Se indlæg
 Udskriv debat
How To Live Like a VIP in Bangkok..
JohnBKK
.. for $285.06 Per Month!

Fandt denne ved et tilfælde, sjovt hvor billigt det egentlig kan gøres, ikke?

farm4.static.flickr.com/3324/5842346203_a4daffb24d_o.jpg

https://migration...-thailand/

Ok, come on El_Hollor og GAMBIT, lad os få en gang Hipster bashing, hahaha!

Mykland
Lyder nu også som en pænt kedelig tilværelse han har.

Det er satme ikke meget tant og fjas og fornøjelse han forkæler sig selv med.

JohnBKK
Enig, men jeg tror du vil blive overrasket hvor mange der opholder sig på den måde i Thailand i disse år. Jeg oplever dem hver dag, unge mennesker der ser ud ad h..... til, Rasta/Hipster/Khao San look, og de er pis overlegne og kolde i røven allesammen, mener jo de har scoret jackpot ved at leve sådan, weird..

Der er ikke billede af vedkommende, så jeg ved det jo ikke, men hele bloggen stinker langt væk af det jeg har nævnt.

sudsakhon
Men hvad er der spændene ved den tilværelse?
-Foruden at kunne imponere andre ring-i-næsen-rasta-økokologer om hvordan man ikke er en del af det kapitalistiske pseudounivers (fyld selv på....)

Eneste forskel på det og at være fattig i Sydhavnen, er antallet af varme dage

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
natty
sudsakhon skrev:

Eneste forskel på det og at være fattig i Sydhavnen, er antallet af varme dage

Men det er måske også nok Smile, og så lige den lækre og billige mad.
Hvorfor være hipsterfornærmet over at andre lever et andet liv, end vi kunne forestille os selv.
Bare jeg ikke skal betale for opholdet over min skattebillet.

God aften herfra
Natty
Redigeret af natty d. 21/01-2017 23:06
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

sudsakhon
johh.. Men i Sydhavnen får man skam også en god kebab ;-)

-Jeg tænker, at det bliver vel også hverdag.

Min reaktion skyldes vel mest min afsky for de der "Kaosan rd. turister", som jeg ynder at omtale som ring-i-næse-redde-verden-typer...
Jeg blev underholdt af sådanne nogle typer en gang om at de havde rejst "the beaten track", altså Thailand/Laos/Cambodia/Vietnam for under $ om dagen..
Well..jeg rejste samme tur..Totalt fedt for $$$$$$$$$ om dagen.. Gæt hvem, de glæder sig til at der kommer igen..

juj
Ikke meget VIP over den livs stil, at nogle vælger at leve sådan. Hvis det er et valg forstår jeg ikke. Men ok bibliotekerne er fyldte med bøger om alt det jeg ikke forstår.

De ses over alt i LOS. Dog begrænset på Phuket, men der bliver de også hurtigt skræmt væk af pris niveauet. Heldigvis. Jeg tror ikke på det er frivilligt det sgu ren nød.

Ligesom en del førtids pensionister får en åbenbaring, når de rammer folkepensionen. Og de pludselig finder ud af at det er fedt at leve som Thai, dog uden øl og sprut.

Der er intet at vende hjem til, pengene er brugt. Hvad gør man så man går all in Thai style ikke af lyst men af nød. Fred være med det, men ikke et liv jeg gad leve. Heller ikke ikke i Thailand selv om der er varmt.

holmholm
Inden i nu går helt i Selvsving, så er der en video med manden her.
Der er ikke meget "ring i næsen" over ham LOL LOL
https://youtu.be/...

sudsakhon
holmholm

Mon ring-i-næsen-redde-verden skal forstås bogstaveligt? Smile

JohnBKK
holmholm skrev:

Inden i nu går helt i Selvsving, så er der en video med manden her.
Der er ikke meget "ring i næsen" over ham LOL LOL
https://youtu.be/...

Sympatisk ung mand, hvis man kan vurdere folk efter en 4-5 min. YT video?

Men OK, jeg er ferm til at generalisere, og da jeg læste bloggen tænkte jeg: "Aha, en af de CC typer"!

Som sagt ser jeg dem mere og mere, unge Cheap Charlie´s og Charlottes, bryder mig ikke om dem, og det tror egentlig heller ikke TAT ell. for den sags skyld alm. thai gør.

holmholm
sudsakhon skrev:

holmholm

Mon ring-i-næsen-redde-verden skal forstås bogstaveligt? Smile

Men der er heller ikke meget Khao San Road over ham vel ?
Vi er alle hurtige til at sætte folk i bås. Og det gælder i højeste grad mig selv.
Redigeret af holmholm d. 22/01-2017 15:41

The_Horror
Jeg ved ikke helt hvad tråden lægger op til. Hipster bashing? naah...

Der er jo rigtig mange udlændinge som lever af næsten ingenting i Thailand, unge som gamle...nogle har lidt småjobs hist og her fx dj jobs el. online scams af forskellige slags. Mange vil virkelig gå langt for at kunne blive boende i Thailand. Fred være med det.

Jeg har selv levet seks måneder i landet uden indtægt...udelukkende af en lille opsparing. Det var total isaan livsstil fra morgen til aften, meget spartansk, jeg levede billigere end gutten fra artiklen.

Jeg mødte fornyligt en engelsklære fra Irland...han sagde til mig: hjemme i Irland var jeg fattig og frøs....nu er jeg stadig fattig men fryser ikke længere. Det opsummere mange farangers hverdag. Den Thailandske Drøm :-)

Men alt dette er ikke mig længere...jeg er i min bedste alder, sund og stærk og det er nu der skal arbejdes. Jeg har datede flere hiso thaipiger som snildt kunne have passet min røv i Thailand, enkelte har decideret tilbudt mig det hvis jeg ville bo sammen med dem i Thailand. Men det er ikke mig...skulle jeg bo i Thailand el. Sydøstasien skal det være med en klar økonomisk plan. Denne gut fra linket har måske nogle sjove og lærerige tider nu, men mon ikke ambitionerne ændre sig på et tidspunkt? fx kunne der komme æg i reden...men så laver han vel en Somchai og smutter.

Omvendt overrasker det mig hvor mange velhavende udlændinge der fx færdes i Thailands barmiljøer efterhånden. Unge som gamle, det er ufatteligt hvad de smider i hovedet på pigerne og de står nærmest i kø. De tider hvor 10.000 THB pr. måned var anset som en flot gestus at sende til en lille ferieflamme er for længst over..
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed

sudsakhon
holmholm

Det er vel kun, hvis man abonnerer på en præmis om at man ikke "må" generalisere.. Eller sætte i bås, om du vil.

Hvorfor skulle en sådan præmis være gyldig?

Vi indretter jo hele verden i bidder, med hver deres mærkat på, for at kunne hitte rede i kaos.

Kaosan er det første, der falder mig ind, når jeg skal beskrive den livsstil, han har valgt.

Jeg anfægter vel at mærke ikke hans ubestridte ret til at indrette sit liv, som han vil.
Han har givetvis også en mening om mit valg ;-)
Men sådan er vi forskellige...Med hvert vores lille navneskilt på

JohnBKK
El_Hollor skrev: "Jeg ved ikke helt hvad tråden lægger op til. Hipster bashing? naah..."

Jeg troede det var en skægget, uvasket stinkende hipster, men nej, så tråden lægger vel bare op til den sædvanlige sludder om Thailand, hvad det koster her, damer, husleje, mad, bajere osv. osv.

Var jeg en ung mand kunne jeg ikke se det spændende i at være her, hverken som turist ell. arbejdende farang. Havde flere kolleger på Grønland der tog turen herud et par gange om året hvor de gik amok i damer og sprut, og kom retur med våde øjne og solskoldet hud. Jeg undrede mig over hvad f.... der var så tiltrækkende i det. Mine ferier foregik i DK med fri jagt på danske tøser samt ture til Spanien, også med fri jagt på danske tøser, der var nok at tage af, GRATIS! Så jeg forstod aldrig hvorfor de gad den lange tur, men OK, de var ældre, de var overvægtige, de var grimme og havde dårlige tænder! Det havde jeg ikke, jeg væltede rundt i damer.

Flytte til Thailand og finde job? Aldrig nogensinde, der er Singapore, Hong Kong, Shanghai m.v. absolut mere smart. Jeg betragter de farang der jobber her som nogle der ikke kunne bruges andre steder, og de bider skammen og ydmygelsen i sig når de oplever puu yai/yin idiot magt menageriet udspille sig. Har prøvet det ganske kort tid, og fik dæl´me nok af det p!s, meget, meget hurtigt.
Redigeret af JohnBKK d. 22/01-2017 17:29

sudsakhon
Er det anderledes i Singapore, Hong Kong, Shanghai ?

Jeg har arbejdet en årrække i Thailand og har altid tænkt, at det kunne være værre andre steder.. -I øvrigt kender jeg mange, hvor Thailand var et aktivt valg. Men det var hverken for deres eller mit vedkommende heller ikke arbejde i pseudo-sektoren.. dvs. diverse "IT-jobs", som man ser annonceret, også her på siden.

Ville jeg skifte til at arbejde i Thailand i dag?..NOPE..
har lige skiftet job og der bliver jeg, hvis jeg kan, til jeg er gammel... i al fald langt over 70 er planen (Det er vist også regeringens plan med mig som skattekvæg)

JohnBKK
Jeg har aldrig selv været omtalte steder, så det er "hear say" - og hvad andre har erfaret.

Men OK, finder man et job på en dansk virksomhed her, ell. anden udenlandsk er det vel ikke så galt, så er det jo på chef niveau, og man skal kun bøvle med deres sårbare face og tynde, tynde sarte psykiske hud, ikke?

Tuttelu Tralla

sudsakhon
Der var lige netop, hvad man bøwlede med..

-Og det sidste sted, jeg var opdagede jeg at de snød så vandet drev.
Det var på alt. Reservedele. Diesel fra maskin- og vognparken.

Men ejeren var en idiot, så det måtte han rode med. Jeg sørgede for, at mine budgetter blev overholdt

GAMBIT
Den slags folk er scum of the earth. Min afmagt er mere over de digitale pomader, men de falder fint under hipster kategorien.

Jeg kan kun sige at mine år i chiang mai kan koges ned til nøjagtig samme ord som denne kloge mand deler:

Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

vandango
Tak for et godt indlæg GAMBIT.

Googlede "chiang mai blog" så væltede det ud med deres "lort" i hobevis.

JohnBKK
"these people are hard core low level hardcore noob wanna be´s"

............. LOL LOL

Åzum video, tak til GAMBIT..

Spring til debat: