Se indlæg
 Udskriv debat
Stickman Weekly: Sukhumvit Soi 22's Bright Future
JohnBKK
"When the lights went out on the Imperial Queen's Park Hotel in late 2014 it wasn't just Bangkok's largest hotel that was plunged in to darkness but with it much of Sukhumvit soi 22. The largest source of customers for many of the businesses in the soi was no longer. Since then it has been a struggle for many on soi 22 with some businesses folding, while many have scraped by. Few have thrived. With the refurbished Queen's Park Hotel rebranded as a Marriott and set to reopen in July as well as a flurry of construction taking place up and down the soi, the future of Sukhumvit soi 22 looks bright again."

www.stickmanbangkok.com/images/Sukhumvit-soi22-12.jpg

http://www.stickm...soi-22.htm

Quote of the week comes from a reader and really resonates with me, "The longer you are away from Thailand, the harder it is to care about all the bullshit that goes on there."

JohnBKK
Jeg har læst Stick´s afsluttende kommentar flere gange:

"The world was aghast this week as the video of hooligans viciously attacking a British family in Hua Hin went viral. The sickening attack was nothing that hasn't happened in Thailand many times before. The difference this time was that one of the victims was an old lady. Thais ganging up on foreigners in great numbers and not letting up even when the foreigner is down is nothing new. With mobile phones with video recording capability, reports of such incidents are more common, but I am of the belief that it is only the reporting of such incidents that is on the increase and that this sort of thing has been happening for a long time. The Thais appear to be more concerned about who leaked the video than the incident itself. As per usual, they fear any negative effects it may have on their precious tourism industry. This should be a reminder that Thailand is not as safe as you may think, either in terms of vicious attacks like this or accidents due to carelessness or recklessness. A couple of years back I was, I think, the only person to report the incident in which the wing mirror of a tour bus driving down narrow Soi Nana clipped a foreigner in the back of the head, sending him crashing to the ground outside Stumble Inn. He died. There are so many negative news stories involving foreigners in Thailand that are never reported, even on social media. Be careful out there - Thailand is much more dangerous than most think."

Jeg var i Thailand første gang i 1999, på Phuket, samme tid som Stickman, vi mødtes dog aldrig..

Det jeg har bemærket gennem årene ved at læse Stickmanweekly, er at han altid har sagt at Thailand er sikkert og Bangkok ligeså, der er ikke nogen risiko for at blive slået ned, overfaldet, frarøvet dit og dat osv. - og det har faktisk altid undret mig hvorfor han mente det. Idag kan jeg læse at han nu har ændret mening, måske fordi han er flyttet væk, og først nu opdager hvor farligt og råddent her er.

Jeg oplevede det på Phuket i 1999 og de efterfølgende 3 år hvor stor risikoen for overfald, tyveri m.m. var allerede den gang, men der blev sgu bare ikke skrevet om det! Der var ingen mobil med kamera, der var færre CCTV, men der skete da ting og sager alle vegne, og det hørte og talte vi om i barerne eller så det selv med egne øjne.

Stick har også altid hævdet at Bangkok var sikker, not so.. I 2004 på en skod "13 Coins" restaurant omkring Soi 29 på Ramkhng. Road sad vi og spiste stille og roligt, mens en flok pisfulde thai Somchai gooks sad ved et andet bord og forsøgte at hidse mig - Farang - op til en konfrontation, hvilket ikke lykkedes, havde allerede dengang oplevet hvordan vilddyrene altid angreb i flok, så jeg smilede bare fjoget og sagde "tjok de kraap" osv. - og vi fik spist op og kom ud i en fart.

Det har altid været farligt, især når de er fulde og i flok, så skal der pisses nationalitet, stolthed og territorier af, det er nødvendigt når man tilhører en taber kultur og taber nation.
Redigeret af JohnBKK d. 01/05-2016 22:48

The_Horror
JohnBKK skrev:

Det jeg har bemærket gennem årene ved at læse Stickmanweekly, er at han altid har sagt at Thailand er sikkert og Bangkok ligeså, der er ikke nogen risiko for at blive slået ned, overfaldet, frarøvet dit og dat osv. - og det har faktisk altid undret mig hvorfor han mente det. Idag kan jeg læse at han nu har ændret mening, måske fordi han er flyttet væk, og først nu opdager hvor farligt og råddent her er.

