Se indlæg
 Udskriv debat
Tekstil fabrik el. stor systue søges
MarcG
Halløj,

Vi er et dansk tøjmærke som har ansat nogle designere til, at skabe vores eget tøj brand nu. Der er tale primært om skjorter i silke / spandex / bomuld, og et mindre parti bukser.

Jeg er selv kommet meget i Thailand som 'turist' gennem de sidste 10 år, og herfor vil jeg gerne have vores tøj produceret her, selvom Bangladesh eller Pakistan nok havde været et billigere alternativ.

Jeg har gennem længere tid lavet en del research, men det har endnu ikke lykkes mig, at finde frem til nogle mere seriøse fabrikker eller større systuer, hvor pris og kvalitet har gået hånd i hånd.

Vi skal i første sending have produceret ~ 1000 stk. skjorter og 400 stk. bukser.

Kender i nogle, eller har kendskab til dette, som måske kan give os en henvisning ?

På forhånd tak,
Marc

JohnBKK
Er I seriøse og regner med at gøre forretninger i Thailand, så er det nok bedst at kontakte Ambassaden i Bangkok, de har folk ansat til at hjælpe på det område:

http://thailand.u...e-council/

MarcG
Hej John,

Det har vi allerede været, men efter 14 dage har vi endnu ikke fået noget respons fra dem.

JohnBKK
Har du prøvet at rykke dem for svar, ringe til dem?

Men OK, aner ikke hvordan de arbejder derinde, holder vel fri konstant, det er akademikere!

Tuttelu Tralla

PS: Hvad med en simpel Google søgning?

http://manufactur...index.html

http://www.thaiwe...ompany.asp
Redigeret af JohnBKK d. 24/04-2016 23:54

Nero
MarcG skrev:

Hej John,

Det har vi allerede været, men efter 14 dage har vi endnu ikke fået noget respons fra dem.

Klart nok...

Konsulatets opgave er IKKE at hjælpe Thailandske virksomheder, men Danske.

Du skal over de Thailandske kanaler. Husker fra min tid, med produktion i bla. Thailand, at der findes et ministerielt kontor som hjælper forretningsfolk, med at finde producent.

Brugte selv et Trading Company, når det var større produktioner (bla. produktion af de Danske Klaphatte), selv om det koster lidt. Ca. 3-5% af produktions prisen. Spiller ingen rolle, for thaier' får en meget bedre pris på arbejdet, end du kan opnå. Og så har du et firma, som følger op på kvalitet og leverings tid. Det er meget klogt i Thailand.

Firmaet, som jeg desværre ikke kan huske navnet på lå i BKK.

Og min vistkort mappe, ligger i Thailand. Men hvis jeg kommer på navnet og du er interesseret, vil jeg komme tilbage.

Klaphattene, var iøvrigt ikke min egen produktion, men en kammerat's, som jeg connectede med firmaet.

Jeg husker der var der mega høj told/afgifter/kvoter/kvota, på textiler fra Thailand.
Har du styr på det.?

MarcG
Hej Nero,

Ja, bestemt. Jeg har selv overvejet med benyttelsen af et konsulent firma for formidling og løbende kontrol.

Jeg rejser selv derned i morgen, og en måned frem, så jeg håber selv, at kunne stå for dette ved første produktion.

På de silke og spandex blandinger vi bruger er der 12 % told på, så 'mega' er vel så meget sagt, selvom det selvfølgelig også er alt for mange %%%...

Hvis du finder dit visitkort må du meget gerne lige smide en besked Shock)!

Nero
MarcG skrev:

Hej Nero,

Ja, bestemt. Jeg har selv overvejet med benyttelsen af et konsulent firma for formidling og løbende kontrol.

Jeg rejser selv derned i morgen, og en måned frem, så jeg håber selv, at kunne stå for dette ved første produktion.

På de silke og spandex blandinger vi bruger er der 12 % told på, så 'mega' er vel så meget sagt, selvom det selvfølgelig også er alt for mange %%%...

Hvis du finder dit visitkort må du meget gerne lige smide en besked Shock)!

Firmaet hed GENEXCO. Det er mange år siden og det ser desværre ud til at de har rykket teltpælene til Indien.

http://www.tradei...4-GENEXCO/

Men held og lykke med projektet.

kro90
Hej Nero
Ved ikke om Dany stadig ligger ved Hotel Rembrandt Sukhumvit road Soi 18 Danny. Dany har en stor systue og lavede på et tidspunkt b.la uniformer mm.
Han har også export af tøj.
Kim

Nero
kro90 skrev:

Hej Nero
Ved ikke om Dany stadig ligger ved Hotel Rembrandt Sukhumvit road Soi 18 Danny. Dany har en stor systue og lavede på et tidspunkt b.la uniformer mm.
Han har også export af tøj.

Tak for det kro90. Men det er MarcG som søger produktions faciliteter.
Han ser jo nok dit tip her. Wink

MarcG
Yep, det vil jeg helt sikkert forsøge :-) Tak!

Spring til debat: