Se indlæg
 Udskriv debat
Thailand får ny konge
Thomas72

http://www.dr.dk/...r-ny-konge

Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

JohnBKK
[img]http://www.bangkokpost.com/media/content/20161201/2114857.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.bangko...comes-king

pethan
Jeg fatter ikke, hvorfor bl.a. Bangkok Post kommer med en hel række lovprisende artikler om den nye konge, når (næsten) alle ved, at vedkommende er en fkn bstrd af højeste karat. Tvang fra højeresteder måske?
Det er helt usmageligt. Puha, Puha, Puha.
Det må du også være enig i, HB, selv om du er ultrakonservativ, hvad angår thailandske statsanliggende?
Puha, Puha, Puha.

The_Horror
Jeg tror godt de fleste forstår hvorfor thaimedier gør som de gør pt...de samler point og det er vel naturligt nok, pethan husk hele tiden på at du befinder dig i Thailand og ikke hjemme i andedammen. Det er også mest positive ting der står om den glade general, (som til stadighed ynder at gå klædt som nordkoreas Kim Jong-un).

Vi har før- og kan altid diskutere den nye konges liv og færden, og tror vi er enige, men det er også noget af en arv han skal løfte, hans far var jo eminent. Selv Sirindhorn ville se skamfuld ud hvis hun skulle måles med ham.

Og når det så er sagt så er jeg også selv ved at være træt af at læse om de samme 4 skandaler. Jeg mener bare, lad os komme videre. Ligesom med Trump i USA, så giv manden en chance, alle har en fortid, sig til det thailandske folk:

"Lad den af jer, der er uden synd, skal kaste den første sten"

Han er i bund og grund en refleksion af befolkningen, og troneskiftet viser efter min mening et godt billede af hvad der er sket med Thailands mentalitet på en enkel generation.
Redigeret af The_Horror d. 02/12-2016 04:55
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

hugoboerge
pethan skrev:

Jeg fatter ikke, hvorfor bl.a. Bangkok Post kommer med en hel række lovprisende artikler om den nye konge, når (næsten) alle ved, at vedkommende er en fkn bstrd af højeste karat. Tvang fra højeresteder måske?
Det er helt usmageligt. Puha, Puha, Puha.
Det må du også være enig i, HB, selv om du er ultrakonservativ, hvad angår thailandske statsanliggende?
Puha, Puha, Puha.

Pethan - det maa staa for egen regning hvad du mener om mig - jeg har altid haft stor respekt for den afdoede konge.

Hverken Bangkok Post eller The Nation er blevet "tvangsindlagt" det er snarere en selvfoelge. Men at laese om den nye konges store betydning for uddannelses systemet dvs "haardt arbejde" ved at sidde i flere timer og dele palinyas ud saa kan man undre sig lidt over den udtalelse fra en leder fra et af universiteterne.

pethan
Det her har ikke noget at gøre med din eller andres respekt for den gamle konge, HB. Det, jeg synes er odiøst, er alt den palaver og alt det fedteri om den nye konge, når stort set alle ved, at han er en fbstrd af værste karat.
De fleste journalister på BP ved også udmærket, hvordan denne person er, så hvorfor kommer de med alt det ævl?

The_Horror
Jeg synes tværtimod at der har været overraskende stille i mediebilledet omkring det faktum at Thailand har fået ny konge. Jeg er selv i Thailand pt. og flere jeg snakker med anede det ikke engang, men de fleste var bare ligeglade. I både TV og BP synes jeg ikke man ser det store, jeg troede bestemt der ville blive gjort et større nummer ud af det. Men måske der venter en større ceremoni ved slutningen af næste år.

Bangkok Post Wikipedia fun facts:

The first issue was sold on 1 August 1946. It had four pages and cost 1 baht

Nowadays, the main competition comes from The Nation, a Thai-owned and managed newspaper. The Nation includes more campaigning journalism and is more royalist than the Bangkok Post

In a country where media censorship is common, the Bangkok Post portrays itself as being comparatively free. There are instances where the newspaper has been accused of self-censorship to avoid controversy or conflict with powerful individuals, including adherence to the country's strict lèse-majesté law, which prohibits open criticism of members of the Thai Royal Family.

According to the Post, more than half of its total readership are Thai nationals.

Major shareholders in Post Publishing include the Chirathivat family (owners of Central Group), the South China Morning Post of Hong Kong and GMM Grammy Pcl, Thailand's biggest media and entertainment company.

All Post staff reporters are Thai nationals, as fluency in Thai required. Foreign staff write for the newspaper's news, op-ed, sports, business, and features sections.

A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

hugoboerge
pethan skrev:

Det her har ikke noget at gøre med din eller andres respekt for den gamle konge, HB. Det, jeg synes er odiøst, er alt den palaver og alt det fedteri om den nye konge, når stort set alle ved, at han er en fbstrd af værste karat.
De fleste journalister på BP ved også udmærket, hvordan denne person er, så hvorfor kommer de med alt det ævl?

Som naevnt af pethan saa ved stort set alle osv osv. Men befolkningen indordner sig og det kan vel kaldes for en form for "thainess".

jc
Bliver der en kroningsceremoni? Og Hvornår?
Boet i Bangkok 1980-1983.

hugoboerge
jc skrev:

Bliver der en kroningsceremoni? Og Hvornår?

Det bliver nok om et aars tid. Soergeperioden er 1 aar.

Spring til debat: