Se indlæg|
Bekræft du leve 2017 (leveattest)
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 27/01-2017 03:57
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Ja så blev det tid til at lave den igen. Min kom igår/inat i E-Box, utrolige nemt nu. Besvar E-box mail, udfyld et par spørgelmsål. Og en link til man selv kan tjekke om alt er i orden. Edit: Sådan bekræfter du Du bekræfter, at du er i live ved at besvare denne besked. Det er vigtigt, at du har åbnet den via en browser, som fx Explorer, Firefox eller Chrome. Gå ind på borger.dk Klik på Digital Post Log på med dit NemID Find beskeden ”Du skal bekræfte, at du er i live” Klik på beskeden Klik på ”Besvar”. Udfyld formularen Klik på send Husk at give os besked, hvis du har fået ny adresse eller er blevet enlig, gift eller fået en samlever. Mvh Bade-Dyr |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 27/01-2017 10:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
og hvorfor er det så lige man skal oplyse om man er blevet enlig eller fået en samlever ?? det har vel ingen betydning, eller hvad det er måske en standart til alle lande....? |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 27/01-2017 10:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
lung skrev: og hvorfor er det så lige man skal oplyse om man er blevet enlig eller fået en samlever ?? det har vel ingen betydning, eller hvad det er måske en standart til alle lande....? Leveattesten skal selvfølgelig kun udbetales hvis man modtager folke- eller førtidspension. Jeg kender ikke reglerne for folkepension men civilstatus har stor betydning for størrelsen af evt. førtidspension i udlandet. |
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 27/01-2017 12:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
THansen skrev: lung skrev: og hvorfor er det så lige man skal oplyse om man er blevet enlig eller fået en samlever ?? det har vel ingen betydning, eller hvad det er måske en standart til alle lande....? Leveattesten skal selvfølgelig kun udbetales hvis man modtager folke- eller førtidspension. Jeg kender ikke reglerne for folkepension men civilstatus har stor betydning for størrelsen af evt. førtidspension i udlandet. Det gælder også for folke pensionister. Mindre udbetalt som gift eller samboende. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 27/01-2017 13:27
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Har ingen betydning for folkepensionister i Thailand. Man er kun berettiget til folkepensionens grundbeløb, og det er det samme hvadenten man er gift/single/samboende. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 27/01-2017 13:30
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
juj skrev: THansen skrev: lung skrev: og hvorfor er det så lige man skal oplyse om man er blevet enlig eller fået en samlever ?? det har vel ingen betydning, eller hvad det er måske en standart til alle lande....? Leveattesten skal selvfølgelig kun udbetales hvis man modtager folke- eller førtidspension. Jeg kender ikke reglerne for folkepension men civilstatus har stor betydning for størrelsen af evt. førtidspension i udlandet. Det gælder også for folke pensionister. Mindre udbetalt som gift eller samboende. Eller sagt paa en anden maade, folke pensionister bosat udenfor EU faar kun grundbeloebet udbetalt. Vi faar ikke mindre men vi faar ikke eventuelle tillaeg plus sygesikring. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 27/01-2017 16:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Det er dejligt, at det er blevet mindre bøvlet. Men spørgsmålet om civilstand dukker troligt op hvert eneste år. Det korte svar er, at der er tale om en standardskrivelse. Det lange svar er, at det er rigtigt, at for nogle pensionister vedkommende, reguleres det udbetalte beløb ikke efter civilstand. Men grundlaget for udbetaling følger loven, hvori der naturligvis ikke er indskrevet alle mulige særtilfælde. Det giver så at sige mindre administration at lade alle opfylde samme krav. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 27/01-2017 17:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Så mangler vi bare at "lønsedlen" også kommer i E-Boks.. samt al anden kommunikation med den instans ligeså via boksen. Utroligt bøvl med deres B-breve, billigt lort som ingen posthuse hverken i DK ell. udenlands respekterer, med mistet post som resultat.![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 27/01-2017 18:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Det er håbløst gammeldags, at sende papirstykker rundt til folk. -Jeg ved godt, at der er voldsom modstand med digitale løsninger, med folk som fritages af den ene eller anden eksotiske grund. Men man bliver nødt til at starte med at slå ægget ud.. Husk, at der var stor modstand mod først toge, så biler i starten, hvor argumentet var at sjælen ikke kunne følge med. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 27/01-2017 18:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Udbetaling Danmark IT Support har fået lavet denne video i Norge, det var billigt med norske munke åbenbart. De forsøger da, selvom det er total Middelalder.. ............. ![]() |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 27/01-2017 19:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
JohnBKK skrev: Så mangler vi bare at "lønsedlen" også kommer i E-Boks.. samt al anden kommunikation med den instans ligeså via boksen. Utroligt bøvl med deres B-breve, billigt lort som ingen posthuse hverken i DK ell. udenlands respekterer, med mistet post som resultat. ![]() Ja, det ville være rart hvis 'lønsedlen' også blev sendt elektronisk og der er måske håb om forbedring. Jeg fik før jul besked om at jeg skulle tilbagebetaling noget pension - nogle breve blev sendt som alm. brev og andre kom i min e-boks. Afsenderen var i alle tilfælde Udbetaling Danmark International Pension... Det ville også være fint hvis International Pension automatisk fik besked ved adresseændring på borger.dk ligesom øvrige afdelinger af Udbetaling Danmark, skat, banker og hvem der ellers abonnerer på adresseoplysninger. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 02/02-2017 04:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Fra igår 1 Feb kan man tjekke om de har modtage ens "leveattest", Hvis man har sendt den ind. Og min var i orden, Nemt nemt. Resultat Din leveattest er modtaget, du skal ikke gøre yderligere. Du vil kun høre fra os, hvis leveattesten ikke er udfyldt korrekt. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.