Se indlæg
 Udskriv debat
Nyt badeværelse !!
Bade-Dyr
Hej der ude.

Vi går og tænker over nyt badeværelse, Det i huset er fra da huset blev bygget ca 30 år siden.
Så det skal skifte ud.

Der kommer nogle imorgen og ser på det, og give et tilbud på at fjerne alt, sætte nyt op.

Vi skal derfor selv købe fliser, toilet, vask, spejl med mere.

De klinker / fliser man bruger, Hvad skal jeg gå efter der ?

Grunden til jeg spørger er, At jeg har bo til leje i mange total nybygge condo, Og fliser / klinker på badeværelse der altså starte med at blive sort / misfarvet efter 2-3 måned tid, til trods for ekstra rengøring, hyret folk til at se om de kunne få det væk.

Så går ud fra det er pga de forkert der er brugt. Måske billige ?

Så hvis der er nogle der har nogle tips til hvad vi skal se efter for at undgå dette, Ville jeg blive glad.

Takker på forhånd.

hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

Hej der ude.

Vi går og tænker over nyt badeværelse, Det i huset er fra da huset blev bygget ca 30 år siden.
Så det skal skifte ud.

Der kommer nogle imorgen og ser på det, og give et tilbud på at fjerne alt, sætte nyt op.

Vi skal derfor selv købe fliser, toilet, vask, spejl med mere.

De klinker / fliser man bruger, Hvad skal jeg gå efter der ?

Grunden til jeg spørger er, At jeg har bo til leje i mange total nybygge condo, Og fliser / klinker på badeværelse der altså starte med at blive sort / misfarvet efter 2-3 måned tid, til trods for ekstra rengøring, hyret folk til at se om de kunne få det væk.

Så går ud fra det er pga de forkert der er brugt. Måske billige ?

Så hvis der er nogle der har nogle tips til hvad vi skal se efter for at undgå dette, Ville jeg blive glad.

Takker på forhånd.

Led efter et professionelt firma som saelger alt til et badevaerelse og forhaabentlig faar du ogsaa en garanti. Koster sikkert noget mere, men undgaa at faa amatoerer ind i huset.

JohnBKK
Et par tråde - dog lidt gamle - om emnet, ovre på Teakdoor:

http://teakdoor.c...units.html

http://teakdoor.c...oject.html

lek
Kvalitets klinker koster fra 160,- til 300,- thb ca per m2
plus hvad de så finder på at forlange for at lime dem op.
Har selv lige lagt 26 m2 a 160 ( fik 30 i rabat ) plus limen 5 sække a 130 thb.

Conrad
At fliserne bliver sorte efter kort tid lyder mystisk, fugerne kan blive sorte hvis det er en dårlig fugemasse der er brugt.

Du kan i HomePro, Thai Watsadu og lignende byggemarkeder finde alt hvad du har brug for til et badeværelse, tag konen med så I kan forstå hvad de anbefaler og se Jer om der er nok mange tilbud.

Glaserede fliser bliver ikke sorte, men køb fugemasse med anti fungus middel.

Jeg har lavet flere badeværelser i Thailand og der er stor forskel på kvaliteten af de forskellige ting.

hiks
Hvis du køber en dyr bruse kabine, har du samme problem med kalk og snavs, med lidt kno fedt kan den dog nemt rengøres. En bruse kabine er også nem at udskifte. kalk fjerner at godt til rengøringen, specielt hvis det for lov at sidde lidt og virke.

hvis du er til fliser,det rigtig svært at vejlede uden et farvekort, men jeg ville vælge en blanding af grå og brun og lidt rødt, med tiden bliver det rødbrun, hvis det ikke rengøres bliver det til sidst mørke grå, men der går lang tid. Er det til stuen som ikke er udsat for vand ville jeg vælge en mørkegrå, som bevarer sin farve evigt.

Fliserne skal være lakeret ikke ro. man kan også få fliser der er lidt skid sikre, mest vigtig uden for brusekabinen hvor man går.

Jeg tror ikke en proff toilet firma i thailand kan rådgive på det punkt du spørger, men de er gode til at designe og lave et smukt resultat lige her og nu.

vandango
hiks skrev:

Hvis du køber en dyr bruse kabine, har du samme problem med kalk og snavs, med lidt kno fedt kan den dog nemt rengøres. En bruse kabine er også nem at udskifte. kalk fjerner at godt til rengøringen, specielt hvis det for lov at sidde lidt og virke.

hvis du er til fliser,det rigtig svært at vejlede uden et farvekort, men jeg ville vælge en blanding af grå og brun og lidt rødt, med tiden bliver det rødbrun, hvis det ikke rengøres bliver det til sidst mørke grå, men der går lang tid. Er det til stuen som ikke er udsat for vand ville jeg vælge en mørkegrå, som bevarer sin farve evigt.

Fliserne skal være lakeret ikke ro. man kan også få fliser der er lidt skid sikre, mest vigtig uden for brusekabinen hvor man går.

Jeg tror ikke en proff toilet firma i thailand kan rådgive på det punkt du spørger, men de er gode til at designe og lave et smukt resultat lige her og nu.

Kalkproblemer har jeg aldrig haft hos os i Thailand?

Asian Farmer
Vandango: Nok ikke let at se hvor meget arbejde din kone ligger i det, naar du kun er der faa dage om aaret ;-)

vandango
Asian Farmer skrev:

Vandango: Nok ikke let at se hvor meget arbejde din kone ligger i det, naar du kun er der faa dage om aaret ;-)

1½ måned er det længste jeg har opholdt mig i det ene hus, hvor jeg har det ene badeværelse mens resten af familien bruger det andet grundet bla. thai toilettet.

Hun vasker ikke vægfliserne af, men gulv og toilet.
Vandet løber let og elegant ned fra fliserne, og efterlader hverken spor af sæbe eller kalk. Har aldrig oplevet noget lignende før.
Jeg bader 2 til 3 gange hver dag.

jens
Et af de helt store problemer i Thailand er at de støder fliserne helt sammen, så der ikke er plads til en ordentlig fuge.
Den falder simpelthen ud da fugemørtelen jo ikke kan komme ordentlig ind i mellemrummene, dette sker ret hurtigt.
Så hvis du kan få dem til at lave en ordentlig fuge så er du et stort skridt på vejen til noget der holder.
Et andet problem er at de heller ikke er ret villige til at bruge rigtig fliseklæb, de bruger sand og cement med det resultat at fliserne bliver skruk ret hurtigt.
Så sørg for at finde nogen der kan lave en ordentlig fuge og sætter fliserne op med fliseklæb.

Også med hensyn til produkterne især fugemørtelen, der er produkterne fra Thai crocodile virkeligt ringe.
Køb dem fra weber saint gobain istedet, der går fugerne ikke i opløsning i løbet af det første år.
http://www.webert.../home.html

Bade-Dyr
Takker for input fra jer.

Vi har nu har en til at se på badeværelse og give et tilbud på at udføre alt arbejde.

Så nu skal vi igang med at lede efter matarailer der skal bruges.
Så vi ved total prisen for nyt badeværelse.

Også skal der laves nyt badeværelse.

Må sætte mit lid til at at ham (dem) der kommer og lave det, Ved hvad de har gang i.
Der er 0% handyman gemt i mig. LOL LOL

hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

Takker for input fra jer.

Vi har nu har en til at se på badeværelse og give et tilbud på at udføre alt arbejde.

Så nu skal vi igang med at lede efter matarailer der skal bruges.
Så vi ved total prisen for nyt badeværelse.

Også skal der laves nyt badeværelse.

Må sætte mit lid til at at ham (dem) der kommer og lave det, Ved hvad de har gang i.
Der er 0% handyman gemt i mig. LOL LOL

@Bade-Dyr - held og lykke med projektet. En beboer her (endnu ikke flyttet ind) har nu haft 3 contractors hvilket desvaerre for ham ogsaa har betydet indkoeb af nye fliser.

JohnBKK
Med alle de klamphuggere der kalder sig håndværkere, så ville jeg gøre det selv:

http://goerdetsel...devaerelse

Pibe

rinpoche
JohnBKK skrev:

Et par tråde - dog lidt gamle - om emnet, ovre på Teakdoor:

http://teakdoor.c...units.html

http://teakdoor.c...oject.html

Et godt sted at spørge om råd. Teakdoor.

De går meget op i diverse konstruktioner af dette eller hint og har en meget stor erfarings pool.

Conrad
JohnBKK skrev:

Med alle de klamphuggere der kalder sig håndværkere, så ville jeg gøre det selv:

Pibe

Da Badedyret indeholder nul handymand, så er dette et dårligt råd.

Til flisebelægning så spørg om de kan bruge tandspartel i stedet for at sætte fliserne op med centimetertykt cement og køb en god fliseklæber og husk også at købe de små plastikkryds så der bliver en ensartet fuge mellem fliserne.

Og planlæg hvor vask, bruser og toilet skal være, så pvc rørene og udtag bliver hvor de skal være, både til vand og afløb. Husk på at ikke alle wc har den samme byggelængde til væggen, det er kedeligt at opdage at hullet er for tæt på væggen.

Husk der skal en jordforbindelse med i elinstallationen til elvandvarmeren og også til stikkontakten hvis du vil have en sådan.

For at minimere fugtgener, så er det en god idé at montere en ventilator i loftet eller væggen, den kan betjenes sammen med lyset evt. med forsinket slukning.

På YouTube er der mange videoer om hvordan man sætter fliser op.

Ja der er mange ting man skal have styr på når man bygger og her i Thailand kan man let blive uvenner med både håndværkerne og konen hvis man insisterer på at arbejdet skal udføres som man vil have det.Shock

JohnBKK
Hehe! Du har ret, Conrad..

Man skal også helst være der hele tiden for at tjekke hvad de laver, og det bryder de sig dæl´me ikke om.

Bade-Dyr
@Conrad.

Takker for gode Tips & Råd.

Lidt "sjovt" at de Tips & Råd du kom med, Er stort set de samme ting som ham vi påtænke at bruge sagde til os.

Så der er håb forud !!!!! Grin

Skal nok melde tilbage i tråden her når vi har fået nyt Badeværelse.
Tro vi påbegynde om 1-3 uge tid.

Vi skal til et par ting nu her de næste par uger, Så skal jo lige passe med vi er hjemme 5 dage i træk, Som er den tid han har sagt det vil tage at lave nyt badeværelse.

kiml
En god ide er at smøre en cement gummihud i bruse kabinen, det er lovpligtigt i DK og sikrer mod fugt
Conrad skrev:

JohnBKK skrev:

Pibe

Da Badedyret indeholder nul handymand, så er dette et dårligt råd.

Til flisebelægning så spørg om de kan bruge tandspartel i stedet for at sætte fliserne op med centimetertykt cement og køb en god fliseklæber og husk også at købe de små plastikkryds så der bliver en ensartet fuge mellem fliserne.

Og planlæg hvor vask, bruser og toilet skal være, så pvc rørene og udtag bliver hvor de skal være, både til vand og afløb. Husk på at ikke alle wc har den samme byggelængde til væggen, det er kedeligt at opdage at hullet er for tæt på væggen.

Husk der skal en jordforbindelse med i elinstallationen til elvandvarmeren og også til stikkontakten hvis du vil have en sådan.

For at minimere fugtgener, så er det en god idé at montere en ventilator i loftet eller væggen, den kan betjenes sammen med lyset evt. med forsinket slukning.

På YouTube er der mange videoer om hvordan man sætter fliser op.

Ja der er mange ting man skal have styr på når man bygger og her i Thailand kan man let blive uvenner med både håndværkerne og konen hvis man insisterer på at arbejdet skal udføres som man vil have det.Shock

hugoboerge
Endnu et tip: Koeb ekstra ind af fliser det kunne jo vaere man fik brug for dem en dag og saa vil det aergerligt at hoere "satock mot laew".

For at vaere sikker paa at gulvbelaegning osv er limet godt fast og at der ikke er noget hulrum saa check alt med en moent og hvis det lyder hult er det daarlig udfoert arbejde.

Spring til debat: