Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Non-Immigration Visum til Thailand
 Udskriv debat
Non-O visa i Savannaket
Asian Farmer
Har lige været i Savannaket og lave nyt 1 års non-O visa. Baseret på vielsesattest.
Alt er som det plejer.
Efter ankomst til Mukdahan tog jeg en bus til Friendship Bridge 2. Købte en bus billet til at krydse broen. 30 thb. Lige før pas kontrol/Immigration. Sidste bus er kl 19. Derefter er Laos lukket til kl 8 om morgenen.
På Laos siden skal man nu udfylde arrival/departure kort samt visa ansøgning. Husk 1 pasfoto. Tager 5 minutter og koster 1500 thb. Hvis man har sin kone med skal hun slippe 50 thb for at rejse ind i Laos.
Tuk-tuk koster 200 thb uanset om man skal på konsulatet eller på hotel. Og det kan ikke forhandles.
Konsulatet åbner kl 9. Og lukker kl 11 for visum ansøgninger.
Doven som jeg er. Havde jeg ikke kopieret noget som helst før ankomst. Udenfor Konsulatet er der flere små boder der sørger for du har hvad du skal bruge. Inklusiv kopier og photo. 2 pas foto. Kopi af pas, vielsesattest, blå bog, konens id kort og evt navne skift dokument. Alle kopier skal underskrives. Så hvis konen ikke er med skal det lige være iorden inden. Måtte slippe 100 thb for kopier of udfyldelse af visum ansøgning.
På Konsulatet afleverer man det hele samt 5000thb for multi entry. Får et nummer og blir bedt om at komme tilbage næste dag kl 14.
Det er muligt at betale for express service og få sit pas tilbage samme dag. Prisen kender jeg ikke, men ved at det er 300 thb extra i immigrationen hvis man vil forlade Laos indenfor 24 timer.
Næste dag fik jeg mit Visa og kan nu igen rejse som det passer mig i 12 mdr-15.
Savannaket er ikke en specielt attraktiv by at besøge. Men i forhold til at man ikke skal ha noget som helst fra ambassaden, bank oplysninger eller indkonstoplysninger. Så synes jeg det er nemt og billigt.

Spring til debat: