Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Læger, hospitaler og klinikker
 Udskriv debat
Diskret klinik på eller omkring Sukhumvit/MBK/Silom
Tommy123
Vil gerne spørge om der er en der ved om der er en god diskret klinik, og hvis muligt ikke for dyrt??
vi er 2 der har været ude på lidt show, og nu gerne vil chekkes for Div kønssygdomme, inden vi tager tilbage til DK???
Evt send mig en personlig/besked!

Ha en god dag

Mvh

Anjin
Sorry Tommy123 , jeg kan ikke hjælpe med den info, men jeg giver dig thumbs up for den store variation i dine spørgsmål :

i marts vedrørende hvor man kan fejre bryllupsdagen på romantisk facon og i juni hvor man kan blive tjekket for sexsygdomme efter lidt sjov i gaden..... . PS det er ment med et smil på læben, dit liv dine beslutninger.

Nero
Tommy123 skrev:

Vil gerne spørge om der er en der ved om der er en god diskret klinik, og hvis muligt ikke for dyrt??
vi er 2 der har været ude på lidt show, og nu gerne vil chekkes for Div kønssygdomme, inden vi tager tilbage til DK???
Evt send mig en personlig/besked!

Ha en god dag

Mvh
Sorry,
Havde overset at du var i Bkk. da jeg svarede. Derfor slettet mit indlæg.
Redigeret af Nero d. 18/06-2016 07:09

Bade-Dyr
Går dog hen til et hospital i det område du / i opholder jer.
Og forklare du / i gerne vil teste for div kønssygdomme, HIV med mere.
Se en Doctor, For taget prøverne, betal, kom igen senere til svar.
Det er altså utrolige nemt og lige til.

Og husk også at nogle af dem tager 2-3 måned før de kan ses, Så Husk at blive teste igen i Danmark når den tid er gået, For at være mere sikker.

Skipper Hans
Du er for sent paa den, ell. flere aar for at sige det rent ud.. i tidligere tider regerede Dr. Amundsen paa Bangkok Nursing home med stor autoritet og viden om netop den slags du efterlyser, dog skal naevnes der var "kun" gonner & syf paa davaerende men det blev klaret at once og med koerekort naesten med det samme..

Dit problem kan jo nok i vaerste fald ikke kureres saadan lige her og nu da der jo er kommet en hel del mere til svineret end i "gamle" dage.. saa det er nok bedst hvis du vil vaere sikker i din mistanke, at gaa til de lidt mere sofistikerede og autoriserede klinikker som har expertisen i bl. a. bongo bongo etc. etc. men disse klinikker kender jeg ikke noget til da jeg ikke har vaeret i soelet i mange aar.. God luck og Cheer's mateCool
Redigeret af Skipper Hans d. 18/06-2016 07:40

hugoboerge
Skipper Hans skrev:

Du er for sent paa den, ell. flere aar for at sige det rent ud.. i tidligere tider regerede Dr. Amundsen paa Bangkok Nursing home med stor autoritet og viden om netop den slags du efterlyser, dog skal naevnes der var "kun" gonner & syf paa davaerende men det blev klaret at once og med koerekort naesten med det samme..

Dit problem kan jo nok i vaerste fald ikke kureres saadan lige her og nu da der jo er kommet en hel del mere til svineret end i "gamle" dage.. saa det er nok bedst hvis du vil vaere sikker i din mistanke, at gaa til de lidt mere sofistikerede og autoriserede klinikker som har expertisen i bl. a. bongo bongo etc. etc. men disse klinikker kender jeg ikke noget til da jeg ikke har vaeret i soelet i mange aar.. God luck og Cheer's mateB)

Til traadstarter - opsoeg et hospital og betal hvad det koster - det er ikke noget man leger med det her.

Hvad angaar Onkel Ejnar (Dr. Ammundsen) saa huserede han paa hjoernet af Oriental Avenue ovenpaa British Dispensary dvs hans klinik laa der. Det ekceptionelle ved hans klinik var at han kunne tilse 3 patienter ad gangen saa han rendte frem og tilbage mellem de tre rum med en sygeplejerske i haelene som tog notater.

Herudover var han laege ved Bangkok Nursing Home.

Der gaar mange historier/anekdoter omkring Onkel Ejnar.

1. En maskinmester opsoegte Onkel Ejnar og det foerste Onkel Ejnar sagde til maskinmesteren var "Bukserne ned" hvortil maskinmester svarede "Jamen jeg har ondt i halsen".

2. Denne her oplevede jeg selv. Nogle kolleger/venner spillede fodbold i RBSC (Royal Bangkok Sports Club) og vi var et par stykker som lige ville ud og stoette. Desvaerre kom vi for sent men oplevede dog foelgende:

To af vores venner var paa vej tilbage fra fodboldbanen hvor de moedte Onkel Ejnar som var ude og spille golf.
Onkel Ejnar kiggede paa de to og sagde saa: "Dyrker d'herrer ogsaa sport ?"

Onkel Ejnar oenskede at tilbringe sin alderdom i Danmark sammen med sin kone Aks. Ved den aarlige Tiffin afholdt af Dansk Thai Forening var det kutyme at THAI floej orkideer gratis til Danmark som saa kunne koebes paa auktion. De to aeldre mennesker ville absolut have disse orkideer. Det pudsige var at de to sad og overboed hinanden. Men de fik orkideer med hjem.

Nok om det. Igen til traadstarter - faa herlighederne checket efter og betal hvad det koster.

Anonym Bruger
Jeg har ingen erfaring med den slags klinikker men jeg ved at kønssygdomme på engelsk kaldes STD så hvis du googler "STD clinic bangkok" er jeg sikker på der er en del resultater du kan bruge.

sudsakhon
Indledningsvis skal det nævnes, at du ikke behøver at være bange for prisen. Din rejseforsikring vil normalt dække udgiften.

De sygdomme man kan rage til sig efter en våd tur i byen (og det er lige meget hvilken by i verden) er fuldstændig de samme som det altid har været..
HIV er så bare en af de "nyere"..

Det som er problemet, især i lande som Thailand, er at der gives antibiotika for snart set alt, lige fra kærestesorger til pengeproblemer.
Der gives endda penicillin til virusinfektioner som influenza, hvilket er tude tåbeligt. Men selv læger gør det, for det er tradition, at har man været ved lægen, så er det en "dårlig læge" hvis han ikke fixer problemet med en indkøbspose fuld af forskelligt farvede tabletter.
Jeg hører ofte, at thailændere siger at danske læger er dårlige, fordi de "gør ikke noget".. Jamen..?? Du har influenza...
Hvad skulle han have gjort? Krystalhealing? Tarorkort? Regndans?
men der er en forventning om en "pille" der tager det hele. Og her anvendes ofte antibiotika, bl.a. penicillin.
Det gør, at der er stor fare for multiresistente bakterier, som bla. ved SDT/VD, kært barn mange navne, især er problematisk for den situation trådstarter spørger til.

Antistoffer for HIV kan som regel først testes omkring 3 måneder efter smitteoverførelsen. Der er klinikker i DK, hvor det kan foretages rutinemæssigt, hvis man ikke ønsker at gå til egen læge. Samme som de andre sygdomme dernede, de kan testes og behandles.

Viralt overførte sygdomme, f.eks. herpes, (eller HIV) kan ikke behandles, kun lindres. Den hænger man på resten af livet.
Bakterielt overførte sygdomme, f.eks. gonorre, Syfilis eller klamydia kan helbredes, men det er her at det er vigtigt at man testes og ikke bare får hele dynen af antibiotika "for en sikkerheds skyld", som de billigere klinikker kunne være tilbøjelige til . Dels ud fra dårlig sundhedsfaglig viden, og dels ud fra et økonomisk perspektiv

I Bangkok kan du tage ind på et af de store internationale hospitaler, f.eks. Bumrungrad International Hospital, der ligger på Sukhumvit Soi 3.

Det er i international topklasse, men ved ambulant behandling vil du kunne testes og behandles for et par tusinde baht. (Husk, at din rejseforsikring normalt vil dække udgiften)
-Jeg ville således undgå sidegade eller "walk-in VD klinikker" (I Thailand kaldes de oftest for VD Clinics)

Syfilis er grim at få, men ikke den der oftest smittes med. Dog er en test alligevel nødvendig, samtidig med den underskov af andre afledte bakterielle infektioner..

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
The_Horror
ok Tommy Thailand,

troll?

I din ihærdige planlægning af din ensidige sexferie og søgen efter frække gader og shorttime hoteller kunne en pakke kondomer vel tænkes at komme på tale? men ja, man kan jo kun købe dem overalt i Thailand. Nu går turen vel hjem til konen og den fremtidige skilsmisse så turen hurtig kan gå til Thailand igen. Du har ingen kønssygdomme, men spørg lægen om han har en vaccine imod 'Gul feber'.

Til info kan jeg sige at de fleste sygdomme har inkubationstid, fra 1 uge til 3 måneder, så hvis du skal være sikker så vent til du er kommet hjem til DK, enten hos din egen læge eller på div. anonyme klinikker som findes på forskellige sygehuse.

Jeg gider ikke nævne mere om brugen af kondomer for der er ingen der lytter til sådan et råd, folk smitter bare videre og sætter halen mellem benene når et eller andet pigebarn bliver gravid, sådan har det været altid og det vil det blive ved med.

hugoboerge
@Sudsakhon - traadstarter forespoerger omkring et check-up og jeg tvivler at rejseforsikringen daekker det.

Herudover mener jeg heller ikke at en rejseforsikring daekker koenssygdomme da det maa indgaa under kategorien "self-inflicted" sygdom.

sudsakhon
The_Horror
Du har fuldstændig ret.. Altså med holdningen til kondomer
Men objektivt set, var det jo ikke det, trådstarter søgte råd om...

Samme bandbulle kunne lægen give, men hvad hjælper det, når skaden er sket?

"Gul feber" har vel på en eller anden måde eller omfang ramt os alle, ikk'?
-Hvad der besluttes i den henseende har jeg svært ved at se, at 3. mand har ret til at blande sig i...

Men for at vende tilbage til det første, så må vi da håbe, at denne lille oplevelse (vurderet ud fra behovet for et lægebesøg) giver anledning til en overvejelse om brug af prævention næste gang...
Men det er så relevant.....Næste gang

sudsakhon
@hugoboerge
En kønssygdom er ikke "self inflicted"..Ligeså lidt som en dårlig mave efter et restaurantbesøg. Begge tilfælde kunne være undgået, men det er ikke en adækvat (påregnelig) følge af en beslutning.
Modsat deltagelse i ekstremsport osv. som du nok tænker på, og som meget ofte ikke vil være dækning for

Men det er korrekt, at en forebyggende undersøgelser, generelt set, ikke altid vil være dækket. -

I forbindelse med kønssygdomme vil denne undersøgelse dog normalt være dækket, medmindre at det modsatte specifikt fremgår af forsikringsbetingelserne.

Man kunne jo føle, at det sved dernede....

Men skulle der ikke være dækning, er prisen stadig kun et par tusinde...Baht

natty
Det er da utroligt, at der er så mange som ikke bruger condom, specielt hvis man stikker det tredje ben op hvor der har været rigtigt mange før.
Til orientering, de kan købes i enhver 7-11, Familymart mv.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

The_Horror
sudsakhon skrev:

@hugoboerge
En kønssygdom er ikke "self inflicted"..Ligeså lidt som en dårlig mave efter et restaurantbesøg. Begge tilfælde kunne være undgået, men det er ikke en adækvat (påregnelig) følge af en beslutning

Gal noget sludder kære Sud, du sammenligner en kønssygdom med madforgiftning!

Indtagelse af kost er livsnødvendigt og indebærer selvfølgelig en risiko, nøjagtigt som at gå en tur udenfor hvor du jo kan blive kørt ned og dø. Men at bolle uden kondom i et højrisiko miljø, i et højrisiko land er fandeme ikke en livsnødvendighed, det er direkte dumt. Jeg har selv været dum, men jeg sidder sgu heller ikke og spørger hvor jeg kan blive tjekket bagefter, en info du kan finde ved en simpel google søgning, men trådstarter er angiveligt ganske stolt ved situationen og læser du andre tråde denne har startet ja, så nærmer det sig sgu en troll.

Egentlig er jeg ret ligeglad med folks kønssygdomme, det må de selv ligge og rode med. Men efter ret mange år i Thailand har jeg set mange tilfælde af stoddere der efterlader disse piger gravide, nøjagtigt som de lokale vatpikke. Ikke engang lidt børnepenge gider de sende...nej det er bare videre på næste sexferie.

Læs denne artikel om børn af Australske sexturister på Filippinerne:

http://www.dailym...thing.html

Det er hverdag...

Bevares, disse piger har selv en del af skylden...men det er almen viden i branchen at mændene først og fremmest giver flest penge hvis de kan få sex uden kondom, sådan er det også i DK. Samtidig har kunderne tendens til at vælge den samme pige igen og igen hvis hun 'går med til det', så det klart at disse piger tager chancen...de er der jo for at tjene penge. Samtidig kan man se på uddannelsesniveauet hos disse piger samt deres miljø. Så hvem burde vide bedre?

Risikoen for STDs er ikke blevet mindre efter de nye slags turister er kommet til TH fra andre højrisiko lande som Kina, Rusland, Afrika, USA osv. Tommelfinger-regel er at hvis hun ikke bruger kondom med dig, så gør hun det sgu nok heller ikke med de andre kunder el. med hendes yaa baa afhængige thaikæreste. Og den med "jeg var fuld" holder heller ikke...hvis du kan få en 'halvfed' på, så er du ikke fuld nok til at 'glemme' regnfrakken.

nå, men jeg kan sgu egentlig være ligeglad...

natty
Jeg er fuldstændig enig med Horror.
Jeg ønsker Intet dårligt for andre mennesker, men et eller andet sted, inderst inde, kunne man ønske at ikke kondom brugere, vender hjem med en resistent gonoré.
Og dog, nej, de kunne jo smitte andre med samme.
Dumme mænd med hovedet under armen, er der sgu for mange af,......desværre.
Trådstarter er måske en troll, men emnet har måske fået nogen til at bruge indersiden af hovedet.Hammer

JohnBKK
Enig, men det er jo fakta at p!khovedet styrer det meste, ikke?

Cool

natty
JohnBKK skrev:

Enig, men det er jo fakta at p!khovedet styrer det meste, ikke?

Cool

Grin måske, men det kan være en mulighed at bruge begge hoveder? Specielt i højrissiko lande.
Når det er sagt, skal jeg da ikke gøre mig helligere end jeg er. Jeg har da selv dummet mig, men jeg lærte af det.
God aften til alle.

sudsakhon
@The_Horror

Jeg tror, at du har misforstået sammenligningen.
Vi taler om adækvans i forsikrikringssammenhæng , idet det blev fremført at der måske ikke skulle være dækning .
Derfor er denne sammenlig skam helt relevant.

Jeg er, som jeg skrev også enig i hvad man burde have gjort, men jeg forsøgte at svare konkret på det trådstarter forespurgte uden at blande min egne formaninger ind i sagen ;-)

The_Horror
sudsakhon skrev:

@The_Horror

Jeg tror, at du har misforstået sammenligningen.
Vi taler om adækvans i forsikrikringssammenhæng , idet det blev fremført at der måske ikke skulle være dækning .
Derfor er denne sammenlig skam helt relevant.

Jeg er, som jeg skrev også enig i hvad man burde have gjort, men jeg forsøgte at svare konkret på det trådstarter forespurgte uden at blande min egne formaninger ind i sagen ;-)

Jeg har tydeligvis misforstået sammenhængen...sorry

sudsakhon
NP ;-)

Jeg læste artiklen, som du linkede til. Har naturligvis set tilsvarende i Thailand..

Med al den elendighed i verden, forstår man måske hvorfor nogen vælger at gro langt hår, få en ring i næsen og bruge al energi på at redde gadehunde, katte, hvaler, træer eller skildpadder..
Det kan være en overspringshandling, hvor man får afløb for sit indre feel-good behov

Spring til debat: