Se indlæg|
PISSE IRRITERENDE!
|
|
| Nero |
Lagt på d. 09/03-2016 06:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
Nu har jeg prøvet det igen...! Brugt mit Master Card, til køb på nettet. Varen bestilt, Fly Billet, vare køb eller andet . Når alt er udfyldt og man er kommet gennem processen, med navn, mail, må vi sende promotion til dig etc. går man til kassen. Ok, jeg ønsker at betale med mit Master Card. Ingen gebyr. Fint. Indtaster nummer på Master Card og alle nødvendige oplysninger. Trykker ok. Hvad sker der? Der dukker sgu en dialog box op som fortæller, at man har sendt en kode til min mobil telefon. I DANMARK. Men jeg er i Thailand og min danske mobil er lukket. Fordi jeg ikke vil betale for alle de idotiske sms'er der bliver sendt til mit danske nummer, mens jeg er i Thailand. Og det danske mobil nummer kan ikke rettes til Thailand. Og Thai' mobilen. For mange cifre. Har så tidl. ringet til Customer Service i Dk. (24 timers service) Hvor det ikke lød som om jeg var den første der havde det problem. De tilbyder så at nulstille min Card konto i 24 timer, så dialog boxen med sms ikke dukker op. Fint. Men pisse besværligt. Nu har jeg så idag bestilt en vare til levering i Dk. Og ville betale med Master Card. Dialog boxen med sms osv. poppede selvflg. op. Jeg var lige ved at annullere mit køb, men prøvede for en sikkerheds skyld at indtaste mit Dankort i stedet for. Og det virkede!!! Ingen sms, varekøb godkendt. Brug Dankort. Oplysningen hermed givet videre til jer som har, eller har haft samme problem. |
|
|
|
| Pingus |
Lagt på d. 09/03-2016 06:57
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
Du betaler altså ikke for at modtage SMS i Thailand på dit danske simkort. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 09/03-2016 07:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Nero skrev: Nu har jeg prøvet det igen...! Brugt mit Master Card, til køb på nettet. Varen bestilt, Fly Billet, vare køb eller andet . Når alt er udfyldt og man er kommet gennem processen, med navn, mail, må vi sende promotion til dig etc. går man til kassen. Ok, jeg ønsker at betale med mit Master Card. Ingen gebyr. Fint. Indtaster nummer på Master Card og alle nødvendige oplysninger. Trykker ok. Hvad sker der? Der dukker sgu en dialog box op som fortæller, at man har sendt en kode til min mobil telefon. I DANMARK. Men jeg er i Thailand og min danske mobil er lukket. Fordi jeg ikke vil betale for alle de idotiske sms'er der bliver sendt til mit danske nummer, mens jeg er i Thailand. Og det danske mobil nummer kan ikke rettes til Thailand. Og Thai' mobilen. For mange cifre. Har så tidl. ringet til Customer Service i Dk. (24 timers service) Hvor det ikke lød som om jeg var den første der havde det problem. De tilbyder så at nulstille min Card konto i 24 timer, så dialog boxen med sms ikke dukker op. Fint. Men pisse besværligt. Nu har jeg så idag bestilt en vare til levering i Dk. Og ville betale med Master Card. Dialog boxen med sms osv. poppede selvflg. op. Jeg var lige ved at annullere mit køb, men prøvede for en sikkerheds skyld at indtaste mit Dankort i stedet for. Og det virkede!!! Ingen sms, varekøb godkendt. Brug Dankort. Oplysningen hermed givet videre til jer som har, eller har haft samme problem. samme her når jeg handler flybillet til Danmark har dog mit Thai nummer registeret som ellers virker i min netbank dog kan det drille der også men der lykkedes det altid efter et par forsøg eller dagen efter....men rigtigt træls når man har udfyldt navne adresse og alt det andet for at starte forfra men det er jo i bund og grund for at forhindre misbrug |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 09/03-2016 07:12
|
|
Muligt at du har ret. Men ikke sikker. Betaler så roaming afgift, hver gang du åbner mobilen. Jeg har valgt helt at lukke min danske mobil, mens jeg opholder mig her ude. Tror oveni købet, at jeg over for min udbyder, for en sikkerheds skyld, har lukket for alt, mens jeg er væk. De (banker, Nets, etc.) burde for pokker da kunne arrangere, at man kan indtaste sit mobil nummer i det land hvor man opholder sig. Evt. indtaste nummeret hjemme fra, så man kan besvare en bekræftelses sms, på sit danske nummer. |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 09/03-2016 07:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
'Problemet' skyldes at der er koblet et mobilnummer til dit betalingskort og dette kan ske for både Mastercard og VISA Dankortet. Hvis du ikke ønsker den ekstra sikkerhed kan du vel bare slette dit mobilnummer fra kortet og gå glip af den ekstra sikkerhed. Det burde også kunne lade sig gøre at ændre til thailandsk nummer men sms'en risikerer at blive blokeret af mobilselskabet. Jeg har så altid mit danske simkort parat ved netkøb i udlandet og skifter hurtigt simkort hvis jeg ved at der sendes en sms. http://www.nets.e...fault.aspx https://www.authe...EnrollSite |
|
|
|
| Pingus |
Lagt på d. 09/03-2016 07:22
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
du kan med fordel slå roaming fra, eller bedre endnu sætte sit danske simkort i en ældre mobilos. hvor der intet net er på, for så kan du jo modtage SMSer og opkald til dit danske nummer. ( du skal selvfølgelig ikke besvare opkaldene, men ringe fra dit thailandske nr. Jeg overvejer for resten af skifte til DTAC for hastigheden fra 12call stinker af h....... til. Det skulle være let at lave en nummertransport. |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 09/03-2016 07:29
|
|
THansen skrev: 'Problemet' skyldes at der er koblet et mobilnummer til dit betalingskort og dette kan ske for både Mastercard og VISA Dankortet. Hvis du ikke ønsker den ekstra sikkerhed kan du vel bare slette dit mobilnummer fra kortet og gå glip af den ekstra sikkerhed. Det burde også kunne lade sig gøre at ændre til thailandsk nummer men sms'en risikerer at blive blokeret af mobilselskabet. Jeg har så altid mit danske simkort parat ved netkøb i udlandet og skifter hurtigt simkort hvis jeg ved at der sendes en sms. http://www.nets.e...fault.aspx https://www.authe...EnrollSite Nej, du kan ikke indtaste et Tha' mobil nummer i min bank (Nordea.) Selvfølgelig, vil jeg ikke slette sikkerheden. Det jeg ønsker er at man kan ændre nummeret før afrejse i sin net-bank, alt efter hvor man skal opholde sig. Og evt. kun kunne ændre det i Dk, så man kan besvare deres bekræftelses sms. i Dk. Det vil ikke slække på sikkerheden. |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 09/03-2016 07:42
|
Nero skrev: THansen skrev: 'Problemet' skyldes at der er koblet et mobilnummer til dit betalingskort og dette kan ske for både Mastercard og VISA Dankortet. Hvis du ikke ønsker den ekstra sikkerhed kan du vel bare slette dit mobilnummer fra kortet og gå glip af den ekstra sikkerhed. Det burde også kunne lade sig gøre at ændre til thailandsk nummer men sms'en risikerer at blive blokeret af mobilselskabet. Jeg har så altid mit danske simkort parat ved netkøb i udlandet og skifter hurtigt simkort hvis jeg ved at der sendes en sms. http://www.nets.e...fault.aspx https://www.authe...EnrollSite Nej, du kan ikke indtaste et Tha' mobil nummer i min bank (Nordea.) Selvfølgelig, vil jeg ikke slette sikkerheden. Det jeg ønsker er at man kan ændre nummeret før afrejse i sin net-bank, alt efter hvor man skal opholde sig. Og evt. kun kunne ændre det i Dk, så man kan besvare deres bekræftelses sms. i Dk. Det vil ikke slække på sikkerheden. Det kan så godt lade sig gøre i Vestjysk Bank, hvor jeg også skulle få en sms til mit thailandske mobilnummer hvis mit Mastercard forsøges brugt udenfor de tilmeldte regioner/områder. Prøv at tjekke mit andet link, hvor du kan ændre det tilknyttede mobilnummer. Det skulle være muligt at angive et thailandsk mobilnummer, men der kan som tidligere nævnt være problemer med at modtage sms'en - kræver dog at der logges på med nem-id. |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 09/03-2016 07:52
|
|
THansen skrev: Nero skrev: THansen skrev: 'Problemet' skyldes at der er koblet et mobilnummer til dit betalingskort og dette kan ske for både Mastercard og VISA Dankortet. Hvis du ikke ønsker den ekstra sikkerhed kan du vel bare slette dit mobilnummer fra kortet og gå glip af den ekstra sikkerhed. Det burde også kunne lade sig gøre at ændre til thailandsk nummer men sms'en risikerer at blive blokeret af mobilselskabet. Jeg har så altid mit danske simkort parat ved netkøb i udlandet og skifter hurtigt simkort hvis jeg ved at der sendes en sms. http://www.nets.e...fault.aspx https://www.authe...EnrollSite Nej, du kan ikke indtaste et Tha' mobil nummer i min bank (Nordea.) Selvfølgelig, vil jeg ikke slette sikkerheden. Det jeg ønsker er at man kan ændre nummeret før afrejse i sin net-bank, alt efter hvor man skal opholde sig. Og evt. kun kunne ændre det i Dk, så man kan besvare deres bekræftelses sms. i Dk. Det vil ikke slække på sikkerheden. Det kan så godt lade sig gøre i Vestjysk Bank, hvor jeg også skulle få en sms til mit thailandske mobilnummer hvis mit Mastercard forsøges brugt udenfor de tilmeldte regioner/områder. Prøv at tjekke mit andet link, hvor du kan ændre det tilknyttede mobilnummer. Det skulle være muligt at angive et thailandsk mobilnummer, men der kan som tidligere nævnt være problemer med at modtage sms'en - kræver dog at der logges på med nem-id. Jeg kan så ikke forstå, at NETS nulstiller mit kort i 24 timer, så jeg kan bruge det uden bekræftelse. Hvis jeg kunne ændre mit mobil nummer, ville deres 24 timers service, vel rent logisk fortælle det. Ikke.? |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 09/03-2016 08:04
|
Nero skrev: THansen skrev: Nero skrev: THansen skrev: 'Problemet' skyldes at der er koblet et mobilnummer til dit betalingskort og dette kan ske for både Mastercard og VISA Dankortet. Hvis du ikke ønsker den ekstra sikkerhed kan du vel bare slette dit mobilnummer fra kortet og gå glip af den ekstra sikkerhed. Det burde også kunne lade sig gøre at ændre til thailandsk nummer men sms'en risikerer at blive blokeret af mobilselskabet. Jeg har så altid mit danske simkort parat ved netkøb i udlandet og skifter hurtigt simkort hvis jeg ved at der sendes en sms. http://www.nets.e...fault.aspx https://www.authe...EnrollSite Nej, du kan ikke indtaste et Tha' mobil nummer i min bank (Nordea.) Selvfølgelig, vil jeg ikke slette sikkerheden. Det jeg ønsker er at man kan ændre nummeret før afrejse i sin net-bank, alt efter hvor man skal opholde sig. Og evt. kun kunne ændre det i Dk, så man kan besvare deres bekræftelses sms. i Dk. Det vil ikke slække på sikkerheden. Det kan så godt lade sig gøre i Vestjysk Bank, hvor jeg også skulle få en sms til mit thailandske mobilnummer hvis mit Mastercard forsøges brugt udenfor de tilmeldte regioner/områder. Prøv at tjekke mit andet link, hvor du kan ændre det tilknyttede mobilnummer. Det skulle være muligt at angive et thailandsk mobilnummer, men der kan som tidligere nævnt være problemer med at modtage sms'en - kræver dog at der logges på med nem-id. Jeg kan så ikke forstå, at NETS nulstiller mit kort i 24 timer, så jeg kan bruge det uden bekræftelse. Hvis jeg kunne ændre mit mobil nummer, ville deres 24 timers service, vel rent logisk fortælle det. Ikke.? Gætter på at 'nulstilling' er en service overfor brugere, som af en eller anden årsag ikke kan modtage og indtaste den tilsendte sms, selvom der er tilknyttet et mobilnummer på kortet. Der er vist også det som står beskrevet på nets siden. Jo, 24 timers service burde have oplyst dig om muligheden for skift af mobilnummer. Der er på tilmeldingssiden mulighed for at indtaste områdenummer - 45, 66 eller hvad man nu har lyst til. Lidt ulogisk hvis mobilnummeret var begrænset til Danmark. |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 09/03-2016 08:17
|
|
THansen skrev: Nero skrev: THansen skrev: Nero skrev: THansen skrev: 'Problemet' skyldes at der er koblet et mobilnummer til dit betalingskort og dette kan ske for både Mastercard og VISA Dankortet. Hvis du ikke ønsker den ekstra sikkerhed kan du vel bare slette dit mobilnummer fra kortet og gå glip af den ekstra sikkerhed. Det burde også kunne lade sig gøre at ændre til thailandsk nummer men sms'en risikerer at blive blokeret af mobilselskabet. Jeg har så altid mit danske simkort parat ved netkøb i udlandet og skifter hurtigt simkort hvis jeg ved at der sendes en sms. http://www.nets.e...fault.aspx https://www.authe...EnrollSite Nej, du kan ikke indtaste et Tha' mobil nummer i min bank (Nordea.) Selvfølgelig, vil jeg ikke slette sikkerheden. Det jeg ønsker er at man kan ændre nummeret før afrejse i sin net-bank, alt efter hvor man skal opholde sig. Og evt. kun kunne ændre det i Dk, så man kan besvare deres bekræftelses sms. i Dk. Det vil ikke slække på sikkerheden. Det kan så godt lade sig gøre i Vestjysk Bank, hvor jeg også skulle få en sms til mit thailandske mobilnummer hvis mit Mastercard forsøges brugt udenfor de tilmeldte regioner/områder. Prøv at tjekke mit andet link, hvor du kan ændre det tilknyttede mobilnummer. Det skulle være muligt at angive et thailandsk mobilnummer, men der kan som tidligere nævnt være problemer med at modtage sms'en - kræver dog at der logges på med nem-id. Jeg kan så ikke forstå, at NETS nulstiller mit kort i 24 timer, så jeg kan bruge det uden bekræftelse. Hvis jeg kunne ændre mit mobil nummer, ville deres 24 timers service, vel rent logisk fortælle det. Ikke.? Gætter på at 'nulstilling' er en service overfor brugere, som af en eller anden årsag ikke kan modtage og indtaste den tilsendte sms, selvom der er tilknyttet et mobilnummer på kortet. Der er vist også det som står beskrevet på nets siden. Jo, 24 timers service burde have oplyst dig om muligheden for skift af mobilnummer. Der er på tilmeldingssiden mulighed for at indtaste områdenummer - 45, 66 eller hvad man nu har lyst til. Lidt ulogisk hvis mobilnummeret var begrænset til Danmark. Jeg vil ha' det her opklaret. Jeg ringer til NETS lidt senere i dag, eller vil du.? |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/03-2016 08:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Jeg har også flere gange haft problemer med funktionen. I mit tilfælde Verified by Visa. Det er ikke noget, man kan slå fra - eller rettere, hvis bestillingssiden benytter funktionen, kan man ikke komme uden om den. Som THansen skriver, ligger problemet med at bruge et thailandsk nummer sikkert i at SMS'en blokeres af udbyderen - som et spamfilter. Det burde vist efterhånden virke fra bankens side i alle banker. En alternativ løsning: Find et familiemedlem i Danmark, som du altid kan få fat i, og benyt vedkommendes SMS-nummer til funktionen. Dermed kan man ringe til personen og få koden, når den skal indtastes. Besværligt, men det virker. |
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 09/03-2016 08:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
Vi har samme problem ude offshore på Nordsøen hvor der ikke er mobildækning. Her bruger vi at få det nulstillet i 24 timer. I thailand har jeg min danske mobil inden for rækkevidde når jeg bestiller billetter m.m. Jeg har den tændt hele tiden mens jeg er her (den ligger i boksen) og jeg har endnu aldrig betalt hverken for roaming eller modtagne SMS´er |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 09/03-2016 10:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
THansen skrev: Nero skrev: THansen skrev: Nero skrev: THansen skrev: 'Problemet' skyldes at der er koblet et mobilnummer til dit betalingskort og dette kan ske for både Mastercard og VISA Dankortet. Hvis du ikke ønsker den ekstra sikkerhed kan du vel bare slette dit mobilnummer fra kortet og gå glip af den ekstra sikkerhed. Det burde også kunne lade sig gøre at ændre til thailandsk nummer men sms'en risikerer at blive blokeret af mobilselskabet. Jeg har så altid mit danske simkort parat ved netkøb i udlandet og skifter hurtigt simkort hvis jeg ved at der sendes en sms. http://www.nets.e...fault.aspx https://www.authe...EnrollSite Nej, du kan ikke indtaste et Tha' mobil nummer i min bank (Nordea.) Selvfølgelig, vil jeg ikke slette sikkerheden. Det jeg ønsker er at man kan ændre nummeret før afrejse i sin net-bank, alt efter hvor man skal opholde sig. Og evt. kun kunne ændre det i Dk, så man kan besvare deres bekræftelses sms. i Dk. Det vil ikke slække på sikkerheden. Det kan så godt lade sig gøre i Vestjysk Bank, hvor jeg også skulle få en sms til mit thailandske mobilnummer hvis mit Mastercard forsøges brugt udenfor de tilmeldte regioner/områder. Prøv at tjekke mit andet link, hvor du kan ændre det tilknyttede mobilnummer. Det skulle være muligt at angive et thailandsk mobilnummer, men der kan som tidligere nævnt være problemer med at modtage sms'en - kræver dog at der logges på med nem-id. Jeg kan så ikke forstå, at NETS nulstiller mit kort i 24 timer, så jeg kan bruge det uden bekræftelse. Hvis jeg kunne ændre mit mobil nummer, ville deres 24 timers service, vel rent logisk fortælle det. Ikke.? Gætter på at 'nulstilling' er en service overfor brugere, som af en eller anden årsag ikke kan modtage og indtaste den tilsendte sms, selvom der er tilknyttet et mobilnummer på kortet. Der er vist også det som står beskrevet på nets siden. Jo, 24 timers service burde have oplyst dig om muligheden for skift af mobilnummer. Der er på tilmeldingssiden mulighed for at indtaste områdenummer - 45, 66 eller hvad man nu har lyst til. Lidt ulogisk hvis mobilnummeret var begrænset til Danmark. mit Thai nummer er som tidligere på det kommer ikke frem bliver fanget som spam havde også problemer helt vildt min bank anbefalede mig at prøve at ringe til Ais og fortælle dette pc nummer var afsenderen det prøvede min kone det fattede de ikke en bønne af så virkede de et par år og nu driller det igen |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 09/03-2016 10:58
|
|
Har nu talt med Verified by Visa... Du har sgu ret THansen. iflg.med arbejderen jeg talte med i dag. kan man på http://www.nets.e...fault.aspx rette sit mobil nummer, Så må vi se om det virker næste gang. ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 09/03-2016 11:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Ja rigtig god info til næste tur. https://www.authe...EnrollSite |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 09/03-2016 17:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
Man kan vel også få et dansk skype nr. er problemet så ikke løst ?? |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 09/03-2016 17:52
|
|
Muligvis. Jeg ved det ikke. Men ikke noget jeg tør satse på. De gange jeg har brugt Skype til sms'er, har det kun virket halvdelen af gangene. Og sms'erne, kommer ikke med det samme. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 09/03-2016 17:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
problemet er vel at det koster penge at sende sms til et thailandsk nr fra DK. Det kan jo være en årsag til at nets evt ikke vil sende sms til udenlandske numre. Men løsningen må da som andre nævner at oprette et dansk nr også bare have en billig tlf der kan modtage sms, og roaming koster jo ikke noget så længe man ikke modtager(besvarer) eller foretager opkald på den. Dette forudsat at man har sørget for at alle evt viderestillinger er deaktiveret så et evt opkald ikke ryger tilbage til tlfsvarer i DK Det koster trods alt kun 10kr pr måned og der kan man så sørge for at der er indsat penge nok på kontoen til den tid man er i Thailand. https://www.cbb.d...sis-minut/ |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 09/03-2016 19:24
|
jens skrev: problemet er vel at det koster penge at sende sms til et thailandsk nr fra DK. Det kan jo være en årsag til at nets evt ikke vil sende sms til udenlandske numre. Hvor læser du, at nets ikke vil sende sms'er til udenlandske numre? Der er netop mulighed for angivelse af udenlandsk mobilnummer men der kan (som nævnt flere gange i tråden) være problemer med modtagelse af sms'er sendt fra nets. MEN det skyldes ikke nets men derimod det udenlandske selskab. Hvis du ikke kan modtage en SMS Der kan opstå situationer hvor du ikke kan modtage en SMS. Dels kan du opholde dig et sted hvor der er ringe mobildækning og dels kan de lokale mobiloperatører have blokeret for bestemte typer SMS'er. Hvis du ikke modtager en SMS efter flere forsøg, kan du kontakte Nets Customer Service (+45 44 89 27 50) hele døgnet. Customer Service kan efter nogle kontrolspørgsmål hjælpe dig til at gennemføre de nødvendige køb på nettet i en kortere periode. Når perioden er udløbet vender du tilbage til den normale metode, hvor du igen skal anvende en SMS-engangskoden. http://www.nets.e...fault.aspx |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.