Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Visum overskridelser
 Udskriv debat
3 dages Over stay
Nero
Jeg har 1 års visa fra Dk. Men er desværre i den situation at min returrejse til Dk, ligger 3 dage efter mit 90 dages ud af landet stempel.

Hvad gør jeg. Havde i dag min ven hos immigrationen alligevel og bad ham spørge.
Han kom hjem med flere blanketter, som indeholdt spørgsmål om udlejer, Copy card of House owner, Copy House book or rental contract.

Samt selvflg. alt det sædvanlige med photo osv. Gad vide hvad der sker med alle de foto de efterhånden har af mig?.

Er det virkelig nødvendigt, for at få 3 dages x-tra stay? Husker for flere år siden at man uden problemer, kunne købe een uge x-tra for 1.900 bht.

Er det slut?

Kan det i min situation, betale sig at at nappe 3 dages over stay? Og betale i lufthavnen?
Eller kan jeg risikere et forkert stempel i mit pas og dermed senere problemer?

hugoboerge
Nero skrev:

Jeg har 1 års visa fra Dk. Men er desværre i den situation at min returrejse til Dk, ligger 3 dage efter mit 90 dages ud af landet stempel.

Hvad gør jeg. Havde i dag min ven hos immigrationen alligevel og bad ham spørge.
Han kom hjem med flere blanketter, som indeholdt spørgsmål om udlejer, Copy card of House owner, Copy House book or rental contract.

Samt selvflg. alt det sædvanlige med photo osv. Gad vide hvad der sker med alle de foto de efterhånden har af mig?.

Er det virkelig nødvendigt, for at få 3 dages x-tra stay? Husker for flere år siden at man uden problemer, kunne købe een uge x-tra for 1.900 bht.

Er det slut?

Kan det i min situation, betale sig at at nappe 3 dages over stay? Og betale i lufthavnen?

Husk datoen den 20. marts hvor de nye regler traeder i kraft saa det er med at faa det bragt i orden foer da.

Nero
hugoboerge skrev:

Nero skrev:

Er det slut?

Husk datoen den 20. marts hvor de nye regler traeder i kraft saa det er med at faa det bragt i orden foer da.

Nu rejser jeg før 20. marts. Men du hjælper jo ikke med nogen løsning på mit problem anyway.

hugoboerge
Nero skrev:

hugoboerge skrev:

Nero skrev:

Er det slut?

Nu rejser jeg før 20. marts. Men du hjælper jo ikke med nogen løsning på mit problem anyway.

1. Tag selv ned paa immigrationen og tal med dem og evt faa den forlaengelse der behoeves.
2. Betal i lufthavnen

juj
Har lige haft 3 dages overstay pris 1500 Bath. Mener de regler der kommer er rettet mod dem der har længere overstay eller mange af dem.

jh
Jo det er nok rigtigt @juj men når du har overstay er du ulovligt i landet,jeg gjorde det selv 3 dage i Januar men var sku noget utryg ved de 3 dage.Kommer man ud for et uheld eller anden ting politiet bliver indblandet i så hænger man sku på den.
Men når hans tid er ved at udløbe går han da bare på imegrationen og køber 7 dage til 1900 Baht.

click
Jo det er nok rigtigt @juj men når du har overstay er du ulovligt i landet,jeg gjorde det selv 3 dage i Januar men var sku noget utryg ved de 3 dage.Kommer man ud for et uheld eller anden ting politiet bliver indblandet i så hænger man sku på den.
Nogle kan godt lide at lege med ilden men husk hvis man brænder sig sig skal man ikke begynde at hyle & græde Crying så kan man lære lidt thai i monkey house
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

hugoboerge
juj skrev:

Har lige haft 3 dages overstay pris 1500 Bath. Mener de regler der kommer er rettet mod dem der har længere overstay eller mange af dem.

Helt korrekt - > 90 dage overstay.

http://bangkok.im...ounce.html

http://bangkok.im...1.2558.pdf

jh
hugoboerge skrev:

juj skrev:

Helt korrekt - > 90 dage overstay.

http://bangkok.im...ounce.html

http://bangkok.im...1.2558.pdf

Er godt klar over at det er dem der har den lange overstay de går efter men tro nu ikke nogen får en medalje hvis de bliver taget med små overstay.Den skema du har der viser lidt om hva vi kan vente ved overstay.

Kim Ludvigsen
Nero skrev:

Hvad er det for et 1 års visa, du har? Hvis det er et Non immigrant retirement med 90 dage ad gangen, så kan det ikke forlænges.

Nero skrev:Kan det i min situation, betale sig at at nappe 3 dages over stay? Og betale i lufthavnen?

Bliver du taget for overstay, risikerer du at få indrejseforbud. Hvis dit visa ikke kan forlænges, så ville jeg tage på et visa-run i dit sted. Evt. kombineret med et par dages sight seeing i et af nabolandene. En flybillet til Singapore eller Kuala Lumpur kan oftest fås meget billigt.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Nero
Kim Ludvigsen skrev:

Nero skrev:

Hvad er det for et 1 års visa, du har? Hvis det er et Non immigrant retirement med 90 dage ad gangen, så kan det ikke forlænges.

Nero skrev:Kan det i min situation, betale sig at at nappe 3 dages over stay? Og betale i lufthavnen?

Bliver du taget for overstay, risikerer du at få indrejseforbud. Hvis dit visa ikke kan forlænges, så ville jeg tage på et visa-run i dit sted. Evt. kombineret med et par dages sight seeing i et af nabolandene. En flybillet til Singapore eller Kuala Lumpur kan oftest fås meget billigt.

Ja, mit visa er et Non Emigrant (Retirement ) visa. Og jeg har slet ikke lyst til et hurtigt visit til hverken Singapore eller Kuala Lumpur.
Er faktisk ret forvirret. Troede at man kunne til købe en extra uge.
Men det finder jeg ud af på fredag, når jeg besøger Soi 5 i Jomtien. Jeg vender tilbage. Men tak for mange (forskellige) meninger og input, som desværre ikke serverede den ultimative og logisk sikre løsning, jeg tør satse på. Derfor besøget hos immigration.

hugoboerge
Nero skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Nero skrev:

Ja, mit visa er et Non Emigrant (Retirement ) visa. Og jeg har slet ikke lyst til et hurtigt visit til hverken Singapore eller Kuala Lumpur.
Men det finder jeg ud af på fredag, når jeg besøger Soi 5 i Jomtien. Jeg vender tilbage. Men tak for mange (forskellige) meninger og input, som desværre ikke serverede den ultimative og logisk sikre løsning, jeg tør satse på. Derfor besøget hos immigration.

Hvad med at faa visa forlaenget baseret paa "retirement" dvs fpr endnu et aar og saa faa en exit/re-entry permit ?

Nero
hugoboerge skrev:

Nero skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Nero skrev:

Hvad med at faa visa forlaenget baseret paa "retirement" dvs fpr endnu et aar og saa faa en exit/re-entry permit ?

HB skrev:

Jeg kan sagtens få eet års retirement visa her i Thailand. Det har jeg haft før. Men vi har ikke længere konsulat i Jomtien, hvilket betyder en tur til Bkk. Ambassaden, for at få brevet med confirmation af mine indtægts forhold, som skal følge visa ansøgningen. Jeg har nemlig ikke 800.000 bht i banken her.
Hele visa cirkusset er sgu for bøvlet. Jeg valgte så i år at få mit eet års visa udstedt på den Thailandske ambassade i Kbh. for at slippe for ambassade turen her ude.

Min mening om de mange forskellige visa former og konstante ændringer, er at det virker som 'benspænd' for farang. De gør ihvertfald hvad de kan for at gøre det besværligt for os.

JohnBKK
Du kan ordne det pr. mail - ingen grund til at møde op personligt.

Vær opmærksom på at man nu skal betale forud:

http://thailand.u...d/gebyrer/

Kim Ludvigsen
Nero skrev:
Ja, mit visa er et Non Emigrant (Retirement ) visa.

Så er der mig bekendt ikke noget at gøre, udover visa-run eller hvad hugoboerge foreslår. Jeg fik i hvert fald afslag på forlængelse, den ene gang jeg prøvede. Det er nok en rigtig god ide, at du tager på immigration i god tid, så du har tid til at finde en løsning.

[b]Nero skrev:
Og jeg har slet ikke lyst til et hurtigt visit til hverken Singapore eller Kuala Lumpur.

Men hvis alternativet er risikoen for et indrejseforbud, er det jo ikke den værste løsning. Når du er i Jomtien, er det vel også forholdsvis nemt at tage på et visa-run til Cambodja. Personligt ville jeg ikke tage nogen chancer.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Bade-Dyr
Kim Ludvigsen skrev:

Nero skrev:
Ja, mit visa er et Non Emigrant (Retirement ) visa.

