Se indlæg
 Udskriv debat
Billige biletter i sommerferien
Anonym Bruger
Hej, nu vil jeg stille et spørgsmål som jeg egentligt godt ved er næsten umuligt at svare på men jeg prøver alligevel.

Vi har besluttet os for at tage til Thailand i skolernes sommerferie (uge 30-31) og så skal vi have fundet nogle billige biletter. Jeg er fuldt ud i stand til at benytte momondo mf for at finde billetterne så det er ikke det jeg har brug for hjælp til. Nej jeg skal bruge jeres hukommelse for at finde ud af om jeg skal købe nu eller om jeg skal have is i maven og vente.

Altså kan i huske om nogle selskaber havde gode tilbud på rejser i sommerferien sidste år og hvis i kan huske det så ville et ca tidspunkt også være fedt.

Jeg har ikke nogle deciderede favoritter at flyve med men vil ikke flyve med aeroflot

Pingus
Jeg har ikke oplevet, at der er særlig billige billetter i de uger du vil rejse, tvært imod bliver de dyrere og dyrere jo tættere du kommer på datoerne. Priserne ender omkring de 7 kg pr. billet.

ps... kan se hvis du har udrejse fx.2 august så har Thai til 5200 kr. Det kommer ikke længere ned.
Redigeret af Pingus d. 07/02-2016 11:04

moerk5002
Det er i skolernes sommerferie I vil rejse..... altid dyrere..... kan I rejse tidligere, slut juni til midt juli har Thai Airways billetter til mellem 3500 og 4000.......

maik
Sidste år rejste jeg i skoleferien og købte billet ca. omkring dette tidspunkt. Siden hen kontrolledrede jeg flere gange udviklingen i prisen på min billet og over tid steg den langsom og blev dyre.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
jh
Det er den dyreste tid er der gerne selv uge 29-32 i min ferie Bestiller gerne lige så snart biletterne bliver frigivet ca 320dage før.Nu kommer det jo an på om du skal rejse fra Jylland eller København.Selv rejser jeg fra Jylland prisen mellem 5000-6oookr.Men vil i afsted gå på Momondo-Travelmarket-Skyscaner brug disse 3 i 14 dage hvis ikke noget billigt popper op så tror jeg ikke i vil komme helt galt afsted.Men en pris 5000kr så slå endelig til.

Anonym Bruger
Jeg er udmærket klar over at det er de dyre uger men jeg synes bare jeg havde set gode tilbud sidste år og med emirates skift til 380 er der ikke kommet færre sæder. Vi kan få biletter med emirates for lige under 21000 kr for os 4 på de dage vi vil rejse så det er klart det vi overvejer.

Men det ville da være perfekt hvis feks finair kom derned for så ville der være bonuspoint som jeg kunne bruge til den tur til USA vi taler om at tage til næste år.

jh
Ja det er jo ikke en ringe pris syntes jeg.Finair starter fra Billund 1 April før jul så jeg jeg priser til 5200 kr til Bangkok,men ved ikke hvor du rejser fra.

jh
Har lige prøvet at kikke på Finairs side den tid jeg skal afsted kan billetter fås fra Billund 5795kr. København 5695kr

Anonym Bruger
jh skrev:

Har lige prøvet at kikke på Finairs side den tid jeg skal afsted kan billetter fås fra Billund 5795kr. København 5695kr

Vi flyver fra København og finnair er ca 2500 kr dyrere end Emirates og da deres billigste biletter kun giver 50% bonus optjening og så kunne det bedre betale sig at købe de miles jeg mangler hos American Airlines. Så det var udelukkende noget jeg ville gøre hvis prisen var sammenlignelig.

Anonym Bruger
Nå jeg vil lige give en opdatering på min billet søgning, jeg bookede igår biletter til os 4 (2 voksne og 2 børn på 14 og 10 år) med afrejse 22 Juli og hjem igen 6 august samlet pris 17600 kr. med Emirates.

Jeg havde i en del uger tjekket priser og prisen lå fast på omkring 21.000 kr +/- 500 kr. når jeg søger på momondo. Men for et par dage siden begyndte jeg at tjekke via amerikanske hjemmesider og der stødte jeg på markant billigere biletter hos feks Orbitz.com, jeg tjekkede anmeldelser på siden og de var ekstremt ringe så der skulle jeg ikke booke. Men tanken hang ved i mit hoved så kiggede lidt med og søgte på matrix.itasoftware.com som er en søgemaskine der ofte kan lave nogle super gode priser, men man kan ikke booke via dem så det er ikke noget man direkte kan bruge. Jeg fik dog bekræftet at den billige pris faktisk var muligt og orbitz.com er også en del af expedia så det var ikke en fusker side som jeg først troede.

Nå men efter lidt yderligere søgning fandt jeg den billet jeg købte på Vayama.com og biletterne er nu udsted og godkendt af emirates og jeg har reserveret sæder mv.

Pingus
Det er jo bare skønt når de lykkedes for nogle at finde de billige billetter.
For sjov skyld prøvede jeg med et par rejsedatoer og sammenlignede med Momondo. Her var billedet så vendt om, for Momondo var knap 300 kr. billigere.
Det viser bare, at man skal være både ihærdig og dygtig/heldig for at finde de billigste billetter.
Med mindre man gør som Fandango og bare sparer 100 kr. for at bestille via Sverige.

Spring til debat: