Se indlæg|
En danskers oplevelse af Thailand
|
|
| Pingus |
Lagt på d. 06/03-2016 07:45
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
Her er lidt om en danskers oplevelse af at være i Thailand. http://janb.dk/ |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 09/03-2016 16:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Burde være pligtlæsning for alle halv- eller helgamle gutter der er på langtidsophold i LOS, med eller uden forsikring: "Jeg sad i vores lejlighed i Pattaya, da jeg mærkede noget ske i mit hovede. Lige som et “plop” oppe i hovedet. Jeg begyndte at svede uhæmmet og blev helt forvirret og meget svimmel. Jeg kastede op, og forsøgte at komme i kontakt med min kæreste, men jeg kunne ikke finde ud af at bruge min mobiltelefon. Der gik en times tid før jeg finde ud af at få ringet til kæresten. Hun var der i løbet af 10 minutter, og vi fik i en fart kørt hen på et godt sygehus. Her fandt de ud af at jeg havde fået en hjerneblødning. Så gik de i gang med at kontakte min forsikring (Pacific Cross Thailand – ADVARSEL, brug ALDRIG dette forsikringsselskab ) . " Stof til eftertanke... og tjek af ens forsikring, men man ved jo intet førend uheldet er sket, om de skiderikker egentlig vil hoste op med penge? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/03-2016 06:31
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
JohnBKK skrev: Burde være pligtlæsning for alle halv- eller helgamle gutter der er på langtidsophold i LOS, med eller uden forsikring: "Jeg sad i vores lejlighed i Pattaya, da jeg mærkede noget ske i mit hovede. Lige som et “plop” oppe i hovedet. Jeg begyndte at svede uhæmmet og blev helt forvirret og meget svimmel. Jeg kastede op, og forsøgte at komme i kontakt med min kæreste, men jeg kunne ikke finde ud af at bruge min mobiltelefon. Der gik en times tid før jeg finde ud af at få ringet til kæresten. Hun var der i løbet af 10 minutter, og vi fik i en fart kørt hen på et godt sygehus. Her fandt de ud af at jeg havde fået en hjerneblødning. Så gik de i gang med at kontakte min forsikring (Pacific Cross Thailand – ADVARSEL, brug ALDRIG dette forsikringsselskab ) . " Stof til eftertanke... og tjek af ens forsikring, men man ved jo intet førend uheldet er sket, om de skiderikker egentlig vil hoste op med penge? Så var gode råd dyre, så min kæreste fik fat i min danske familie og de fik overført penge til sygehuset i løbet af 2 dage. Derefter kunne lægerne gå i gang med at operere mig. Cash before delivery - det er soergeligt, men hvor alvorligt kan det vaere ? eftersom der gaar 2 dage foer man opererer, normalt er det en hastesag og isaer naar det beskrives som en "stor hjernebloedning". Hvorfor anlaegger vedkommende ikke sag an mod Pacific Cross Thailand ? eller lader en sagfoerer finkaemme policen ? Forsikringsselskabet boer komme frem med bevis for hvorfor det ikke daekker. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 10/03-2016 07:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Nu har jeg ikke gemt den seddel med patientrettigheder i henhold til loven, som jeg for nylig fik udleveret på Bangkok Hospital, men der stod noget med, at man har ret til behandling, hvis det er livstruende. Altså også selvom, betalingen ikke er på plads. Men måske de ikke har vurderet det som livstruende? Jeg er enig med hugoboerge, der må helt klart være mulighed for at forfølge det uvillige forsikringsselskab, og med tanke på ovenstående måske også hospitalet, hvis deres manglende behandling har medført skader. |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 10/03-2016 08:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
hugoboerge skrev: JohnBKK skrev: Burde være pligtlæsning for alle halv- eller helgamle gutter der er på langtidsophold i LOS, med eller uden forsikring: "Jeg sad i vores lejlighed i Pattaya, da jeg mærkede noget ske i mit hovede. Lige som et “plop” oppe i hovedet. Jeg begyndte at svede uhæmmet og blev helt forvirret og meget svimmel. Jeg kastede op, og forsøgte at komme i kontakt med min kæreste, men jeg kunne ikke finde ud af at bruge min mobiltelefon. Der gik en times tid før jeg finde ud af at få ringet til kæresten. Hun var der i løbet af 10 minutter, og vi fik i en fart kørt hen på et godt sygehus. Her fandt de ud af at jeg havde fået en hjerneblødning. Så gik de i gang med at kontakte min forsikring (Pacific Cross Thailand – ADVARSEL, brug ALDRIG dette forsikringsselskab ) . " Stof til eftertanke... og tjek af ens forsikring, men man ved jo intet førend uheldet er sket, om de skiderikker egentlig vil hoste op med penge? Så var gode råd dyre, så min kæreste fik fat i min danske familie og de fik overført penge til sygehuset i løbet af 2 dage. Derefter kunne lægerne gå i gang med at operere mig. Cash before delivery - det er soergeligt, men hvor alvorligt kan det vaere ? eftersom der gaar 2 dage foer man opererer, normalt er det en hastesag og isaer naar det beskrives som en "stor hjernebloedning". Hvorfor anlaegger vedkommende ikke sag an mod Pacific Cross Thailand ? eller lader en sagfoerer finkaemme policen ? Forsikringsselskabet boer komme frem med bevis for hvorfor det ikke daekker. Jeg oplevede så det modsatte for snart 4 år siden, hvor jeg blev opereret på Bumrungrad i Bangkok inden forsikringsselskabet (Europæiske) havde accepteret at betale beløbet som ville løbe op i omkring 200.000 baht. Jeg blev undersøgt en fredag eftermiddag hvor det blev besluttet at jeg skulle opereres dagen efter om lørdagen. Europæiske besluttede først mandag eftermiddag, at det ville betale, da der først skulle tjekkes for forudgående lidelser ved min praktiserende læge i Danmark. Der var ikke tale om noget livstruende og operation kunne måske godt have ventet et par dage. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 10/03-2016 11:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Jeg tror ikke han orkede at kæmpe imod et forsikringsselskab, vi ved jo hvor grov en opførsel de har i Danmark, og så at skulle gøre det i Thailand? At hospitalet ikke ville operere før pengene stod på deres konto, syntes jeg godt nok er koldblodigt? Penge kommer før at redde livet hos mennesker, hvilken en kynisme at personalet udøver? At han kunne overleve i 2 døgn tyder heldigvis på, at det var en mindre hjerneblødning. Pøj pøj med genoptræningen. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 10/03-2016 13:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
At hospitalet ikke ville operere før pengene stod på deres konto, syntes jeg godt nok er koldblodigt? Penge kommer før at redde livet hos mennesker, hvilken en kynisme at personalet udøver? Sådan er det vist desværre, jeg havde en kammerat der også fik en hjerneblødning i Pattaya, og døde derude. Han kom på hospitalet, fik blot at vide han skulle holde sig i ro da det var livstruende, han vågnede ikke op næste morgen. Mvh,
Nahm |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 11/03-2016 09:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
vandango skrev: Jeg tror ikke han orkede at kæmpe imod et forsikringsselskab, vi ved jo hvor grov en opførsel de har i Danmark, og så at skulle gøre det i Thailand? At hospitalet ikke ville operere før pengene stod på deres konto, syntes jeg godt nok er koldblodigt? Penge kommer før at redde livet hos mennesker, hvilken en kynisme at personalet udøver? . Min far fik et hjerte anfald i Egypten for år tilbage. Det var absolut livstruende, selvom han var forsikret af Europæiske rejseforsikring ville de ikke gøre en døjt. Og det egyptiske sundhedsvæsen ville have 10K dollars inden de gjorde noget som helst. Nu er min mor heldigvis resolut og handlekraftig og betalte prompte beløbet, hvilket gjorde min far blev helbredt. Og så fik Europæiske rejseforsikring godt nok en shit storm fra hende. Lad mig blot sige det som så, hun blev kompenseret. Morale: Dont mess with my mom ![]() |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 11/03-2016 14:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
rinpoche skrev: vandango skrev: Jeg tror ikke han orkede at kæmpe imod et forsikringsselskab, vi ved jo hvor grov en opførsel de har i Danmark, og så at skulle gøre det i Thailand? At hospitalet ikke ville operere før pengene stod på deres konto, syntes jeg godt nok er koldblodigt? Penge kommer før at redde livet hos mennesker, hvilken en kynisme at personalet udøver? . Min far fik et hjerte anfald i Egypten for år tilbage. Det var absolut livstruende, selvom han var forsikret af Europæiske rejseforsikring ville de ikke gøre en døjt. Og det egyptiske sundhedsvæsen ville have 10K dollars inden de gjorde noget som helst. Nu er min mor heldigvis resolut og handlekraftig og betalte prompte beløbet, hvilket gjorde min far blev helbredt. Og så fik Europæiske rejseforsikring godt nok en shit storm fra hende. Lad mig blot sige det som så, hun blev kompenseret. Morale: Dont mess with my mom ![]() Tak for tipset Rin... Jeg kontakter mom, når det bliver aktuelt. ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 11/03-2016 17:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.