Så er der mig bekendt ikke noget at gøre, udover visa-run eller hvad hugoboerge foreslår. Jeg fik i hvert fald afslag på forlængelse, den ene gang jeg prøvede. Det er nok en rigtig god ide, at du tager på immigration i god tid, så du har tid til at finde en løsning.

[b]Nero skrev:
Og jeg har slet ikke lyst til et hurtigt visit til hverken Singapore eller Kuala Lumpur.

Men hvis alternativet er risikoen for et indrejseforbud, er det jo ikke den værste løsning. Når du er i Jomtien, er det vel også forholdsvis nemt at tage på et visa-run til Cambodja. Personligt ville jeg ikke tage nogen chancer.

Hold nu op med det indrejse forbud ævl.
Selv hvis han havde +10 år overstay. Ville han kunne rejse ud / ind igen med det samme.
Han har skrevet han rejse før den 20.

HAN får ikke indrejseforbud.

Det er jo derfor Thailand har meldt ud, At folk skal se at får styr på deres overstay før den 20 March.

Utrolige du kan blive ved med at poste forkert oplysning der om.

Kim Ludvigsen
Bade-Dyr skrev:
Hold nu op med det indrejse forbud ævl.
Selv hvis han havde +10 år overstay. Ville han kunne rejse ud / ind igen med det samme.
Han har skrevet han rejse før den 20.

HAN får ikke indrejseforbud.

Det er jo derfor Thailand har meldt ud, At folk skal se at får styr på deres overstay før den 20 March.

Utrolige du kan blive ved med at poste forkert oplysning der om.

Nu har der siden midt i 2014 været postet forskellige opslag om indrejseforbud. Det er helt fint, hvis du tror på, at det holder med d. 20. marts, fordi thailandske myndigheder er så glade for entydige regler og for overholdelse af dem.

Men jeg vil anbefale, at man er lidt mere forsigtig og agerer, som om de har ment det nogle af de andre gange, de tidligere har sagt, at reglerne ville træde i kraft. Og selv uden indrejseforbud kan det være noget ubehageligt at blive stoppet på et overstay.

http://www.thaivi...-official/
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Bade-Dyr
For fanden mand.

Dette var et lovforslag, Som ikke blev vedtaget.
Immigration tro bare det ville blive vedtaget, Og deres skræmme kampane bagefter har jo åbenbart virker på nogle, Da der er en del der har troet den blev godkendt.

Blandt andre Kim L. Der i andre tråde har skrevet om de nye overstay lov som om de var blevet godkendt.

Og derfor er det et fedt, Immigration kan ikke gøre brug af en lov der ikke findes.
Ikke engang i Thailand. Headbanger

Hvis det er for du ikke ved det, så læs:

" section 12 of the immigration act"

Der kan du læse hvad de kan gøre brug af til at nægte indrejse.

Alt andet ævl, overtro, rygter med mere, og kun til at skylle ud i toilette.

Og husk så, At hvis en ny lov bliver vedtaget, Så bliver Immigration Act ændre med den nye lov.

Kim Ludvigsen
Bade-Dyr skrev:

Og derfor er det et fedt, Immigration kan ikke gøre brug af en lov der ikke findes.
Ikke engang i Thailand. Headbanger

Jo, især i Thailand. Det er da skønt, hvis man nøjes med at blive smidt i brummen nogle dage, hvilket ellers er grund nok til, at jeg ville gøre alt for at undgå overstay. Men regler og love fortolkes vidt forskelligt rundt omkring i Thailand. Du kan bare se på forbuddet mod salg af alkohol i nærheden af skoler, og det faktum, at der var nogle, der blev afvist ved re-entry efter et visa-run, selvom de nye regler ikke var trådt i kraft endnu.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Bade-Dyr
Hvis en Immigration supervisor (Den mening Immigration officer kan ikke gøre det) nægter en indrejse og smider et stemple i ens pas, Skal denne være sikker i sin sag, Da den sag kan ankes på stedet, Og kommer foran en dommer, Hvor Immigration officer skal kommer med hvorfor der nægte indrejse.
Og der kan denne altså ikke sige, jeg har nægte Mr. X indrejse pga af en lov der ikke findes.

Men fra den 20 March sker der ændring på dette felt, Som bliver spænderne at følge hvordan Thai Immigration klare den opgave.

Spring til debat: