Se indlæg
 Udskriv debat
hus i thailand
1viggovax
jeg skal ha malet mit sommerhus i isan, det e nyt og lavet på thai-vis, muret op i cementblokke og pudset udvendig og indvendig. mit spørgsmål er, skal jeg gunde.seal-prime da det er ru mure og ubehandlet nu. det er helttørt ha stået sådan 1 år, tak nogle tips. hygge viggovax

hugoboerge
Jeg vil anbefale "elastomeric" maling. Som navnet antyder saa er malingen elastisk saa man undgaar at malingen krakkelerer. Det er selvfoelgelig noget dyrere men de penge skulle vaere godt givet ud.

http://www.house-...ric-paint/

[url]www.toagroup.com/en/product/56/90-4-SEASONS-ALKALI-RESISTING-PRIMER.html
[/url]

http://www.toagro...-IN-1.html

Conrad
Hej Viggo,

Med godt resultat har jeg brugt TOA produkter igennem adskillige år.

Til nye vægge brug TOA primer til nye vægge, den har hvid farve, jeg synes den er for tyk så jeg har købt en dunk fortynder til den.

Bagefter har jeg brugt TOA Super Shield, semi gloss, den med rød strimmel udendørs og den samme med gul stimmel, sheen, indendørs, disse malinger fortyndes med vand, da det er acrylic maling.

De er lette at rengøre og holder i mange år uden at der komme mørke plamager ned ad væggene udendørs fra alger efter regn.

De er lette at påføre med pensel eller rulle. Jeg har selv malet to huse både ud- og indvendigt.

Det første hus jeg havde var malet med en maling som ikke var dyr, da det var byggekompagniet som stod for det. Men det så kedeligt ud efter få år og så malede jeg det om med de malinger jeg har nævnt ovenfor og resultatet holder fint efter mere end 6 år.

Den maling er lidt dyrere end flere andre, men holder så til gengæld meget længere.

Se i forskellige byggemarkeder efter prisen, den kan variere en del, selv har jeg sidst købt hos Thai Watsadu, da det var det billigste jeg fandt nu.

God fornøjelse med arbejdet, hvis du da selv vil svinge penslen.

PS. Hvis murene udendørs nogle steder har fået mørke partier af alger efter fugt, så kan jeg anbefale at du først renser de områder med en højtryksspuler.

Conrad

hugoboerge
Conrad skrev:

Hej Viggo,

Til nye vægge brug TOA primer til nye vægge, den har hvid farve, jeg synes den er for tyk så jeg har købt en dunk fortynder til den.

Bagefter har jeg brugt TOA Super Shield, semi gloss, den med rød strimmel udendørs og den samme med gul stimmel, sheen, indendørs, disse malinger fortyndes med vand, da det er acrylic maling.

De er lette at rengøre og holder i mange år uden at der komme mørke plamager ned ad væggene udendørs fra alger efter regn.

De er lette at påføre med pensel eller rulle. Jeg har selv malet to huse både ud- og indvendigt.

Det første hus jeg havde var malet med en maling som ikke var dyr, da det var byggekompagniet som stod for det. Men det så kedeligt ud efter få år og så malede jeg det om med de malinger jeg har nævnt ovenfor og resultatet holder fint efter mere end 6 år.

Den maling er lidt dyrere end flere andre, men holder så til gengæld meget længere.

Se i forskellige byggemarkeder efter prisen, den kan variere en del, selv har jeg sidst købt hos Thai Watsadu, da det var det billigste jeg fandt nu.

PS. Hvis murene udendørs nogle steder har fået mørke partier af alger efter fugt, så kan jeg anbefale at du først renser de områder med en højtryksspuler.

Conrad

Korrekt Conrad men efter rensning boer man paafoere anti-fungus kemikalier men det har TOA garanteret ogsaa.

hugoboerge
hugoboerge skrev:

Conrad skrev:

Hej Viggo,

Conrad

Korrekt Conrad men efter rensning boer man paafoere anti-fungus kemikalier men det har TOA garanteret ogsaa.

Her er opskriften for vores hus:

TOA Contact Primer # E 1100 - 1 coat, allow to dry 3-4 hours
Apply middle coat with TOA 5 in 1 (elastomeric paint) 1 coat
Apply Suoer Shield Acrylsilk 10 - 2 coats, allow to dry for each coat 1 - 2 hours.

Her er der taget hensyn til at der ikke eksisterer nogen "cracks".

Mold/Fungus:
Wash the mold infested surface with a sodium hypochlorite solution or house hold products like Clorox, Hyter etc. Ratio 1 : 5 with water will provide an effective killing solution. The surface to be rinsed with clean water and allow to dry 1 - 2 days.

Apply TOA Microkill, allow to dry 1 - 2 hours.

Herefter foelg ovenstaaende hvad angaar contact primer, toa 5 in 1 og super shield acrylsilk 10.

Du kan forvente et rigtig godt resultat.

jens
Men vigtigst af alt er næsten at man maler hus i den tørre årstid nov-maj, for lukker man fugt inde så vil det begynde at skalle næsten uanset hvad man gør.

cesse
Hvad fanden gør man hvis den tidliger ejer har malet skidtet med kalk (undskyld jeg bander)
Hilsen Cesse

birkedhoj
Cesse, så gør du som i Danmark. Mal skidtet med plasticmaling og det skaller af det hele. Så starter du forfra med din egen metode. Måske kræver det et vist lag af kalk som på laderne i Danmark, som bønderne kalker hvert år inden pinse
Flyver PE med THAI altid

1viggovax
jeg siger mange tak for svarene og for conrads gode erfaringer. toa maling bliver det . gad vide hvad jeg skal regne med i pris for ca 90 m. hus udvendig. indvendig nok lidt mere med skillerum

chaingmai
prisen for maling af hus..............det kan du fortælle os , når du er færdig................LOL LOL

1viggovax
1viggovax skrev:

jeg siger mange tak for svarene og for conrads gode erfaringer. toa maling bliver det . gad vide hvad jeg skal regne med i pris for ca 90 m. hus udvendig. indvendig nok lidt mere med skillerum
fandt i homepro supershield 5 gl ca 3800 b og primer ca 2800 og de har oz malertape så nu er forarbejdet gjort. så ingen overraskelser

1viggovax
chaingmai skrev:

prisen for maling af hus..............det kan du fortælle os , når du er færdig................LOL LOL
det e jo rart der er nogen med humor, så det vil jeh da gøre når jeg ved det, vi skal underholde og hjælpe hinanden. ps. jeg går pt, på krykker og søger oplysninger her og på internettet, så godt som mine evner tillader det

chaingmai
jamen fint nok,men nogle spørgsmål er nemmere og svare på end andre, men på de fleste spande står der hvor meget de dækker, du finder nemt en der kan male for dig, .............hvis du pt. er handicappet ..................LOL LOL

Chase
https://www.youtu...uVIGHxGPzg

1viggovax

det er sgu humor der vil noget. tak skal du ha

Bade-Dyr
Vi malet huset i Maj 2015 inden vi flytte ind, Altså indvendig.
Vi brugte også TOA.

Først grunder, også 2 gange i den farve vi ønsket.

Jeg synes at forholde man skal blade op efter bliver for tynd (Og ja vi blander 100% korrekt), Så jeg blandet kun nok i til det ikke var for tykt til at male med.
Kan godt være det koster lidt mere i maling, Men der var kæmpe forskel på det.

Vi brugte det med ekstra beskyttelse, og som kan vaskes, Og det virker bare, Efter vi fik opsat Air Con Var der jo sort finger over alt fra de folk der sætte det op, Og der kunne nemt vaskes væk uden problemer.

Den lejlighed jeg bo i før, Da jeg prøve det, gik det ud over maling. Så er glad for vi valgte det.

Et tips omkring at købe maling ved HomePro.

Den samme maling, samme mænge ved HomPro i Bang Saen og Nonthaburi, kunne vi spare 300-500 baht pr store spand ved at købe i Nonthaburi og tage med her ned.
Så da vi fandt ud af det, Købte vi resten af maling i Nonthaburi og tog med her ned.
Så husk at tjek, Hvis der er flere HomePro i dit område.

De malepensel vi købte ved HomePro både i Nonthaburi og Bang Saen synes vi var for dårlige, Ikke til at male med, Så vi købte nogle fra en lille shop på vejen tæt på os, Og de var for os langt bedre at bruge, OG langt billigere.

Har desvære smidt kvittering ud ved årsskifte og kan ikke huske total prisen.

Men god vind med arbejde...

Spring til debat: