Se indlæg
 Udskriv debat
The five stages of culture shock for foreigners in Thailand
hugoboerge
Maaske lidt basis for diskussion:

bangkok.coconuts.co/2016/07/29/five-stages-culture-shock-foreigners-thailand

Godt nok en invitation fra sidste aar men derfor kan man godt laese om det:

http://bangkok.co...ned-locals

The_Horror
Efter min mening rammer den egentlig meget godt plet, jeg har før været inden på noget lign. her på siden, fordi det er en process de fleste gennemgår, men denne formulering rammer ret godt. Det er min overbevisning at rigtig mange sidder fast i niveau 3. Det er bl.a. derfor vi får nogle diskussioner herinde, fordi os udlændinge står forskellige steder, både aldersmæssigt, erfaringsmæssigt, uddannelse m.m. men også vores opfattelse og forestillinger om Thailand som er forskellige...tid og alder er ingen garanti skal det lige siges. Nogle mennesker bor i Thailand i 25 år og kommer aldrig videre end trin 3, andre rejser dertil en gang om året og når trin 5 efter 5-7 år. Der er virkelig stor forskel på hvordan vi udlændinge opfatter Thailand.

Et godt eksempel er at flere herinde tit snakker negativt om Thailand fordi de ikke gør tingene ligesom os, ergo er de dummere end os. Med andre ord, de vil have det som i Danmark men med Thailands varme klima og billigere priser. Andre er for længst er kommet videre og nu blot nyder de kulturelle forskelle på godt og ondt.

Spring til debat: