Se indlæg|
Declare education in a state of emergency
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 01/03-2016 13:18
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Gad vide hvornaar det bliver bedre ? Uddannelse er den stoerste post i statsbudgettet, saa hvad bliver pengene brugt til ? Saa er der 140 internationale skoler i Bangkok alene og det koster "en arm og et ben" i omkostninger. http://www.bangko...-emergency |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 01/03-2016 13:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Læste artiklen for lidt siden, og tænkte på at poste den her, men nej, gad ikke! Det er dybt deprimerende, men nok helt efter "Amart bogen" - det kan da ikke være tilfældigt at det ser så skidt ud? Kommer i tanke om den unge Thammasat studerende der bar en T-shirt med teksten: "I think, therefore I am dead" - og det er hovedproblemet, vi kender jo alle udsagnet "U think too mut" - ikke? De har aldrig lært det, og de vil aldrig nogensinde lære det hvis opvækst og opdragelse fortsætter i samme stil, hvor de bliver snotforkælede og får alt serveret, også deres afgangsbeviser fra div. skoler og universiteter, så de efterfølgende kan sidde og spille skuespil på de jobs de finder via patronage, kontakter og bestikkelse, utroligt det kan gå.. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 01/03-2016 15:02
|
JohnBKK skrev: Læste artiklen for lidt siden, og tænkte på at poste den her, men nej, gad ikke! Det er dybt deprimerende, men nok helt efter "Amart bogen" - det kan da ikke være tilfældigt at det ser så skidt ud? Kommer i tanke om den unge Thammasat studerende der bar en T-shirt med teksten: "I think, therefore I am dead" - og det er hovedproblemet, vi kender jo alle udsagnet "U think too mut" - ikke? De har aldrig lært det, og de vil aldrig nogensinde lære det hvis opvækst og opdragelse fortsætter i samme stil, hvor de bliver snotforkælede og får alt serveret, også deres afgangsbeviser fra div. skoler og universiteter, så de efterfølgende kan sidde og spille skuespil på de jobs de finder via patronage, kontakter og bestikkelse, utroligt det kan gå.. Det er stort set ligegyldigt hvem der sidder paa regerings magten for resultatet er og forbliver det samme. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 01/03-2016 19:36
|
|
Enig, men istedet for at du straks er oppe med paraderne hvis jeg skulle finde på at sige Toxin ville være manden til at reformere lortet, så ville jeg hellere høre om dine erfaringer udi den mystiske thailandske psykologi, der åbenbart gør at de fatter nul og niks, især mht. engelsk, den er da helt gal, ikke? Singapore kan, Myanmar ligeså, Laos, Cambodia, Vietnam også, men ikke Thai. Måske det ville ha´været fint hvis de var blevet koloniseret i en periode, men istedet kopierede de bare tilrejsende "Farangset" fra Frankrig osv., hvad de syntes passede ind i deres eget mystiske system.. samt importerede kinamænd til at lave forretninger, og resultatet ser vi idag, de styrer det game totalt. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 02/03-2016 06:33
|
JohnBKK skrev: Enig, men istedet for at du straks er oppe med paraderne hvis jeg skulle finde på at sige Toxin ville være manden til at reformere lortet, så ville jeg hellere høre om dine erfaringer udi den mystiske thailandske psykologi, der åbenbart gør at de fatter nul og niks, især mht. engelsk, den er da helt gal, ikke? Singapore kan, Myanmar ligeså, Laos, Cambodia, Vietnam også, men ikke Thai. Måske det ville ha´været fint hvis de var blevet koloniseret i en periode, men istedet kopierede de bare tilrejsende "Farangset" fra Frankrig osv., hvad de syntes passede ind i deres eget mystiske system.. samt importerede kinamænd til at lave forretninger, og resultatet ser vi idag, de styrer det game totalt. Som sagt er det ligegyldigt hvem der sidder ved roret for resultatet er og forbliver det samme. Som JohnBKK naevner saa er den hel gal hvad engelsk angaar. Det fremgaar bl.a. indenfor firmaer i Thailand hvor det "officielle" sprog er engelsk. Stoerstedelen af staben er rimelig gode til mundtlig engelsk (naar man ser bort fra stab der arbejder paa lager) men naar det kommer til det skriftlige gaar "livet i staa" og det er utrolig svaert at faa en skriftlig rapport paa engelsk selv fra saakaldte Thai "managers". Hvad Singapore angaar saa er der fire officielle sprog. National sproget er Malay mens engelsk er hovedsproget. Egentlig kan man ikke bruge Singapore som eksempel i denne her forbindelse dvs sammenligning med Thailand. Engelsk kan vaere svaert selv for en englaender og naar man ser denne her YouTube video forstaar man godt hvorfor engelsk er svaert. Den er lang men meget informativ og laererig: |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 02/03-2016 07:34
|
|
Jeg ser slet ikke samme problem som du, hb, engelsk er da ikke kompliceret, modsat tysk og fransk f.eks. Måske er jeg bare heldig at ha´haft gode lærere, samt anvendt engelsk i alle de jobs jeg har haft siden mit 18. år. Bliver stadig overrasket over at folk kan forlade thai universiteter med div. degrees uden at ku´et kvæk engelsk, skræmmende, især hvis man sidder som patient/klient overfor sådan et eksemplar en dag, og de fatter nada af hvad man siger, eller i værste fald, spiller skuespil og lader som om de forstår det.. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 02/03-2016 09:27
|
JohnBKK skrev: Jeg ser slet ikke samme problem som du, hb, engelsk er da ikke kompliceret, modsat tysk og fransk f.eks. Måske er jeg bare heldig at ha´haft gode lærere, samt anvendt engelsk i alle de jobs jeg har haft siden mit 18. år. Bliver stadig overrasket over at folk kan forlade thai universiteter med div. degrees uden at ku´et kvæk engelsk, skræmmende, især hvis man sidder som patient/klient overfor sådan et eksemplar en dag, og de fatter nada af hvad man siger, eller i værste fald, spiller skuespil og lader som om de forstår det.. Jeg ser det ikke som et problem, men med videoen illustrerer jeg bare at selv for englaendere kan det vaere svaert. Jeg har selv vaeret udsat for tysk (obligatorisk tidligere i folkeskolen), intensivt fransk kursus samt spansk eftersom jeg boede/arbejdede i et spansk talende land. Hvorfor man absolut skulle laere tysk fatter jeg ikke en pind af, for et verdenssprog er det jo ikke. JohnBkk rammer plet ifm at have gode laerere. Jeg var paa et tidspunkt rimelig god til tysk men saa blev vores gode tysk laerer syg og saa fik vi en umulius som faktisk trak hele holdet ned. I Thailand har jeg haft ansoegere til jobs til hoeje stillinger og man fatter ikke at bureauet som har sendt dem har kunnet finde dem egnet eftersom de ikke kan et kvaek engelsk. Man er jo hoeflig og sidder og snakker lidt med dem i faa minutter og siger saa "tak fordi du kom, men du er ikke lige den person vi soeger". |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.