Se indlæg|
Du koger dine ris HELT forkert
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 09/02-2017 18:10
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Ris kan være ganske skadelige for helbredet, men en ny metode til at koge dem kan reducere mængderne af gift i risene betragteligt. De indeholder nemlig giften arsenik, som både kan give hjerteproblemer, sukkersyge og kræft så vel som hæmme væksten og udviklingen hos børn, advarer forskere - blandt andet den engelske professor Andy Meharg, der er biolog ved Queens University i Belfast. De fleste tilbereder fejlagtigt ris ved blot at koge dem, til vandet er dampet af ifølge professoren. Det efterlader meget af giften tilbage i risene, som du så indtager, når du spiser dem. Men i BBC-programmet 'Trust me, I'm a Doctor,' har biologen udviklet en alternativ måde at koge risene på, som gør det af med en del af den skadelige arsenik. Læs nærmere på: BT Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 09/02-2017 18:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Det er også risikabelt at dyrke. Adskillige medlemmer af fruens store familie oppe i "riskammeret" lider af kræft og mange er døde af det. Min egen teori er pga. for voldsom brug af pesticider. Smager da godt - "hom mali" - men der er ikke en skid ernæring i det, foretrækker brune ris istedet, økologisk ell. organisk dyrkede. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 09/02-2017 19:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Den blev lige taget op med konen. Den debat trak jeg mig hurtigt tilbage fra igen. Man må vælge sine kampe.. Ris til aftensmad. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 09/02-2017 19:12
|
|
Har I ikke en lille fårking møgkøter du kan liste risen ned til, under bordet, diskret?![]() |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 09/02-2017 19:31
|
|
Desværre Johnbkk, I dette tilfælde er det mig der er møgkøteren
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 09/02-2017 19:36
|
|
.................. ![]() |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 09/02-2017 19:48
|
|
Is med sød sticky ris til desert, haha. No shit
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 09/02-2017 19:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Fedt.. Det betyder, at kogeposeris, som da jeg var knægt, er blevet in igen.. En pose af den billige i en bulderkogende gryde vand...Og der bliver den til man senere husker at der er gang i noget på komfuret |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 09/02-2017 19:50
|
|
@GAMBIT: Jeg er sikker på I udelukkende har lamper af rispapir i hele hytten!![]() |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 09/02-2017 20:11
|
|
Der er et par stykker faktisk
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 09/02-2017 20:25
|
|
Hehe! Vi var i IKEA, Bang Na forleden, købte denne: http://www.ikea.c.../30184168/ Billig, men det kostede 2x185 THB i Taxi.. men så gik der tid med det. Hader indkøbsture, hader også IKEA, et uhyggeligt monster er det, får the creeps af at vandre rundt i den skide showroom labyrint.. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 09/02-2017 20:28
|
|
sudsakhon skrev: Fedt.. Det betyder, at kogeposeris, som da jeg var knægt, er blevet in igen.. En pose af den billige i en bulderkogende gryde vand...Og der bliver den til man senere husker at der er gang i noget på komfuret Jeg er svoren Uncle Ben FanBoy, Hey U´Boy!!! [img]http://fanaru.com/uncle-bens/image/206917-uncle-bens-uncle-bens.gif[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 09/02-2017 20:31
|
|
JohnBKK skrev: Hehe! Vi var i IKEA, Bang Na forleden, købte denne: http://www.ikea.c.../30184168/ Billig, men det kostede 2x185 THB i Taxi.. men så gik der tid med det. Hader indkøbsture, hader også IKEA, et uhyggeligt monster er det, får the creeps af at vandre rundt i den skide showroom labyrint.. Haha, det er præcis dem vi har. Jeg har været så smart at smide farve led i. Så kan jeg styre hvilken farve der skal være OG endnu bedre,; tænde o slukke lyset med tilhørende fjernbetjening Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 09/02-2017 20:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
hehehe John-.. Skulle du ha' glemt det, så er der hjælp at hente her.. http://www.flytte.../koge-ris/ |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 09/02-2017 20:41
|
|
GAMBIT skrev: JohnBKK skrev: Hehe! Vi var i IKEA, Bang Na forleden, købte denne: http://www.ikea.c.../30184168/ Billig, men det kostede 2x185 THB i Taxi.. men så gik der tid med det. Hader indkøbsture, hader også IKEA, et uhyggeligt monster er det, får the creeps af at vandre rundt i den skide showroom labyrint.. Haha, det er præcis dem vi har. Jeg har været så smart at smide farve led i. Så kan jeg styre hvilken farve der skal være OG endnu bedre,; tænde o slukke lyset med tilhørende fjernbetjening Bare åzum du, tak for tippet! Det bliver alså vildt.. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.