Jeg oplevede det på Phuket i 1999 og de efterfølgende 3 år hvor stor risikoen for overfald, tyveri m.m. var allerede den gang, men der blev sgu bare ikke skrevet om det! Der var ingen mobil med kamera, der var færre CCTV, men der skete da ting og sager alle vegne, og det hørte og talte vi om i barerne eller så det selv med egne øjne.

Stick har også altid hævdet at Bangkok var sikker, not so.. I 2004 på en skod "13 Coins" restaurant omkring Soi 29 på Ramkhng. Road sad vi og spiste stille og roligt, mens en flok pisfulde thai Somchai gooks sad ved et andet bord og forsøgte at hidse mig - Farang - op til en konfrontation, hvilket ikke lykkedes, havde allerede dengang oplevet hvordan vilddyrene altid angreb i flok, så jeg smilede bare fjoget og sagde "tjok de kraap" osv. - og vi fik spist op og kom ud i en fart

Jeg ved ikke om der er blevet mere vold i Thailand eller om det bare er blevet mere synligt pga. overdreven CCTV og efterfølgende internet medierne. Jeg kender ikke politiets statistikker, men slåskampe til landsby 'morlam' fester har været mere reglen end undtagelsen så længe jeg kan huske. Pga. den øget turisme er det vel også naturligt at udlændinge/turister bliver involveret, især da turister ofte opholder sig i områder med druk- og narkotikamiljøer.

Selv vil jeg mene at det er en stigende tendens uden at være sikker. Da jeg første gang kom til Thailand fik jeg af vide at det var mere sikkert at færdes i TH end i DK, og langt mere sikkert end i andre Sydøstasiatiske land fx Filippinerne som altid har haft ry for hård kriminalitet. Jeg har en kammerat som blev overfaldet og truet med sten af nogle teenagere i Manila, de ville have hans penge. Jeg gav folk ret i deres mening mht. at Thailand var fredeligt dengang. Jeg følte mig altid tryg i Thailand. De seneste år har ændret lidt på mit syn. Uanset hvor man er bliver man hele tiden mindet om overfald, gaderøverier og indbrudstyve..dette fra thaierne selv, så man må vel lytte lidt til dem. Unge mænd på stoffer kan bare finde på mange mærkelige ting. Jeg er nu aldrig decideret bange når jeg færdes i Thailand, men måske mere opmærksom.

Sidste gang jeg var til farang bryllup i Thailand blev nogle af de udenlandske mandlige gæster budt op til dans af nogle lokale fyrer, helt umotiveret. De fik dog af vide at de kunne danse med politiet hvis de ville danse. Det tætteste jeg selv har været på en slåskamp var en fuld araber på et diskotek i RCA der mente at han ville have både mit bord og mine freelancere efter et toiletbesøg. Hans sorte afrikanske ven fik ham dog hevet væk inden helvede brød løs. Det fik mig efterfølgende til at tænke på at her rejser jeg jorden rundt for at slippe for de mellemøstlige hunde og deres problemer de skaber i Europa, for blot at finde ud af at canceren har spredt sig til Thailand. En anden gang var jeg på bar i Pattaya hvor en stiv farang mente at han skulle drikke af min øl i stedet for at købe sin egen...inden jeg selv opdagede det, var han slået i gulvet af en muay thai mellemvægter af en dørmand. Så lå han der og rallede i sit eget blod, blev trukket udenfor og rallede videre. Ud over disse episoder har jeg aldrig oplevet problemer i TH. Men dog hørt alle historierne inkl. fra de thailandske medier hver gang de rivaliserende universitets/motorsai teenage bander (dek vans) kommer op og toppes.

Men hvad ligger til grund for den (måske) stigende tendens med vold i Thailand ved jeg ikke. Er det den bedre økonomi (finder sig ikke i så meget længere?) eller måske frustration over dårligere økonomi og stigende priser? er det den udenlandske TV/Youtube/Computerspils kultur? dårligt selvværd? træt af overdreven turisme hvor de gang på gang bliver set ned på af russere, arabere og indere? eller bare hele globaliseringen og udviklingen af turismen helt fra de første velklædte, respektfulde og imponerede vesterlændinge til nutidens "scum of the earth" der flokkes til Thailand for at suge den sidste dråbe mælk ud af den slidte pat?

Heldigvis er der mange flinke mennesker i Thailand den dag i dag, så der er håb endnu.

Spring til debat: