Se indlæg|
forskelle i flybillet priser
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 05/04-2006 16:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
jeg undrer mig i mit stille sind over hvorfor det er billigere, at købe flybilletter gennem et bureau fremfor direkte hos flyselskabet.Jeg kan se flyselskaberne så kan nøjes med selve transporten. Men det er jo stadig muligt, at købe billet der, bare noget dyrere. Agenterne gør det jo ikke gratis.![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/04-2006 17:01
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hejsa birkehoj Ja det forstår jeg heller ikke. selv inde hos thai air anbefalede de mig at bestille billet hos et andet bureau. |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 05/04-2006 18:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Jeg går ud fra, at bureauerne køber billetterne med en bureaurabat, som de så deler med kunden. Sådan foregår det i mange andre brancher. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/04-2006 18:23
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
jc skrev: Jeg går ud fra, at bureauerne køber billetterne med en bureaurabat, som de så deler med kunden. Sådan foregår det i mange andre brancher. mvh jc Ja, noget i den retning, konkurrence... /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 05/04-2006 19:07
|
|
Hvad jeg mener er, at hvis man kan sælge en billet til 7.800,00 (ca.den pris jeg har givet pr stk.) gennem en agent, og der skal deles en evt. difference med flyselskabet, hvorfor så ikke tage en reel pris og holde en tættere kontakt til kunden/passageren. Samme billet hos flyselskabet koster ca. 9.500,00. jeg ville være mere tryg ved, at handle direkte med flyselskabet,Selv om det jo nok er lige så sikkert hos en agent.. any way. Også bare en tanke. |
|
|
|
| 7409 |
Lagt på d. 08/04-2006 08:31
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Hej birkehøj Jeg har lige købt billetter hos Thai og har givet 7600 kr. for Bangkok - københavn retur og med en billet fra Phuket til Bangkok. Jeg tror ikke jeg kunne have fået den billigere hos en rejseagent. Eller hva...... Vh. Ina |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 08/04-2006 09:05
|
|
Tja ina, Jeg har måske været for hurtigt ude.. Det er THAI jeg har købt billetter til, men gennem Mr.jet. Check din PB. |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 08/04-2006 09:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
En ting er sikkert, det kan godt betale sig at ringe rundt eller lege lidt med nettet, der er TIT store penge at spare, og om det så er gennem en agent eller direkte hos rejseselskabet, det er lidt forskelligt, jeg har booket for min kunder gennem både det ene og det andet, og ved at kigge sig lidt for kan man hurtigt spare 1000-3000 kr pr. billet. Jeg tog ind til et af selskaberne og præsenterede mig selv, og mit selskab, og ved at skrive pænt til dem og forespørge på priser, kan jeg af og til få lidt ekstra da de ved at prisen ryger lidt ned efetr et par dage.... Et andet godt tip ! når du har fundet den billigste billet over nettet, så prøv at rykke datoerne for afg/ank lidt frem og tilbage af og til kommer der en pris frem der er 10-25 % billigere, ex. hos Flybillet.dk kan man gøre dette... og om man kommer afsted d. 9 eller d. 10 har somregel ikke den store betydning !!! God fornøjelse !! Redigeret af tuktuk d. 08/04-2006 09:19 |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 08/04-2006 09:19
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Hej birkedhoj - jeg har taenkt samme tanke og ville egentligt ogsaa helst koebe direkte fra flyselskabet. Spoergsmaalet er om der en gang i naer fremtid bliver saa haard konkurrence selskaberne imellem (og dermed ikke kun mellem selskabet og dets bureauer) at nogle flyselskaber toer skaere bureauerne vaek og saelge direkte (lige som mange korte flyrejser i Europa eller USA)? Jeg tror ikke det kommer paa kort sigt, det kraever en presset langdistance-brance samt at alle vil kunne selvbetjene via internet osv. for at holde omkostningerne ned. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 08/04-2006 10:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Der er en fordel ved at booke f.eks. direkte hos Thai. Så kan man med det samme reservere det sæde man ønsker - også på economy. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 08/04-2006 10:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
det kan man gøre alligevel, man skal bare ringe til dem og give dem det PNR nummer som står på billetten så kan du få dit sæde reserveret !! |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 08/04-2006 12:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Det er meget forskelligt fra flyselskab til flyselskab om det kan betale at booke direkte. Jeg har kigget lidt på priser fra Hamborg i Juli og f.eks lufthansa og Emirates er billigere på deres hjemmesider en f.eks. Travellink og Travelstart. Man kan forøvrigt komme fra Hamborg indtil d 8 juli for under 6000kr også med SAS for lige lidt over 6000kr prøv lige at søge prisen direkte fra CPH så er det nok noget mere end ca 6000kr. Jens |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.