Se indlæg
 Udskriv debat
26-års reglen er afskaffet
Webmaster
26-års-reglen betød, at danske statsborgere, der har haft statsborgerskab i Danmark i mindst 26 år, ikke behøvede at leve op til det såkaldte tilknytningskrav, når de ønskede at få deres ægtefælle til Danmark.

Med tilknytningskravet skal parret tilsammen have større tilknytning Danmark end et andet land. Men i maj underkendte Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol reglen som diskriminerende.

Det har fået Inger Støjberg til at bortfortolke 26-års-reglen i lovgivningen, så tilknytningskravet nu gælder alle danske statsborgere – en praksis, som Institut for Menneskerettigheder har kaldt ulovlig.

Inger Støjbergs begrundelse for ændringen er, at hun gerne vil »fastholde de stramme familiesammenføringsregler«.

Udlændingeordfører Marcus Knuth har desuden begrundet ændringen med, at Danmark skal have de stramme familiesammenføringsregler, så »vi ikke bliver en asylmagnet«.

Det kan blive sværere for udenlandsdanskere at få deres udenlandske ægtefæller med tilbage til Danmark, efter at regeringen afskaffet den såkaldte 26-årsregel. Reglen betød, at danske statsborgere, der har haft statsborgerskab i mindst 26 år, ikke behøvede at leve op til tilknytningskravet, om at parret tilsammen skulle have større tilknytning til Danmark end til et andet land.

Medvirkende: Lars Kyhnau Hansen, talsmand, Ægteskab Uden Grænser.
Kilde: DR

Læs nærmere på:
- Nye regler for familiesammenføring rammer højtuddannede udlandsdanskere (Information.dk)
- Nye regler om familiesammenføring rammer bredt (TV2)
- Ændringer i tilknytningskravet i sager om ægtefællesammenføring (nyidanmark.dk)
- Nyhedsbrev fra Ægteskab Uden Grænser (PDF-format)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Thomas72
Jeg troede ellers Venstre går ind for den personlige frihed, men det her er jo endnu et indgreb i ens personlige frihed.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Webmaster
Man kan sige at de politiske korrekte har sejret ad helvede til....
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
GAMBIT
Det har været på et hængende kussehår hele vejen i gennem for mit vedkommende - nåede også at starte FS lige før det blev ændret til en kontant afregning på 6000 kr for sagsbehandling.

Stakkels de menesker der fremover får sablet deres fremtidsplaner om et liv i DK ned.
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

Thomas72
Afskaffelsen af 26 årsreglen rammer højtuddannede udlandsdanskere.

https://www.infor...dsdanskere

Artiklen har nogle dage på bagen, dog fra denne måned. Wink
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Spring til debat: