Se indlæg
 Udskriv debat
Radiodokumentar - thaikvinder søges
saramadsen
Hej,

jeg er journaliststuderende, der er i gang med min afsluttende hovedopgave fra Danmarks Journalisthøjskole. Jeg overvejer at sætte fokus på thailandske kvinder i DK, og vil som udgangspunkt gerne punktere den holdning, at alle kvinderne er undertrykte og "importerede" og at hverken kærlighed eller drømmen om frihed i et dansk forhold også kan spille ind.

Derfor efterlyser jeg kvinder, der har lyst til at tale med mig - til en start bare til en uforpligtende snak, men måske også evt. medvirken i programmet, hvis det når så vidt...?

Har du mod på det - eller kender du nogle, der kunne være interesserede, så send mig hurtigst muligt en mail ()

Mange hilsener, Sara Madsen

paulsenp
Hej Sara,

Held og lykke med dit projekt.

Du skriver bl.a.: "Jeg ... vil som udgangspunkt gerne punktere den holdning, at alle kvinderne er undertrykte og "importerede" og at hverken kærlighed eller drømmen om frihed i et dansk forhold også kan spille ind."

Det lyder for mig, som om du selv har en forudindtaget holdning til kvindernes situation i Thailand. Hvad mener du med "drømmen om frihed i et dansk forhold"? Det er bestemt ikke mit indtryk, at thailandske kvinder gift med thailandske mænd føler sig undertrykte. Hvis du hentyder til de kvinder, der i Thailand lever af prostitution eller i prostitutionslignende forhold, er det naturligvis en anden situation. De kvinder har dog ikke noget specifikt ønske om "frihed i et dansk forhold", men ønsker blot at kunne leve i et normalt forhold i frihed fra prostitution. Det er i det mindste min erfaring efter ca. 35 år med thailandske venner, 28 års ægteskab med en thailandsk kvinde og adskillige rejser i Thailand.

Jeg håber, at det bliver en øjenåbner også for dig selv.

Venlig hilsen,
Peter Paulsen

Locturian