Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Stickmanweekly: Pattaya 2016
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 28/08-2016 16:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
"It's hard to believe that it's 2 long years since I last stepped foot in Pattaya, a place I used to visit several times a year. How has the place I love to refer to as Sin City changed in that time? Would the streets be lined with girls giving you a knowing smile and declaring you a hansum man or had Sin City changed to meet the needs of a changing visitor demographic? I spent less than 48 hours in Pattaya. These are my observations."![]() http://www.stickm...a-2016.htm Quote of the week, "If you have no appetite for risk, perhaps Thailand is not for you." |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 28/08-2016 22:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Ser godt nok lidt tomt ud. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 29/08-2016 07:58
|
|
Det er udenfor sæsonen, men der er masser af CCC = Cheap Charlie Chinese!![]() |
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 29/08-2016 18:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 325 |
Pattaya har ligesom resten af Thailand udviklet sig, kulturelt og økonomisk...det er godt på vej til blot at blive et nyt Singapore...pænt, dyrt og kedeligt. Kineserne marcherer på samlebåndet i pæne rækker...pokkers til økonomisk fremgang i vores exkolonier ;-) De konservative expats har vundet...Thailand har fået "ordnung" som i Europa og den thailandske middelklasse kan nu hygge sig i deres kedelige aflukkede boligkvarterer med deres 2 biler og børnene på internationale skoler. Det er tid til nye græsmarker. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 29/08-2016 20:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Ja - såvidt har det også været en gammel plan at "tæmme" Pattaya hvilket er sørgeligt. Da jeg mødte byen første gang var jeg godt "rusten". Med 3 ture årligt til Pattaya, blev "rusten" banket væk af høj indtagelse af sprut og nøgne barpiger på hotelværelserne, samt skide godt selskab af andre danskere og båtnakker. Så naturligvis ønsker jeg også at andre kan opleve samme som jeg. Det har jo også ført til et ægteskab med en vidunderlig thailansk kvinde, i en by der er i rivende udvikling. |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 29/08-2016 21:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
vandango skrev: Ja - såvidt har det også været en gammel plan at "tæmme" Pattaya hvilket er sørgeligt. Da jeg mødte byen første gang var jeg godt "rusten". Med 3 ture årligt til Pattaya, blev "rusten" banket væk af høj indtagelse af sprut og nøgne barpiger på hotelværelserne, samt skide godt selskab af andre danskere og båtnakker. Så naturligvis ønsker jeg også at andre kan opleve samme som jeg. Det har jo også ført til et ægteskab med en vidunderlig thailansk kvinde, i en by der er i rivende udvikling. Thailands turistminister drømmer ihvertfald om at tæmme PTY, som Jeg tidligere har oprettet om tråd om http://www.thaila...ost_244216 Nej, de skal lade PTY som den er og Jeg har det samme som dig, Jeg ønsker også andre kan opleve livets glæder også de yngre generationer, når Jeg engang selv bliver for gammel til det pjat.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 29/08-2016 21:23
|
|
Glem det og kom videre, mængder af nye badegæster der har brug for nogle år i drømmeland, indtil de enten vågner op og kommer videre, eller kreperer derude.. "Others enjoying the walk were not the Pattaya visitors of old. Once dominated by Germans, Brits and Americans, today Pattaya attracts more Chinese, Indians, Middle Easterners and Eastern Europeans. The days when Western men were drawn to Pattaya like flies to shit seem so long ago.." - og hvem gider egentlig være sammen med den slags? |
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 29/08-2016 22:05
|
|
svaret er ingen, kun dem selv vel... Pattaya er død og begravet...en udvikling som har været i gang længe er hermed fuldført med det resultat at Pattaya i dag har ligeså lidt charme som Avedøre på en kold regnvejrsdag og aldrig vil være det samme igen. Vi har alle vidst at det ville ske, men jeg er stadig overrasket over at det gik så hurtigt. Bedst som man fik Thailand helt ind under huden, lærte sproget, kulturen, charmen og mentaliteten at kende, så viste globaliseringen og kapitalismen sit smukke ansigt og ændrede Thailand til en kedelige forstad til Beijing, smurt ind i amerikanske brands. Spørgsmålet er bare hvor man så skal hen for at få samme stemning á la Pattaya i start 00'erne? Og her snakker jeg ikke om nærmest gratis sex med en pige på halvdelen af ens egen alder. Jeg snakker om den særlige stemning og charme Thailand havde dengang...den gensidige nysgerrighed og oprigtige venlighed. Gad vide om det egentlig overhovedet findes? ...vi har vel brug for en eller anden illusion til at holde os gående? |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 29/08-2016 22:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
The_Horror skrev: Jeg snakker om den særlige stemning og charme Thailand havde dengang...den gensidige nysgerrighed og oprigtige venlighed. Gad vide om det egentlig overhovedet findes? ...vi har vel brug for en eller anden illusion til at holde os gående? Jeg har sagt det flere gange, og nu siger jeg det igen Cambodja. Dér kan du stadig opleve den oprigtige ydmyghed og illusionen om et indokina langt væk fra det vestlige overvågningssamfund der peger fingrer af dig til du skamfuldt lægger dig i graven i en stor forvirring om du nogensinde nåede at opleve det der nærmer sig et anstændigt liv.Det kan stadig opleves, men skynd dig. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 29/08-2016 22:22
|
|
Da_Hollor, listen up.. and be wise.. Al perception er projektion, dvs. man ser det man vil se qua sine indbyggede fordomme, begrænsninger og blokeringer. Den dag Pattaya, Phucket, Hua Hin, osv. opfattes som mindre attraktive, kedelige, eller endog risikable at opholde sig i, så er det ens egen perception, og så er det "move on time" - og andre vil tage over, hvilket vi kan se på div. vlogs og blogs, hvor idioterne er eksperter i ligegyldigt p!s, f.eks. om kaffen på Starfucks er OK, hvor er der billig pad thai, billig tattoo osv. osv. Horebukkenes tid lakker mod enden, det er total Darwin, |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 29/08-2016 22:27
|
|
@GAMBIT: Yep, Cambodia - Tony Poe had a blast there, og mange andre steder! Altså drenge... det mest vilde, sindssyge og farlige er allerede sket, wtff gør vi??? http://www.soldie...se-now.htm |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 29/08-2016 22:38
|
|
Vi kunne jo starte med at flytte over på Cambodia Portalen SES |
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 30/08-2016 00:00
|
|
haha Cambodiaportalen..ja, vi kan starte nu Gambit og så om 30 år kan vi sidde og fortælle de unge knægte om dengang Cambodia var rigtig sjovt og uberørt. Har tænkt på Cambo, men det virker dog allerede som om det er blevet mainstream. Hvad med Laos? lille landlocked befolkning, godt hjernevasket af de kinesiske pseudokommunister, vel som isaan for 15 år siden? nåå, men jeg må på med panamahatten, ud og lege antropolog på jagt efter uberørt land...mission impossible.. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 30/08-2016 00:20
|
|
The_Horror skrev: haha Cambodiaportalen..ja, vi kan starte nu Gambit og så om 30 år kan vi sidde og fortælle de unge knægte om dengang Cambodia var rigtig sjovt og uberørt. Har tænkt på Cambo, men det virker dog allerede som om det er blevet mainstream. Hvad med Laos? lille landlocked befolkning, godt hjernevasket af de kinesiske pseudokommunister, vel som isaan for 15 år siden? nåå, men jeg må på med panamahatten, ud og lege antropolog på jagt efter uberørt land...mission impossible.. Gerne Horror, vi er nok nød til at se i øjnene at verden aldrig vil blive det som vi egentlig længes efter, endda vil der være brugere herinde der vil slå sig på lårene af sådan nogle grønskollinger som os, dem som kom til Asien helt tilbage i f.eks. 60´erne. WOW for et flip. Jeg har kørt gennem Laos på en knaldert, Nord til Syd. Det er bestemt værd at besøge, dog er det helt anderledes når det kommer til det mere lurvede, eksotiske og krimi Noir stemningsfyldte Cambodia. Men ja, Laos vil nok minde de fleste af os om Isaan, og Laoterne er endnu imødekommende, blide og uvidende så man stadig kan glemme alt om tid og sted mens man er midt i det. Dog er det lidt for roligt, trivielt og primitivt til jeg ville bosætte mig der, eller rejse dertil flere gange om året - Også selvom det netop er det primitive der typisk er det som er charmerende og tryllebindende ved et land. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 31/08-2016 11:04
|
|
@Horror faldt lige over denne flotte video af Laos. Så kan du jo selv bedømme om det er noget som kunne være interessant for dig |
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 31/08-2016 13:38
|
|
tak for den video...det minder lidt om det isaan jeg kender fra før i tiden...før det gik op i nye huse, smarte bybiler og div. smartphone og iPads. Jeg vil helt sikkert tilbringe mere til i Laos og Cambodia på mine næste ture. Cambodia virker helt sikkert også spændende og så kan vi sætte lidt gang i Cambodiaportalen....Thailand er ikke for os Gambit, vi kom for sent til festen...det er ikke noget for vores generation, selvom vi lige nået at få de sidste krummer fra fadet som idag ikke bare er tomt, det er slikket ren som en hundeskål. Det er ikke kun min refleksion, overalt hører du folk sige det samme. Rigtig at folk som kommer til Thailand første gang vil nok stadig være imponeret, men det er svært at juble når man kender til tidligere tiders TH. Selv thaierne siger det samme...min exkone fortæller at folk fra isaan ikke helt forstår tingene...politisk ser det også sort ud og på den ene side ser de flere og flere velhavende thaier i området køre i luksusbiler og bor kæmpe huse der før kun var forbeholdt kvinder gift med velhavende faranger, på den anden side er lønninger og priserne på de vare de producerer lave og uændret, mens priserne på andre vare generelt er skudt i vejret. Ting der før kostede 2-3 baht på markedet, koster idag 20-30 THB osv..folk låner penge i bankerne som vanvittige og alle vil have en bid af hi-so livet...på bare 1 generation er det gået helt amok, tør slet ikke at tænke på hvordan udviklingen må have set ud i Kina de sidste 10 år. Bevares, jeg ønsker det bedste for Thailand og jeg kan godt unde Thailand en økonomisk fremgang, men meget af charmen ryger desværre i svinget heraf og måden det er sket på er ikke særlig køn at opleve. Nu kan thaierne så læne sig tilbage mens laoter og burmesere knokler for dem på deres restauranter og byggepladser. nå, men jeg vil snuse lidt til nabolandene og se om jeg kan blive inspireret. Hvad er det i øvrigt for et profil du har fået Gambit? Det ligner en blanding af Frankenstein og 80'er glamrock. Redigeret af The_Horror d. 31/08-2016 13:51 |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 31/08-2016 14:08
|
|
"Hvad er det i øvrigt for et profil du har fået Gambit? Det ligner en blanding af Frankenstein og 80'er glamrock." Det sgu da Cobra Verde aka gale Klaus Kinski!
Redigeret af JohnBKK d. 31/08-2016 14:18 |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 31/08-2016 19:26
|
|
- og her en af de mange grunde til at LOS har mistet charmen, de findes allevegne nu, også her på matriklen, bitches.. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 31/08-2016 22:38
|
|
Beklager JohnBKK, jeg kunne ikke holde ud at høre mere på hende efter 0:35 men har checket hendes kanal og kan se hun backpacker en del lande og har højst sandsyneligt ingen anelse om hvad Thailand er og ikke er. Sorry hvis jeg virker lidt grumpy, men har glemt at tage mad med på min nattevagt så take no offence. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 31/08-2016 23:46
|
|
@Horror, Jeg er enig med det du skriver i forhold til den materialistiske udvikling som disse ellers så gode Buddhister er blevet forblændet af. En anden ting som jeg nok forsigtigt må gætte på er at de glade, smilende og "naive" beboere i og fra Isaan ærligt talt er ved at få nok af farang og vores "liv på 1.klasse" Jeg vil kun gætte på det da jeg som sagt i virkeligheden er en grønskolling der kom til Thailand som drikfældig,utærlig horeglad idiot turist i 2006 - Jeg kunne ikke vente på at komme hjem fra denne 3 ugers druktur. Men noget fik alligevel ram på mig efter jeg var kommet hjem til hverdagen.... Jeg tog derfor og pakkede min taske og drog afsted igen, nu som kulturel passager gennem hele Asien. Jeg blev smask forelsket i hvad jeg efter egen erfaring følte var et "hidden paradise" fast forward - efter knap 5 års fast tilværelse så jeg naturligvis noget andet, ikke at det chokerede mig, men der var alligevel lidt luft i ballonen der sev ud - Heldigvis havde jeg - og fik senere hen set mig om på de omkring liggende lande og kunne drage en sammeligning med det Thailand jeg blev forelsket i.. Laos og i særdeles Cambodia blev mit nye mål for en fremtidig tilværelse, HVIS denne skulle ligge i Asien. Vi kan nå det endnu - det er helt sikkert Horror. Cambodia er stadig et sted der er så skingrende uvirkelig at det hovedsageligt tiltrækker verdens SCUM of the earth = Pædoer, Alko´s og junkies. Det er ikke spolleret af forpulede veganer internetnomader, fordi det dog alligevel ikke er ligeså CUMFY som Thailand for disse pseudospirituelle nasserøve. De skulle prøve at være lukket inde en uge på et Laotisk hotelværelse bedøvet på rygeheroin fordi man ikke nænner at smide det ud. før man ved af det hat man groet fuldskæg inden man sætter sig og kickstarter motorbike videre til den næste laotiske village. 2 på eventyr, den ene mere ufornuftig end den anden så sker der forargende ting. Det gælder om at leve i nuet. Bevares - Thailand er satme et comfy sted at være når mit materialistiske ego skal mastruberes, og ja der maden er svær at slå og ja der er nogenlunde frit slag på alle hylder, men der er ikke noget der uforudsigeligt, føler jeg længere. Jeg som udlænding er blevet en uinteressant midlertidighed der falder i et med tapetet - Føler jeg nogen gange, men ikke altid. Hvad kan man gøre ? Stoppe med at komme til Thailand? Det tror jeg nu aldrig vil ske for mit vedkommende, men jeg ved at jeg ikke har meget til overs for dem som ikke har set sig lidt omkring og tror at Thailand er "the shit" - for tro mig, you aint seen nothing yet - men jeg kan kun stoppe op og bede dem blive i deres uvidenhed mens vi andre der har "True Gritt" surfe rundt i Asiens Twilight Zone, blandt luddere, junkies, Pædoer og alkoholikere eller den helt anden side, de hårdtarbejdende, håbefulde og godhjertede del af et stadigt meget fattigt land. Har jeg det bedre i et fattigt land, fordi det er fattigt? Næ, det tror jeg nu ikke, men jeg oplever det sådan at fattigdom mange gange får det bedste af de mest basale værdier frem i folk - og det er her jeg befinder mig bedst - blandt folk der ikke er fulde af BS og selvhøjtidelige.. Nu bavler jeg igen - Folk kan have helt andre holdninger og erfaringer end mig, jeg skriver blot hvad der falder mig ind ufiltreret og er derfor ikke ensbetydende med at det er mejslet i sten. Horror, check det og glæd dig. Hvem ved, måske vi er i Kampen på samme tid og kan smage på det lokale øl. Beklager hvis nogen føler jeg sviner Thailand til, det er ikke hensigten, jeg elsker det ligeså meget som jeg til tider afskyr det - Mit skriv er spontant. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

SES