Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Ægteskab (juridisk)
 Udskriv debat
Oversættelse af ægteskabattest
gingin
Hej.
Jeg skal have legaliseret mit ægteskab med min Thai Kone i Thailand. Vi er blevet gift i Danmark i 2013.
Derfor søger jeg en god oversætter i Bangkok(hvor der ikke bliver problemer med oversættelsen). Jeg skal have oversæt vores ægteskabsattest som jeg har på engelsk til Thai,
kommer til Bangkok den 30 oktober og skal bo ved Nana station.
Er der nogle der kender sådan en?

1.jeg har fået ægteskabsattesten legaliseret på udenrigsministeriet i Danmark
2.jeg skal have den engelske og Thai oversættelse legaliseret på den danske Ambassade i Bangkok.
3.jeg skal derefter have dem begge legaliseret/Verificeres i det Thailandske udenrigsministerium
4.derefter på Amphur kontor

Er det nemmere at få et firma til at lave det hele, så man slipper for at blive i Bangkok og vente.
og hvis ikke behøver min Thai Kone være med på det Thailandske Udenrigsministerium, Hun bor i Udon thani kan jeg gøre dette alene?

President
Hej, du kan prøve at kontakte Manfred Muenzberg, 066456166 mail:
han bor ikke så langt fra Udon, måske kan han hjælpe dig.
Hej President

Thaidreamer
Ved vfs centret i sukhumvit 13
Er der et kontor der kan
500 baht ca

sudsakhon
@gingin

Det er helt normal procedure at sende en fuldmægtig ind for at legalisere.. Ren win/win.. De har intet mod at drive den af i en ventekø for en dagsløn og de fleste udlændinges liv bliver adskillige uger kortere med den indre irritation, der opbygges ved at skulle vente

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Bade-Dyr
Legalisation Division.
Chaeng Wattana Road
Bangkok.

Ude på det kontor kan de klare det hele.

Deres egen oversætte tager 300 baht for at oversætte en vielse attest.
De oversætte der er der som "løsgænger" eller hvad man kalder dem, tager 200 baht for at oversætte en vielse attest.

For et par år siden da vi var igennem det.
Koster det derefter 200 baht for at få Vielsen attesten legalisere.
Hvis man ville "fast track" den legalisere og havde den et par timer senere, Så var prisen 400 baht.
"Fast track" er kun et Max antal pr dag, Så det skal man være der fra morgen af for at være sikker.

Det er også mulige at aflever papir og tage hjem bagefter, så oversætte de dem, legalisere dem, sende dem med EMS (koster 40 baht ekstra for EMS) og man har det hele 3-4 dage senere.

Ventetiden for at aflever papir til selve legalisere når alle papir er klar.
Ca 15-30 minuter max da vi var der.
Ingen ventetid for oversættelsen da vi brugte 1 af de mange "løsgænger" til det.

Da vi var der i god tid før de åben, var vores oversættelse klar da de åben, Da der er nogle af de mange "løsgænger" der tidelig.
Tog ham vi brugte 20-30 minutter.

Så 300 baht for oversættelsen (Legalisation Division egen) Eller 200 baht fra løsgænger , 200 baht for selve legalisere, 40 baht for EMS delen.
Bruger man en agent for det, Skal de derfor ikke tager meget over samlet 440 / 540 baht for det hele, Da de agent ikke venter hele dagen, man aflever og modtage det nogle dage senere med EMS.
Ja ja man kan betale ekstra ekstra for "fast track" ved dem også.

Men ved godt at mange synes at skal bruge 1 timer eller 2 af deres liv på dette, Er alt for meget for dem. Grin

Spring til debat: