Se indlæg|
Stickering it to the man
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 04/07-2016 06:30
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Det thailandske sprog er blevet beriget nogle flere gloser/ord eller slang om man vil. Det skriver Andrew Biggs om her fra gaarsdagens udgave af Brunch: http://www.bangko...to-the-man Interessant hvad ordet "yim" eller smile ogsaa kan betyde. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 04/07-2016 08:03
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
"I'm not talking to him," she said. "He did a bad thing." My heart sank, fearing he had perhaps tried something untoward of a sexual nature which would be awful -- how would I explain that to her parents? But no. Apparently my niece "lined" him, after which the READ sign popped up, signifying he had read the message. What transpired would shake the average Thai teen to the very core -- he didn't reply. It was another whole 24 hours before he sent a message back. This was a terrible snub. For this, the best friend was blocked. Ha ha ha Da konen og jeg start med at være sammen, Ringe hun altid 5 min efter hun havde sendt en SmS hvis jeg ikke havde svaret hende. Da hun tro at jeg ikke svaret pga det var noget i vejen. Det tog lidt tid for hende at lære at leve med, jeg ikke læse SmS når jeg modtager dem, og bestemt ikke svare dem hvis det ikke er vigtige.. Også i starten var vores venner rundt på gulvet når der kom en SmS til mig, og jeg ikke sprang hen til mobil og tjekke, Men svaret dem, Den læser jeg senere eller imorgen. Er det rigtige vigtige ringer folk jo.. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 04/07-2016 10:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Det kommer vel an på hvad man subjektivt set lægger vægt på i sin kommunikationsform.. Man kan jo godt vælge at prioritere sms som fyld og ikke vigtigt. Sådan er der også nogle, der opfatter e-mail. Altså at hvis det er en vigtig meddelelse, sendes den pr snail mail. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 04/07-2016 11:06
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
sudsakhon skrev: Det kommer vel an på hvad man subjektivt set lægger vægt på i sin kommunikationsform.. Man kan jo godt vælge at prioritere sms som fyld og ikke vigtigt. Sådan er der også nogle, der opfatter e-mail. Altså at hvis det er en vigtig meddelelse, sendes den pr snail mail. Snail mail fra DK med B post osv osv. hvor man kraever svar foer modtager har modtaget den vigtige meddelelse. Det er faktisk helt til grin og der er absolut intet at goere naar man henvender sig til afsender om at sende per luftpost hvilket jeg anser som vaerende snail mail naar man bor udenfor DK. Svaret er som regel at "det kan deres system ikke klare". Hvad LINE angaar saa meldte jeg mig til en gruppe som vedroerer vores "landsby" blot for at foelge lidt med i hvad der foregaar. Egentlig er der ikke de store nyheder eller sladder men det som bemaerkes at at medlemmerne af gruppen som paa trods af at det er voksne mennesker sender disse idiotiske og barnlige stickers. OK man blot ignorere det. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 04/07-2016 12:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Systemer er ofte kolosser på lerfødder.. Jeg forstår heller ikke hvorfor der skal spilles papir, tid og ressourcer på brevkommunikation, når eboks sagtens kan håndtere dette. Men jeg tænker mere på kommunikation via sms som vigtig. Personligt kunne jeg sagtens sende en SMS med vigtige oplysninger og forvente at der blev reageret med samme interesse eller intensitet som en opringning. Line er måske mere massekommunikation, hvor jeg skelner til sms som Sendt direkte til modtager. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.