Se indlæg|
Hvad er titlen på denne thailandske sang?
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 17/11-2016 07:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 316 |
Hej alle, I ren desperation henvender jeg mig til jer herinde i håb om at I kan hjælpe mig med at identificere en thailandsk sang. Jeg vil beskrive genren som "Thai rock", og den er efter al sandsynlighed fra et sted mellem 1987 og 1993. Jeg har en kraftig formodning om, at kunstneren enten er ฟอร์เอฟเวอร์ (Forever) eller เรนโบว์ (Rainbow), da jeg udelukkende kender sangen fra et bortkommet kassebånd fra min tidlige barndom, hvor følgende sange også var på: ไม่เอา ไม่เป็นไร ( https://www.youtu...3eqzAntOxU ), จะเอายังไง ( https://www.youtu...6vS1UX5k08 , จริงหรือเปล่า ( https://www.youtu...E45eTvza7c ), og muligvis også อยากให้รู้ใจ ( https://www.youtu...g2UZgt34HE ). Desværre har jeg ikke mange andre ledetråde end det, men jeg mener dog at en del af teksten var noget ala (med forbehold for alvorlige fejl): สู้สู้สู้ สู้สู้ *blabla* ผมเอาน่อย *blablabla* ทุกเลย Håber at nogen af jer eller jeres mænd / koner kan hjælpe! På forhånd mange tak
Redigeret af Hanuman d. 17/11-2016 07:46 One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 17/11-2016 11:33
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Har du båndet og muligheden for at afspille det?
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 17/11-2016 12:00
|
Desværre er båndet bortkommet, så jeg har ingen mulighed for at afspille det
One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 17/11-2016 13:48
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Ja ok, så hjælper den idé jeg havde om recognize & identify apps desværre ikke meget. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 17/11-2016 13:52
|
Den mulighed havde jeg overvejet :/ Jeg har sågar prøvet mig frem med de mere avancerede apps, hvor man henholdsvis kan spille et par toner fra sangen eller forsøge at nynne den, men alt forgæves!
|
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 17/11-2016 17:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
Hej Hanuman Jeg har via ShaZam fundet ud af hvad no 2 og 4 hedder No 2 : Number One : K`millian No 4 : Rainbow : Yark Hai Ru Jai Mvh Jens Ole |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 17/11-2016 23:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Musik er en af de ting, jeg ved næsten lige så lidt om som boldspil. Jeg hører stort set aldrig musik og har aldrig set en hel fodboldkamp. Men jeg er begavet med en kone, der supplerer mine mangler. Ikke på bolddelen, men hun ved noget om musik. Her hendes indledende forslag. hun nævnte med et grin, at det var en meget svær opgave med så få oplysninger ;-) Jo, jo, ellers havde han vel selv fundet dem, sagde jeg.. Det er ikke ovennævnte, men kunne det være samme kunstner? |
|
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 19/11-2016 10:01
|
@Jens Ole: Mange tak for din indsats. Jeg kender dog allerede samtlige titler på sangene, som jeg har linket til - de var blot eksempler på sange, som var på SAMME album som den eftersøgte ![]() @sudsakhon: Mange tusinde tak for dine og din kones input! Jeg tror netop, at jeg er fuldstændig afhængig af at andre (musikkendere?) kan identificere sangen - desværre er det ikke nogen af de to! Og i øvrigt al respekt for din tilgang til musik og sport - der er jo forskel på folk. Selv foragter jeg også enhver form for sport!
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.