Se indlæg
 Udskriv debat
Jeg bor i Thailand, kæreste til DK
phukettrader
Halløj.. jeg undskylder på forhånd hvis jeg svaret ligger lige for mine fødder, men jeg kan simpelthen ikke finde det..

Sagen er at jeg har adresse i Thailand. Jeg er pt i DK og vil nu gerne have besøg af min kæreste. Så kan/skal jeg vel ikke udfylde VU2 vel ?

Tænker vi "bare" skal klare alle de dokumenter de ønsker på visakontoret i BKK ?

Er det stadig sådan at fruen skal fremvise papirer fra "job" ?. Hun arbejder ikke, men får penge af mig til at leve for. Så hvis første del af dette spørgsmål er aktuelt, så skal vi jo snyde :-). Hun siger at der er en "ven" der kan klare alt for 18.000 bath.. og DET synes jeg godt nok er vildt..

Hun bor på Phuket

vh
Phukettrader

farao54
Det kommer jo lidt an på hvad der ligger i begrebet 'klare alt", idet en rejseforsikring og visa udgiften alene kommer tæt på eller over de 18.000 Baht.

sudsakhon
Hej phukettrader
Dit spørgsmål er skam ikke så dumt endda..

Som udgangspunkt, er visumbetingelserne ens for par, hvor den ene part som vært er bosiddende i DK og i de tilfælde hvor værten er fast etableret i udlandet (udlandsdansker).

Der kræves nemlig som udgangspunkt, at værten har fast bopæl i Danmark. Men dette udgangspunkt kan fraviges i særlige tilfælde, fx hvis ansøger er inviteret af en såkaldt udlandsdansker.

Resten af visumkravene skal stadig opfyldes, men husk at udstedelsen beror på et samlet og konkret skøn.

Derfor kunne jeg da godt tænke mig at vide hvad "vennen" yder for 18K..
Sådan en kapacitet kunne vi godt bruge her på kontoret..

I har et fast etableret liv i Thailand og det er det I skal give indtryk af.
Myndighederne skal sikre sig, at hun ikke tager ulovligt ophold i DK, så alle oplysninger om forhold, der støtter dette, bør oplyses.

Eller sagt kort: I skal sandsynliggøre, at I (hun) tager hjem igen..

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Spring til debat: