Se indlæg
 Udskriv debat
Radiodokumentar - thaikvinder søges
saramadsen
Hej,

jeg er journaliststuderende, der er i gang med min afsluttende hovedopgave fra Danmarks Journalisthøjskole. Jeg overvejer at sætte fokus på thailandske kvinder i DK, og vil som udgangspunkt gerne punktere den holdning, at alle kvinderne er undertrykte og "importerede" og at hverken kærlighed eller drømmen om frihed i et dansk forhold også kan spille ind.

Derfor efterlyser jeg kvinder, der har lyst til at tale med mig - til en start bare til en uforpligtende snak, men måske også evt. medvirken i programmet, hvis det når så vidt...?

Har du mod på det - eller kender du nogle, der kunne være interesserede, så send mig hurtigst muligt en mail ()

Mange hilsener, Sara Madsen

paulsenp
Hej Sara,

Held og lykke med dit projekt.

Du skriver bl.a.: "Jeg ... vil som udgangspunkt gerne punktere den holdning, at alle kvinderne er undertrykte og "importerede" og at hverken kærlighed eller drømmen om frihed i et dansk forhold også kan spille ind."

Det lyder for mig, som om du selv har en forudindtaget holdning til kvindernes situation i Thailand. Hvad mener du med "drømmen om frihed i et dansk forhold"? Det er bestemt ikke mit indtryk, at thailandske kvinder gift med thailandske mænd føler sig undertrykte. Hvis du hentyder til de kvinder, der i Thailand lever af prostitution eller i prostitutionslignende forhold, er det naturligvis en anden situation. De kvinder har dog ikke noget specifikt ønske om "frihed i et dansk forhold", men ønsker blot at kunne leve i et normalt forhold i frihed fra prostitution. Det er i det mindste min erfaring efter ca. 35 år med thailandske venner, 28 års ægteskab med en thailandsk kvinde og adskillige rejser i Thailand.

Jeg håber, at det bliver en øjenåbner også for dig selv.

Venlig hilsen,
Peter Paulsen

Locturian
Det er trættende at høre om de fordomme der er om Thailands kvinder, og ikke mindst om hvor mange prostituerede der er - Nu er der 60 mio mennesker i Thailand, og jeg tror rent procentmæssigt der er flere prostituerede i lande som Rusland, Tjekkiet og Litaun. - Thailandske kvinder er nok nogen af de mennesker på denne jord der har mest tempement og er mest stædige/stolte. Undertrykte tvivler jeg stærkt på at særlig mange af dem er...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
rinpoche
Hvem bringer prostituerede ind i billedet?
Da ikke Sara.
Og thai-kvinder de mest temperaments-fulde? Du har vist aldrig været i latinske lande Smile Iøvrigt er det en dyd i thailand at være Jai Yen, ikke mindst hvad kvinder angår, hvilket også står i skærende modstrid med dit postulat.
Rolig nu, Sara har da helt ret i at mange udenforstående har den holdning som hun skitserer, en holdning som hun vil punktere ikke mindst fordi den generelt er grebet ud af luften, som jeg oplever det i de forhold jeg kender til i det mindste.
Ikke på noget tidspunkt har hun tilkendegivet at det er hendes holdning.

Som jeg ser det, lyder det som et forsøg på at ramme en pæl igennem herskende fordomme, affødt af uvidenhed og at få konkrete oplevelser, der givetvis vil dementere forudfattethed, ud blandt en større kreds.
Såre prisværdigt hvis du spørger mig.

Held og lykke med hovedopgaven Sara.

mvh
rinpoche

birkedhoj
Kan jeg slet ikke læse mere, eller svarer i bare på et andet spørgsmål end det Sara Madsen stiller? Som jeg læser det er det de fordomme der findes om Thailandske piger/kvinder i DK. Sara Madsen vil ind på.
Det er ikke om hvordan thai piger/kvinder bliver behandlet i Thailand, men om hvordan deres tilværelse er i Danmark når de er blevet gift og flyttet hertil. Og jo der er mange i danmark der ser Thaier i selskab med danske mænd og tænker sit.

Har jeg misforstået hele tråden undskylder jeg.

hilsen Ole

birkedhoj
Tak Rinpoche.
Du er bedre til at formulere dig end jeg. Men det var stort set det jeg mente med mit indlæg.

rinpoche
hej birkedhoj,

Vores indlæg krydsede vist hinanden, men vi er absolut enige. Og du fik din pointe ligeså effektivt igennem. Smile

ps. Sara, jeg vil høre min kone om hun er interesseret i at medvirke, jeg synes det ville være en god ide, men det er jo hende der bestemmer. Smile "She who must be obeyed" Udødeligt citat fra Rumpole (Leo Mackern) in the Old Bailey Court Wink

mvh
rinpoche

paulsenp
Hej birkedhoj,

Jeg synes, at det helt klart fremgår, at Sara er interesseret i, både hvordan kvinderne har det her i Danmark, og i årsagerne til at de har fundet en dansk mand og er kommet til Danmark.

Jeg ... vil som udgangspunkt gerne punktere den holdning, at alle kvinderne er undertrykte og "importerede" og at hverken kærlighed eller drømmen om frihed i et dansk forhold også kan spille ind.

og Loc,

Det var mig, der nævnte de prostituerede, uden fordomme men blot som en konstatering af, at der er en relativt stor andel af de thailandske kvinder her i landet, der kommer fra prostitutionsmiljøet, og de bør vel også have en plads i Saras projekt. At der måske er en større andel af f.eks. russiske kvinder, der er prostituerede, ændrer ikke på situationen hverken i Thailand eller Danmark, og eftersom vi her er på DTW, er der vel ingen grund til at inddrage resten af verden i vore diskussioner.
Peter

Locturian
Jeg undskylder, jeg tror mest af alt bare jeg skulle af med noget luft Smile
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
birkedhoj
Hej Paulsenp.
Vi kommer det jo nok ikke nærmere.

Ole

saramadsen
Kære alle jer,
tak for jeres kommentarer - det har absolut ikke været min mening at lufte forudindtagede holdninger endsige træde nogen over tæerne. - Som en del af jer skriver har mit udgangspunkt været at beskrive kvindernes liv her i DK, altså den del, der ikke har baggrund i det prositutionsmiljø, der også eksisterer, i DK såvel som som i Thailiand...
Men tak for respons såvel som kommentarer, det er altid rart med forskellige perspektiver... Desværre har jeg hidtil ikke haft det store held med mig, så det ender måske med, at jeg hitter på noget andet Shock)
MVH Sara

Spring til debat: