Se indlæg|
Bedste rejserute i marts måned
|
|
| Turisterne |
Lagt på d. 23/02-2016 17:37
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hej Vi er en familie bestående af en mormor, to voksne og tre børn på henholdsvis 4,9,11 år. Vi rejser til Thailand i midten af marts. Efter at have læst rigtig meget om destinationerne i Thailand, er jeg blevet mere eller mindre forvirret. Vi har flybilletter til Bangkok - og skal være der i 3 dage. Men så var planen at tage toget til Sydthailand til Surat Thani og derefter videre til Krabi/Phuket området. Men nu er jeg nødt til at have nogle gode råd fra jer, som er erfarne omkring vejret.... Er det bedre at satse på øst Thailand/Koh Tao osv. i stedet for ? Vi har 3 uger, som vi gerne vil kombinere med noget nationalparker, Strand, dyreliv. Kan I hjælpe mig her ? - for jeg er ved at være lidt desperat nu.... Mvh Dorthe |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 23/02-2016 23:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Er det regnen, du frygter? Det burde ikke blive et problem med en uge ind i april. Og sikkert slet ikke i år, hvor vi kan forvente at regntiden starter senere end normalt på grund af El Niño. Men, selvfølgelig, når det er vejret, skal man aldrig sige aldrig.
|
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 24/02-2016 13:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
Turisterne skrev: Hej Vi er en familie bestående af en mormor, to voksne og tre børn på henholdsvis 4,9,11 år. Vi rejser til Thailand i midten af marts. Efter at have læst rigtig meget om destinationerne i Thailand, er jeg blevet mere eller mindre forvirret. Vi har flybilletter til Bangkok - og skal være der i 3 dage. Men så var planen at tage toget til Sydthailand til Surat Thani og derefter videre til Krabi/Phuket området. Men nu er jeg nødt til at have nogle gode råd fra jer, som er erfarne omkring vejret.... Er det bedre at satse på øst Thailand/Koh Tao osv. i stedet for ? Vi har 3 uger, som vi gerne vil kombinere med noget nationalparker, Strand, dyreliv. Kan I hjælpe mig her ? - for jeg er ved at være lidt desperat nu.... Mvh Dorthe Dorthe, i skal forberede jer på at her er meget varmt i den valgte periode. Ikke for at være 'lyseslukker', men det er netop dette tidspunkt, de fleste næsten fastboende i Thailand, ta'r tilbage til Dk. Kan jeg få jer til at ændre planerne for syd Thailand til nord? For der er dæleme varmt sydpå i april. Chaing Mai, f.eks. er et populært og spændende rejsemål op Nord. Og med lidt mere behagelige temperaturer. Jeg tænker her på din mormor og varmen. Ok, ingen strand, men masser af udflugtsmål og hotellerne har swimming pool. Nationalparker, findes overalt. Dyreliv? Flere elefant farme i området. Men få hjælp til at finde en ærlig taxi driver (selv om det er svært) som i booker for en fast pris i nogle dage og fortæl ham hvad i vil se. Så kan i jo tænke over hvilket sted med strand, i vil bruge noget af tiden på senere. I skulle jo nødigt gå glip af noget. God tur. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 24/02-2016 16:04
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Her er diverse info bl.a. omkring vejret. God tur. http://www.travel...r/thailand |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 24/02-2016 18:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Nero skrev: Dorthe, i skal forberede jer på at her er meget varmt i den valgte periode. Ikke for at være 'lyseslukker', men det er netop dette tidspunkt, de fleste næsten fastboende i Thailand, ta'r tilbage til Dk. Inklusive undertegnede (6. april). Nero skrev: Kan jeg få jer til at ændre planerne for syd Thailand til nord? For der er dæleme varmt sydpå i april. Det er kun én uge ind i april. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 24/02-2016 19:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Vejret er gået amok i år, så jeg tror ikke der bliver den sædvanlige hedebølge fra marts til ca. juni. Køligt vejr igen: http://www.bangko...t-few-days |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 25/02-2016 05:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Vejret er aldrig for varmt i Thailand (Ikke for mig).![]() Men tit for Koldt for mig her nede. ![]() Tidspunkt er der fint at rejse på, Det er jo bare om Mormor kan holde til det. Min gammel Mor var her nede for 2 år siden i April og hun nød det fuldt ud. Den eneste sted hun havde problemer var i Bangkok pga varmen føles ekstra varmt og klamt og den utrolige dårlige luft der er i Bangkok. Men hun havde ingen problemer i Hua Hin. Håber i får en god ferie... |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 26/02-2016 05:36
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Synes man skal tage dette her i betragtning: http://www.bangko...since-1998 |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 26/02-2016 06:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Hvis vi endelig skal gå i dybden med hvilken rejserute der er bedst og hvortil, bør man vel også nævne den risiko der er ved at køre med bus, minivan m.v.? Når man så er fremme ved destinationen kommer alle fristelserne med udflugter, rafting, elefant-trek, dopede tigre i tempel, jetski-mafia, op i faldskærm efter speedbåd osv. osv. Vejret kan man ikke gøre meget ved, men alt det andet ragelse kan da fravælges, hvilket jeg stærkt vil anbefale. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 26/02-2016 06:51
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
JohnBKK skrev: Hvis vi endelig skal gå i dybden med hvilken rejserute der er bedst og hvortil, bør man vel også nævne den risiko der er ved at køre med bus, minivan m.v.? Når man så er fremme ved destinationen kommer alle fristelserne med udflugter, rafting, elefant-trek, dopede tigre i tempel, jetski-mafia, op i faldskærm efter speedbåd osv. osv. Vejret kan man ikke gøre meget ved, men alt det andet ragelse kan da fravælges, hvilket jeg stærkt vil anbefale. Personlige har jeg ingen problem med de forskellige måde at komme frem på. Om det er tuk tuk, taxi, bus, Piggy car (Songthaew), Mini van, Tog, Flyver. Men ved godt at de metoder ikke passer til alle, Har haft en del besøg hjemmefra der ikke ønske at tage rundt i F.eks en Piggy Car da de synes man er for tæt pakket sammen.. Når vi rejse rundt og er kommet frem, Og vi ønsker at se noget i de forskellige områder, Leje vi en bil med Chauffør for en dag, ca 8-10 timer total, Prisen er næste det samme rundt om i Thailand (Selv da vi var i Phuket Patong) 1.600 - 1.800 baht. Vi plejer at sørger for vand og mad til Chaufføren, Men ikke altid de ønske at spise med, Så køber vi som regl lidt Mad Guf til Chaufføren. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.