Se indlæg|
Digitalt kamera
|
|
| Frank |
Lagt på d. 29/03-2006 08:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg skal lige have købt et digitialt kamera. Jeg har ikke specielt forstand på kameraer, så jeg skal have et, der ikke har for mange knapper. Jeg forventer at bruge i omegnen af kr. 2.000,-. Det virker dog som en jungle, når man skal finde et kamera. 1. Er der nogen som har et forslag til et kamera, som dækker behovet inden for prisafgrænsningen inkl. tilbehør? 2. Kan det betale sig, at købe det i Bangkok? mvh Frank |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/03-2006 08:49
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Det kan betale sig at købe i Bangkok, hvis du køber parallelimport. Sony eller Casio. Normalt er det alt inklusiv, og ofte følger der et memory card med, som typisk er stort nok til husbehov. Men det kan ske, at du selv skal købe det, og så er det nemt 1,500 oven i prisen. Betal hellere lidt ekstra for mere plads. Memory card til Sony er dyrere end til Casio. /Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 29/03-2006 09:03 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 29/03-2006 08:53
|
|
Hej Robert Jeg er i Bangkok på næste fredag, så det er i så fald der jeg vil købe. Kan det betale sig? mvh Frank |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/03-2006 09:10
|
Hej Frank, Nu har jeg lige redigeret mit forrige indlæg, og jeg ved ikke, om du har set det, men du kan tage en rundtur i Pantip, og måske finder du et godt tilbud. Jeg har ikke lavet en prissammenligning med Danmark, men det er vist ikke det store, der er at hente. Hvis det er meget billigt, og der ikke er klistermærker på, er det parallelimporteret. Singapore og Hong Kong er dog stederne, hvis det skal være billigt - Bilka har også gode tilbud fra tid til anden... /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 29/03-2006 09:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Hej Frank, hvorfor gør du ikke som den prisbeviste forbruger (mig). Jeg købte et 4 måneder gammelt Sony Cypershot, med 5 mio pixtels og carl cheiss objektiv, via Gul og gratis, med kvittering og hele molevitten, efterfølgende købte jeg via noget der hedder Trendsales et 1gb memorykort til kameraet, pris incl. det hele- under en tusse. Og både lillemor og jeg, vi er ikke teknisk begavede overhovedet, vi skyder billeder en mas. Besparelsen kan du bruge på din Thailandstur . ![]() Niels |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/03-2006 11:07
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Frank Hvis jeg var dig så ville jeg købe det heri dk, du spare ikke ret meget ved at købe det i thailand. Du kan sagtens finde gode tilbud i føtex der købte jeg et samsung camera til 900 kr. Og bilka har sikkert også nogle gode nogle. Husk at køb et memorycart for som regel er det der følger med ikke ret stort, og det kort skal du købe heri dk. Sidst jeg var i thailand heri januar var f.eks sd card noget dyre i thailand end heri dk og det samme med compact flash. Lad også være med at tænke på hvor mange pixel den har, for jo større pixel des større memorycart og hvis du bare skal bruge det på din pc er det ikke nødvendigt med de kæmpe store pixel. God fornøjelse og rigtig god tur, man er slet ikke bare en lille smule misundelig vel nej da, jo gu fanden er man så ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/03-2006 11:11
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Fandt lige det her det kan sikkert fås billigere, men det ser sgu da godt ud. http://www.comput... |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/03-2006 12:27
|
Hej, Korrekt, 4 mil pixel er mere end rigeligt. Mit cam er på 7.2 pix, men så fylder et billede næsten 5 mb på harddisken, og det er ikke godt, hvis alle billeder fylder så meget. Derfor tager jeg for det meste kun billeder på 4 pix. Muligvis vil jeg tage et panorama- eller nattebillede med 7.2 pix. For PC er 2 pix mere end rigeligt, men vil du udskrive et billede, bør det være på mindst ca. 3-4 pix. Hvis du udskriver et billede, som kun er på 2 pix, kan det mangle dybde. Og ja, Bilka er billigt, ellers skal det være parallelimport, og så er det rigtigt billigt, men ingen garanti... /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 29/03-2006 13:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Jeg vil gerne tilføje til alle de gode råd omkring priser og pixels, at en optisk zoom på mindst 5x (helst 8x) er et must. 3x som er i de fleste kameraer gør, at man skal alt for tæt på motivet, for at få det til at udfylde billedfeltet. Glem alt om digitalt zoom, som er ren billedforringelse. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 29/03-2006 14:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej Hvad med at kikke lidt på [url]www.edbpriser.dk[/url] der kan du få ganske gode tilbud, og det med Dansk garanti. også memory kort findes til ganske overkommelige priser. Har selv købt et Olympus mju 410 hos Kamerahuset og ram hos HS data på bornholm. begge dele er købt for ca. 12 måneder siden, kontrollerede priserne i Pantip i august 05, og der var omkring 100 dkr. at spare på kamera men ca 300 kr. i tilsætning på ram (512 MB XD ram) Venligst Kim Hejsa Kim Jeg lavede din henvisning om til et links bamsen Redigeret af d. 30/03-2006 12:23 Kim
|
|
|
|
| Santhumpon |
Lagt på d. 29/03-2006 19:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 227 |
Hej Frank. Jeg har også købt et Olympus mju 410 med 512 Mb XD Ram Kort 4 megapixel, 3x optisk zoom, 4x digital zoom, USB, 200 gram, 1.5" LCD for 1995 Kr. i Vejen. Normalt følger der et 32 Mb XD Ram kort med. Det tager gode billeder og dækker ens behov. Se mine billeder jeg har taget med det. http://familien-s.../index.htm Se her http://dk.priceru...35/details mvh Torben. Redigeret af Santhumpon d. 29/03-2006 19:36 |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 29/03-2006 19:43
|
|
Tak for alle svarene. Jeg har allerede impulskøbt et Sony DSC-S600, som jeg ifølge [url]www.edbpriser.dk[/url] har betalt kr. 300,- for meget for i [url]www.camerahuset.dk[/url]. Jeg betalt kr. 1695,- og i Elgiganten betalte jeg kr. 399,- for et 512 MB Memory stick pro duo. Nå men det er nok alligevel forældet inden jeg lærer de smarte features. ![]() Dokumentation for køb: [img]http://www.nylejredebat.dk/images/nytcamera.jpg[/img] is not a valid Image. mvh Frank ![]() ![]()
Redigeret af Frank d. 29/03-2006 19:59 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 30/03-2006 08:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
For køb af Royal pilsner ? ![]() Der er penge at spare ved at handle fotoudstyr over nettet i tyskland. Her får man også garanti, der kan bruges til noget. Købte selv et Nikon DSLR sidste år via et site i Luxenborg og sparede ca. 35 %. Her er et link til en tysk "sammenligningsmaskine" a la edbpriser. http://www1.guens...p?smspop=1 Ellers er der også megen god information omkring indkøb af fotoudstyr, priser etc i nyhedsgruppen: dk.fritid.foto mvh rinpoche |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.