Se indlæg|
Jorden rundt på stop 1965-66
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 23/10-2016 06:30
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Brev nr . 41, Bangkok, søndag aften d. 6. juli 1966. Til familien (uddrag): Det var rigtig lykke at høre nyt derhjemmefra igen. Der lå 2 dejlige breve på ambassaden fra den 23/6 og den 28/6. (…) Ja længere kom jeg ikke med at skrive igår. Klokken var kun 9, men inden jeg vidste af det lå jeg i sengen og snork sov!!.Ja – sådan kan livet være som turist – man bliver dødtræt af at jokke rundt i disse storbyer – igår gik vi mindst 4-5 timer. Vi gik iland fra “LAOS” igår morges (idag den 7. july) og fandt med hjælp af en dansk hitchhiker (den anden vi har mødt på hele vor tur!) et billigt kinesisk hotel – kun ca. 5 kr. pr. nat med eget bad og rent sengetøj hver dag. Meget fint. Vi havde tænkt os at få noget arbejde her for at afhjælpe min økonomiske situation, men efter at vi har snakket med den danske ambassade og med en del hitshhikere er vi nu blevet klar over, at det er umuligt. Man er meget på vagt over for udenlandsk arbejdskraft, så det må vi vist desværre droppe. Men før vi tager 1000 km nordpå til en by der hedder Chiang Mai vil vi først kontakte en ven som Niels kender igennem en anden. Han arbejder på Ø.K’s kontor. Det kan være at ham kan hjælpe os. Vi får se – han var ikke på sit kontor i eftermiddags, så vi prøver igen i morgen. Bangkok er ellers en meget moderne by. Man kan købe alt her fra fjernsyn til køleskabe – en uhyggelig trafik i gaderne og masser af mennesker, som ser meget kinesiske ud. Byen er ellers smuk bortset fra de helt smalle gader og et par kanaler som lugter, så man tror det er løgn. Vi har endnu kun set templerne udefra. Vi har jo god tid, næsten for meget!! Men det ser ud til af forandre sig, når vi først kommer til Japan den 16/8! En uge i Japan så er det den 23/8. Flyvning i Rusland har vi også hørt, at det er billigt. – det skal vi nok finde ud af. Med turen gennem Indien må jeg blankt indrømme, at det var Hr. Abrahamsen her der var bagefter med breve – det er problemet, at kunne tage sig sammen, når man har for megen tid og kun tid!! “Hva’ – jeg kan ligesågodt skrive i morgen!!” – o.s.v. Lad mig se! Vi tog fraBOMBAY den 30/5 med fut futter til MADRAS. Det er en ordentlig strækning og jeg tror kun vi gav 20 kr på anden klasse med 50% rabat – begge som studenter. I Madras var vi i 2 dage – den var streng den by, lugtede fælt, et væld af tiggere. Ellers må man sige om Indien, at det er et fattigt land, mange tiggere, men – man forbavses samtidig over, hvor mange rige man finder, store flotte vogne og mægtige villaer. Der eksisterer et mægtigt skel og så det stupide i ,at de mangler føde og samtidig går tusindvis af køer rundt i gaderne. Ja – så tager man sig til hovedet og samtidig bruger regeringen op mod 3/4 af nationalindkomsten til de øgede militærudgifter p.gr. a. Pakistan og Kina. Efter Madras tog vi toget helt ned til Sydindien til en by der hedde RAMESWARAM for derfra at tage med færge til Ceylon. Her måtte vi vente 3 dage. Det er en herlig lille fiskerlandsby – ingen vestlig civilisation, helt primitivt, små hestevogne som taxa’er o.s.v. Alle hytter lavet af palmeblade. Spiser med fingrene med risene serveret på et bananblad. Vi badede hver dag, så på fiskerne komme ind med deres bytte bl.a. små hajer. Vi kiggede på Hindu templer – dem er der masser af, da det er en pilgrimsby. Det er sådan en by, der i stemning overgår alle andre store byer, man har set. Hotellet kostede KUN 1,50 kr,MEN det var umuligt at sove om natten for lopper!!! Ja – har man ikke kakelakker, så har man minsandten noget andet!!! Den 6/6 sejlede færgen så endelig mod paradiset. Fint at du har meldt mig til kemi – jeg er jo gået igang med opfriskningen af min kemi!! Iøvrigt er der ro med “blærehistorien”. Lover at skrive snart. Hils alle. Breve tager kun 2 dage fra Danmark til Thailand. Kys fra Erik Brev nr. 47. Bangkok, onsdag 3. aug. -66. Til Familien (Uddrag): Vi ankom til Bangkok den 31. juli og var ude på ambassaden den 1. aug. – en ordentlig stak breve lå der – 3 fra mor, 2 fra Helle og et fra Gerda og et fra Marianne – 1000 tak for dem alle. Idag var vi også derude – endnu et brev fra mor og et fra mormor – det blev da til et par fødselsdagshilsner!! Angående min fødselsdag bliver den fejret her i Bangkok, da “VIETNAM” er forsinket een dag og først sejler den 5. aug. – det er mærtig fint!! Vi starter dagen med et sælge vores blod – det får vi 70 dollars for hver – det er jo en hæderlig start på en fødselsdag!!! Det er rigtig fint, at Helle bliver i Aarhus det næste år – så er vi igen samlede efter 2 år – det bliverhyggeligt. Som sagt reserverer jeg “Kommandobroen” på loftet. Der har jeg det lidt for mig selv og forstyrres ikke så meget af “rend på gangen” o.s.v. Vi havde ellers en alletiders autostop tur ned gennem Thailand fra Chiang Mai til Bangkok den 30. og den 31. juli – ca. 950 km i alt. Vejene er halvdelen af vejen under AL kritik – ikke asfalteret, mest jord med huller overalt og da det samtidig er regntid, er de drøn fedtede. Derfor er det næsten kun jeeps og store lastvogne, der kører her – personbiler tør ikke vove sig ud på dem! Det gør trafikken temmelig sparsom, men heldigvis er folk mægtig villige til at tage os op -ALLE stopper om de så kun skal 2 km længere frem. De sidste 300 km blev vi inviteret gratis med en bus – vi fortalte dem, at vi ikke havde en nickel!! Landskabet et utrolig smukt – risene er netop plantet – derfor er her lysegrønt overalt. Kys fra Erik Læs meget mere og ikke mindst se billederne på: - http://www.dancul...p-1965-66/ Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.