Se indlæg
 Udskriv debat
forskudsopgørelse 2017
handy
så ligger den i tast selv fik påført mit børnebidrag men af finde den rubrik til jeg skal sambeskattes med fruen fandt jeg aldrig nu er der jo god tid....men mærkeligt det skal være så firkantet....nu er det jo ikke helt nyt mit barn er 12 år nu UD glemmer det i hvert fald ikke har prøvet der var knas med en indbetaling som eller køre via banken gebyr gebyr 4 dage for sent....hmm

Conrad
Jeg kunne heller ikke finde hvor man kunne gøre opmærksom på at man er gift og hidtil har fået konens personfradrag, så jeg sendte Skat en mail om det manglende personfradrag.

På min forskudsopgørelse står at oplysningerne er overført automatisk fta 2016 forskudsopgørelsen men det er der ikke megen automatik i, da jeg i 2016 havde dobbelt personfradrag.

click
Det er ikke for at forsvarer skat for jeg har samme problem hvert år, men jeg har sidste år, endelig fået en forklaring på hvorfor man ikke kan få ægtefællens personfradrag atomatisk, men hvert eneste år skal skrive til dem .... Det er fordi skat ikke kan se om du lever sammen med ægtefællen stadig, om du stadig bor på samme adresse som ægtefællen, og ægtefællen ikke er død. det får skat jo automatisk at vide gennem det danske personregister men når du er så fræk at opholde dig uden for de danske grænser kan skat jo ikke se noget som helst (HELDIGVIS) derfor skal du hvert år skrive til dem da de anser det for en tro & love erklæring Jeg har også i morges meddelt dem at min kone stadig lever at vi stadig bor på samme adresse og at vi stadig er gift..... PISSE BESVÆRLIGT MEN DESVÆRRE NØDVENDIGT HVERT ÅR Shock
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

handy
click skrev:

Det er ikke for at forsvarer skat for jeg har samme problem hvert år, men jeg har sidste år, endelig fået en forklaring på hvorfor man ikke kan få ægtefællens personfradrag atomatisk, men hvert eneste år skal skrive til dem .... Det er fordi skat ikke kan se om du lever sammen med ægtefællen stadig, om du stadig bor på samme adresse som ægtefællen, og ægtefællen ikke er død. det får skat jo automatisk at vide gennem det danske personregister men når du er så fræk at opholde dig uden for de danske grænser kan skat jo ikke se noget som helst (HELDIGVIS) derfor skal du hvert år skrive til dem da de anser det for en tro & love erklæring Jeg har også i morges meddelt dem at min kone stadig lever at vi stadig bor på samme adresse og at vi stadig er gift..... PISSE BESVÆRLIGT MEN DESVÆRRE NØDVENDIGT HVERT ÅR Shock
.....

ja og hvad med min datter jeg har betalt børnebidrag til i 11 år....hvorfor skal jeg ind og udfylde det også ....men ok nu skat dk virke nogenlunde herfra kan huske et år hvor det tog flere timer dage og det meste af et nøglekort da man blev smidt af gang efter gang....

handy
Conrad skrev:

Jeg kunne heller ikke finde hvor man kunne gøre opmærksom på at man er gift og hidtil har fået konens personfradrag, så jeg sendte Skat en mail om det manglende personfradrag.

På min forskudsopgørelse står at oplysningerne er overført automatisk fta 2016 forskudsopgørelsen men det er der ikke megen automatik i, da jeg i 2016 havde dobbelt personfradrag.

Har også siden 2011 fis og papir vi har jo oplysningspligt hvis noget forandre sig..

click
og det meste af et nøglekort da man blev smidt af gang efter gang....
En god ting at gøre handy En gang for alle lav en personlig kode hos skat i starten jeg boede her jeg var ved at gå amok over det med nøglekortet så fik jeg en personlig kode og kan gå ind på skat.dk som jeg vil uden brug af nem-id du kan finde personlig kode i skat starts menu
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

Conrad
Skat er hurtige pt.

Selv om de skriver at de har travlt, så fik jeg svar på min henvendelse 6 timer efter at den var sendt.

Så nu har jeg dobbelt personfradrag igen i 2017

handy
fik så også allerede en mail med mit nye var klar så det er fint nok hellere være i god tid hvis de lige pludselig finde på nye tiltag mht dokumentation men ved aldrig....god dag Smile

click
Ja skat har sku oppet sig med hensyn til behandlingtiden nu kører det på skinner dejligt at man kan blive positivt overrasket
skrev til dem i går og i dag var der så svar
Tak for din besked.

Forskudsopgørelsen 2017 er nu tilrettet med personfradrag fra ægtefælle

Desværre skal du hvert år kontakte SKAT vedrørende overført personfradrag fra ægtefælle. Fradraget overføres ikke automatisk til forskudsopgørelsen.

hugoboerge
Conrad skrev:

Skat er hurtige pt.

Selv om de skriver at de har travlt, så fik jeg svar på min henvendelse 6 timer efter at den var sendt.

Så nu har jeg dobbelt personfradrag igen i 2017

Det samme her - dog 9 timer men det er da god service alligevel. Ingen klager.

handy
click skrev:

En god ting at gøre handy En gang for alle lav en personlig kode hos skat i starten jeg boede her jeg var ved at gå amok over det med nøglekortet så fik jeg en personlig kode og kan gå ind på skat.dk som jeg vil uden brug af nem-id du kan finde personlig kode i skat starts menu

ja tak for rådet har nu lavet en...efter jeg flere gange har været på i dag da de skrev jeg havde modtaget en ny nok med mine børnebidrag på....bliver mindre hidsig når man kommer helt ind og de så skriver prøv igen senere da vi opdatere ....nu har man trods alt ikke været i pungen efter nøglekort og indtastet kode så blodtrykket holder sig under de 200....god dag Wink

kiml
hvorfor bruger du ikke nøgle viser. min kører på fjerde år, og har en ny som ikke er aktiveret.
handy skrev:

click skrev:

ja tak for rådet har nu lavet en...efter jeg flere gange har været på i dag da de skrev jeg havde modtaget en ny nok med mine børnebidrag på....bliver mindre hidsig når man kommer helt ind og de så skriver prøv igen senere da vi opdatere ....nu har man trods alt ikke været i pungen efter nøglekort og indtastet kode så blodtrykket holder sig under de 200....god dag Wink

[img][/img]

handy
det er jo kun hos skat det driller med så opdatere de eller tast selv er nede næ nu skal jeg jo ikke fumle med nøglekort når jeg skal på skat....og ellers bruger jeg det kun når jeg skal overføre penge , og de sender mig nye kort pr automatik når jeg er under 3 tror jeg det er....skal jeg på banken i for mindre ting så er det på mobilen og det kræver jo ikke nogen nøgle....Wink

click
Vi har haft den den i en anden tråd med hensyn til nøgleviser jeg er nu på nr. 3 og sidste gang jeg skulle have en ny måtte nem-id sende 3 gange til mig og så starter problemet hvis man bor i Thailand, hvis man ikke har flere nøglekort ....Og da skat har været rigtigt tunge at danse med hvor man som handy og jeg har kunnet bruge rigtigt mange nøgler før så for at gøre det nemt for sig selv hos skat.dk få en adgangskode som virker hvergang og aldrig giver problemer. Men måske kiml ikke forstår problemet da han opholder sig i Danmark

Spring til debat: