ellers være en ydelse som ambassaden jævnligt leverer. Sidste år steg prisen til baht 1100, gad vide om den så også er steget igen. jeg har lige igår betalt 195 d.kr. or 1 visaattest, med kørekort ved jeg ikke, men derr er skevet om ventetider på over 6 mdr. i øjeblikket, det skulle du nok undersøge, viggo vax sattahip. husk visa attest skal betales ved bestilling, |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 14/01-2016 11:43
|
JohnBKK skrev: Det er muligt du ikke kan det, men det er den de bruger. De attesterer din indkomst i et brev, hvilket du så kalder et "pensionistbrev" - hvilket ikke er korrekt, det er en "dokumentation for indtægt". ifølge brev fra ambasaden i går hedder det ik pensionistbrev eller dokumntation for indtægt, men visaattest viggo vax sattahip |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 14/01-2016 12:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
jeg har lige igår betalt 195 d.kr. or 1 visaattest, med kørekort ved jeg ikke, men derr er skevet om ventetider på over 6 mdr. i øjeblikket, det skulle du nok undersøge, Hvad er det der er 6 måneders ventetid på ??? da ikke 1 visaattest på ambasaden vel Og hvis det er kørekort i DK er det for nye kørekort ikke for forlængelser fra 70 år til 75 år Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 14/01-2016 12:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
Jeg fik mit kørekort fornyet sidste sommer og det tog ca. 3 mdr. Det tager lang tid med helbredsattesten, som skal forbi embedslægen, især hvis der er tegn på diabetes. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 14/01-2016 16:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
Man skal ikke aflevere helbredsattest fra 70 år til 75 år Dog kan kørekortets gyldighed forlænges indtil du fylder 75 år uden at skulle indlevere en lægeattest. Dvs. der er tale om en administrativ fornyelse, hvor afleverer dit kørekort sammen med ansøgingsblanketten og et foto. http://koerekort-...ort-70-aar Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 15/01-2016 04:05
|
prøv selv at søge på, ventetid på køekort. på intenet,google og se de mange beklagelse der |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 15/01-2016 04:09
|
visaattest , eks. tid ca 1 uge |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.