Se indlæg|
Sygeplejerske
|
|
| Hammelstrup |
Lagt på d. 24/07-2016 10:17
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hejsa , nogen der har erfaring med om det kan lade sig gøre at ansætte en sygeplejerske til at delvis overtage en Thailænders plikt til at passe ældre familie medlemmer ??
Gift med en dejlig quinde fra Thailand
|
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 24/07-2016 12:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Min (ex)svigermor var blind og næsten døv. Idet begge døtre boede i Danmark og sønnen dårligt kunne finde ud af at lyne ned, når han skulle pisse (men var meget opfindsom, når der skulle vrides penge ud, så han slap for at arbejde) var løsningen at en sygeplejerske tog sig af hende. Man kan få lige hvad man vil, det er et spørgsmål om penge!!! Men skal det, for en almindelig økonomisk ramme, kunne lade sig gøre med en evt. fuldtidshjælp (eller deltid ved mindre krævende opgaver) vil en sygeplejerske i yderkanten af karrieren være bedste bud. (nyuddannet/tæt på pensionsalderen) Førstnævnte er nok det nemmeste og det brugte vi i starten Da svigermors helbred skrantede fandt vi det mest forsvarligt at hun kom på hvad der svarer til et plejehjem. Men det var pga. sygdom og det var ikke billigt. Bedste bud er så måske en nyuddannet sygeplejerske fra bøh-landet.. De har ofte sværere ved at få ansættelse på gode hospitaler (læs: gode lønninger) og det vil være en win/win at få dokumenteret praktisk erfaring. Der skal måske overvejes at to køre skifthold, da det kan være meget anstrengende at være på 24/7 med laaaaaaange kedelige tomgangstider... |
|
|
|
| Hammelstrup |
Lagt på d. 24/07-2016 12:41
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Tak
Gift med en dejlig quinde fra Thailand
|
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 24/07-2016 13:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Det skal lige siges, at der er flere "nurse" niveauer i Thailad. Faktisk ligesom i Danmark, hvor man kan henregne SOSU, i det to niveurer (hjælper/assistent) denne uddannelse er inddelt i, sammen med en egentlig sygeplejerskeuddannelse. vi brugte hvad der svarer til en SOSU assistent (den lange SOSU eller "lille" sygeplejerskeuddannelse) der i Thailand er en "nurse aid". Det er lidt over 12 år siden, men hun fik 15000 B per måned + kost/logi og to betalte rejser til hjemmet i landsbyen om året og frihed et par aftner/eftermiddage. Det er ikke så meget for en 24/7 forpligtelse, som hun havde. Jeg mener at gennemsnitslønnen for hendes niveau var 10-12000 B dengang. Men for en 40-45 timers arbejdsuge. Hun var ganske ung og havde selvfølgelig en unge, som var parkeret hos familien i landsbyen. (Det var imponerende, at hun overhovedet fik en uddannelse) Andre thailændere undrede sig over den mærkelige ordning, jeg havde betinget mig, da hun tiltrådte. Nemlig at hendes datter skulle have lov at bo med sin mor, sammen med min (ex) svigermor. Det fungerede fint, selvom jeg havde mistanke om at moderen egentlig helst ville have været fri. Prøv at gætte hvem, der var døv og blind, og som passede unger, mens moderen nød sine friaftener/eftermiddage med Gud ved hvilke knallerttaxichauffører hun kunne støve op TITS: This is Thailand,stupid |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.