Se indlæg
 Udskriv debat
Fordomme om Thaikvinder
Webmaster
For omtrent 8 måneder siden var jeg travlt optaget med andet, på det tidspunkt, da Radio 24syv tog et emne op i radioen om fordomme om thaikvinder. Nu har jeg så fået taget mig sammen til at få lyttet udsendelsen igennem og til at få klippet de andre emner i udsendelsen væk.

Tilbage er så ca. en times udsendelse som kredser rundt om emnet: Fordomme om Thaikvinder.
En udsendelse og en debat vi da ikke skal snydes for her på siden.

Indhold: (cirkatal)
00:00 - 01:30 Introduktion
01:30 - 05:40 Snak med gæsten i studiet
05:40 - 15:57 Snak med Sine Plambech
15:57 - 17:55 Værterne snakker om antallet af thai'er i Danmark og om udsendelsens emne
17:55 - 29:33 Snak med gæsten i studiet, om Ole Wedel, købekone, fornuftsægteskab og indspark fra lytterne
29:33 - 31:30 Værterne snakker om udsendelsens emne
31:30 - 38:12 Snak med Kim fra Odense
38:12 - 39:40 Snak med gæsten i studiet
39:40 - 41:20 Værterne snakker om udsendelsens emne og tager lidt indsendte indspark fra lytterne op
41:20 - 51:09 Snak med John fra Thisted (John og Mong som var med i Fra Thailand til Thy og omvendt)
51:09 - 59:08 Om Ole Wedel og en snak med den "falske" Ole Wedel's kone
59:08 - 1:01:28 Snak med gæsten i studiet og afslutning af udsendelsen
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
GAMBIT
Tak Web, det er verdensklasse - jeg glæder mig til at lytte til udsendelsen, især Om Ole Wedel og en snak med den "falske" Ole Wedel's kone, vil jeg glæde mig til.
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

hugoboerge
GAMBIT skrev:

Tak Web, det er verdensklasse - jeg glæder mig til at lytte til udsendelsen, især Om Ole Wedel og en snak med den "falske" Ole Wedel's kone, vil jeg glæde mig til.

Vil ogsaa sige tak til Web for det glimrende initiativ.

lek
Der er sgu da ikke noget at sige til fordommene... Bare se jer omkring i Danmark... hver anden bordel er med thaier.
Sålænge der er mænd uden nosser bliver det ik bedre

ThanosDK
Damn man bliver dælme sur og ked af at høre alle de fordomme.

Jeg kan godt nikke genkendende til at have hørt samtlige fordomme selv, efter at være gift med en Thailænder i flere år, men jeg sige at de passer sgu ikke.

Vi tilhører en stor mængde thailændere i Aalborg.
Vitterligt ALLE pigerne som jeg kender, fra Isaan området, arbejder ved Aalborg kommune med rengøring og sosu'er.
Alle arbejder!!! og nogle dem har ved siden af dette også en masage

Vi kunne lære noget.
Jeg ville sgu være stolt hvis ALLE danskere arbejdede. Smile

hugoboerge
Fordomme var der nok af i udsendelsen - det var ikke bare fordomme om Thai kvinder.

Fordomme om gamle maend/aeldre maend

Fordomme om akavede maend (Ole Wedel som et eksempel)

Gad vide om ikke udsendelsen om de 3 "Casanovaer" som drog til Thailand har bidraget kraftigt til at danskerne har disse fordomme om Thai kvinder ?

Af de 3 "Casanovaer" var der faktisk kun een person som var sympatisk, Ole Wedel godt nok meget akavet men paa en sympatisk maade og saa til slut efter min mening en usympatisk person.

De gamle tanters (Thisted/Bjerrehuus) udsendelser har sikkert ogsaa bidraget.

Udsendelsen som saadan var det ikke noget i vejen med. Den unge Thai dame paa 23 aar gjorde det udmaerket.

Tak til Web for at lade os lytte med.

Anjin
@HB

"Gad vide om ikke udsendelsen om de 3 "Casanovaer" som drog til Thailand har bidraget kraftigt til at danskerne har disse fordomme om Thai kvinder ?"

Hvad er det for en udsendelse du henviser til ?

Webmaster
Anjin skrev:

@HB

"Gad vide om ikke udsendelsen om de 3 "Casanovaer" som drog til Thailand har bidraget kraftigt til at danskerne har disse fordomme om Thai kvinder ?"

Hvad er det for en udsendelse du henviser til ?

Det er udsendelsen: Købt fri til kærlighed

Og som HB også er inde på, der er også masser af fordomme om danske mænd som finder sammen med en thailænder. Især danske kvinder kan være modbydelige på den konto.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Anjin
@Web

Tak for linket, også til radioprogrammet, glæder mig til begge dele.

Anjin
Kunne være interessant at se en opfølgning og status for de 3 mænd som tv valgte at følge i udsendelsen fra 2004.

Webmaster
Anjin skrev:

Kunne være interessant at se en opfølgning og status for de 3 mænd som tv valgte at følge i udsendelsen fra 2004.

Enig. Tror dog ikke vi får det.

Men som det fremgår af interviewet med Sine Plambech i radio-udsendelsen fra 24syv, så kan vi til efteråret forvente os en opfølgning på Fra Thailand til Thy og Fra Thy til Thailand.
Med venlig hilsen

Webmaster

Anjin
Ok, har ikke hørt radioudsendelsen endnu, men altid interessant at se hen over en periode.

hugoboerge
Tanterne Bjerrehuus/Thisted mener jeg lavede nogle udsendelser om kvindelige sex-turister som rejser til Afrika for at faa noget sort.

Her er en oestigsk film om emnet og filmen hedder Paradise : Love.

https://en.wikipe...dise:_Love

Jeg vil ikke komme med kommentarer for saa vil jeg bare blive beskyldt for at have fordomme.

Filmen kan downloades hvis man soeger.

maik
hugoboerge skrev:

Tanterne Bjerrehuus/Thisted mener jeg lavede nogle udsendelser om kvindelige sex-turister som rejser til Afrika for at faa noget sort.

Her er en oestigsk film om emnet og filmen hedder Paradise : Love.

https://en.wikipe...dise:_Love

Jeg vil ikke komme med kommentarer for saa vil jeg bare blive beskyldt for at have fordomme.

Filmen kan downloades hvis man soeger.

Filmen bliver faktisk vist på DR K i aften (16.08.16) kl. 22.00
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
Spring til debat: