Se indlæg|
Overpriser paa medicin hos thailandske hospitaler
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/10-2016 10:14
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
En ganske glimrende artikel i Bangkok Post's Spectrum tillaeg i dag. http://www.bangko...-wholesale Jeg vil ikke naevne navnet paa hospitalet men de piller jeg tager er dobbelt saa dyre sammenlignet med et apotek. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/10-2016 11:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Der er også stor forskel på apoteker. Jeg har oplevet helt op til tre gange så høje priser på håndkøbsmedicin i turistområder som på apoteker, der ikke ligger i et turist-område.
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/10-2016 13:14
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: Der er også stor forskel på apoteker. Jeg har oplevet helt op til tre gange så høje priser på håndkøbsmedicin i turistområder som på apoteker, der ikke ligger i et turist-område. Det er sikkert hoejst sandsynligt Kim Ludvigsen. Nu er det her ikke haandkoebsmedicin som der tales om men medicin som bliver ordineret af en laege. Tricket er at finde et apotek i naerheden af de store hospitaler fordi de har en hurtig omsaetnings hastighed og holder en lav profit margin. I mit eget tilfaelde koeber jeg fra et apotek paa Rama IV Road som ligger stort set lige over for Chulalongkorn Hospital lige foer man svinger til venstre til Surawongse Road. Apotekets priser har stort set ikke aendret sig over de sidste 2 - 3 aar, mens det 5* hospital som jeg ikke vil naevne navnet paa har sat priserne op saa forskellen bliver endnu stoerre. Et par eksempler: Mangel paa folic acid er aabenbart udbredt blandt kvinder i Thailand. 1 tablet paa hospitalet - THB 6.- 100 tabletter paa apoteket = THB 60.- lidt af en forskel (THB 540.- ved 100 stk.) Blodfortyndende piller f.eks. Cardiprin. 1 tablet koster THB 11.= paa hospitalet mens 90 tabletter (3 mdrs forbrug) koster THB 190.- paa apoteket dvs. THB 2.11 per tablet. Ovenstaaende er nogle af de rigtig grelle eksempler, mens "normalen" er dobbelt op. Hvis man er i et turist omraade vil jeg anbefale man opsoeger et apotek i naerheden af et af de store hospitaler og/eller en drugstore i et af shopping centrene hvor priserne burde vaere faste. l |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.