Se indlæg
 Udskriv debat
Panama Papers
The_Horror
uha, overskriften i sig selv lyder dramatisk...

Jeg har her til aften leget skabsjournalist og kigget lidt i databasen som altså indeholder uddrag hacket fra advokatfirmaet "Mossack Fonseca". Du kan selv lege lidt med her:

https://offshorel....icij.org/

Der er ikke så meget at komme efter og oplysningerne er sparsomme. I DK var der ikke så meget Dansk/Thai relevant. Dog fandt jeg et firma ved navn "Thailutex", vistnok noget import/distribution af tøj/tekstiler, men jeg ved ikke om det har noget med Thailand at gøre. Manden hedder Per Winther Buus.

Kigger man på thailandske firmaer er der mere guf, bl.a. nogle af de kendte thai erhvervsfolk og politikere og lidt enkelte fra Shinawatra klanen (bl.a. en nevø).

Listen viser en masse skandinaviske navne, bl.a. Jonas Broberg som der har været lidt om i medierne mht. 'property scams', du ved, snyde andre faranger for penge og den slags hverdagsfnidder. En del navne er sværere at gætte hvor de er fra, bl.a. Peter Storm (Chachoengsao) og Thomas Schroeder (BKK). Enkelte på Thailand listen er dog lidt interessante, bl.a.:

Jacob Lykkegaard (Holte).
Jacob Bojsen Poulsen.
Kjeld Michael Olsen (DanFil).
Torben Busk Jensen
Jan Erik Jakobsen (Connexxions LTD).

samt et navn jeg personligt har hørt om før, dog uden at kende vedkommende:

Peter Waagensen (Mermaid Dive Center Jomtien).

Kender I vedkommende kan I jo fortælle dem at de findes dér (men det vidste de jo nok i forvejen).

Som sagt er det ikke for at hænge navne ud, og det er ikke for at stikke folk. Disse oplysninger ligger let tilgængelige for alt og alle. Derudover skal det understreges at der ikke nødvendigvis behøver ligge noget kriminelt bag.
Redigeret af The_Horror d. 09/05-2016 22:08
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

Webmaster
The_Horror skrev:
Torben Busk Jensen

Faldt lige over det navn på Se og Hør.

Villy Eenberg, der vandt Robinson Ekspeditionen i 2009, er klar på nye eventyr - denne gang som hotel-manager i Phuket, Thailand.

- Efter små tre år som konferencekoordinator på Klinten i Rødvig fik vi tilbuddet af min bedste ven, som er bosat i Phuket, fortæller Villy Eenberg glædestrålende til SE og HØR.

Den 60-årige vinder af Robinson Ekspeditionen 2009 har altid været frisk på udfordringer og har nu taget hul på en ny.

Villy er allerede flyttet til Thailand, og fruen flytter efter omkring første august.

- Vi skal være manager-par på et helt nyt hotel, ejet og bygget af danskeren Torben Busk Jensen.

- Det er et super flot sted sydligt på Phuket.

- Det bliver et rent eventyr. Vores opgave bliver blandt andet at gøre BTR Suites til danskernes foretrukne hotel på øen.

Læs selv nærmere på: http://www.seogho...l-thailand

BTR Suites kan man se nærmere om her: www.btrsuites.com - Og på Facebook

Og her er en ca. 2 år gammel video med noget af det andet af det Torben Busk Jensen roder med:

Må nok indrømme at jeg godt kunne blive hook på sådan en Cavalon :-)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
hugoboerge

http://scandasia....rtainment/

Peter Waagensen er bl.a. partner i HW Trading som har B&O agenturet for Thailand.

The_Horror
godt spottet Web!

igen, der er jo ingen der siger at noget kriminelt ligger bag, men man kan da undres over hvorfor folk vil have deres penge gemt så langt væk fra alle myndigheder som muligt.

bum bum...
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

vandango
The_Horror skrev:

godt spottet Web!

igen, der er jo ingen der siger at noget kriminelt ligger bag, men man kan da undres over hvorfor folk vil have deres penge gemt så langt væk fra alle myndigheder som muligt.

bum bum...

Tror at der kan være mange grunde.
En der sådan lige falder mig i øjnene er køb af ejendom i udlandet, ville sgutte betale ejendomsværdiskat til Danmark.
Selv for rigmænd er det enorme beløb.

Spring til debat: